Gå til innhold

Indonesia - Jakarta evt. Bali

Anbefalte innlegg

Gjest Onkel Reisende Sam
Skrevet

Ser ut som det kanskje blir en liten tur til Jakarta (og evt. Bali) på vårparten.

Trenger litt info over ting som må gjøres og sees. Noen som har litt info om priser osv. der nede, så hadde jeg satt stor pris på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg aldri vært i Jakarta, men har bodd på Bali et halvt år + vært der flere ganger i ettertid så er veldig godt kjent der.

Hva du bør gjøre å ikke kommer litt an på hva interesser du har? Liker du å surfe er det jo noen strender som er kjekkere en andre igjen! :)

Men jeg ville besøkt Dreamland beach, som er helt nydelig! (litt usikker på om den er stengt pga de bygger noe hotell greier der, men verdt å sjekke ut)

En tur til tempelet ved Uluwatu som ligger rett ved dreamland er og noe man bør se, her er det aper overalt og man kan og se balinesisk dans her på kveldstid!

Mange sier at hvis du vil oppleve Bali på best mulig måte så hold deg borte fra Kuta området, jeg er ikke heeelt enig der. Kuta kan bli litt vel mye hvis man skal henge der i 2 uker, men er absolutt verdt å få med seg!

Utenom det så bør du besøke markedet i Ubud, masse masse å se på! (eventuelt kjøpe, hehe...)

Delfinsafari i Lovina er gøy.

Det samme er dykking/snorkling i Tulamben. Liker du å gå tur så ville jeg og helt klart tatt turen til Batur mountain hvor du må opp å gå klokken 4 på natten for å rekke å se soloppgangen fra toppen.

En annen tur jeg vil anbefalle på det varmeste er å ta den offentlige båten som går til Nusa Lembongan (en øy utenfor bali, ca en time med båt)

Denne båten går fra Sanur 3 ganger til dagen og koster 40 000 rupiah som er ca 28kroner. Nusa Lembongan er en nydelig øy, vi leide oss mopeder og utforsket øyen på egen hånd. Her kan du snorkle, ligge på herlige strender, treffe koselige mennesker og virkelig få en følelse av at du er i paradis! Anbefalles!

Ta å skriv en PM hvis det er noe du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan!

Skrevet

Når det gjelder priser så er Bali veldig billig. 10 000 rupiah er ca 7 kroner! Både mat, shopping, hotell osv er veeeldig billig i forhold til norske priser!

Du finner forresten mye bra restauranter i Semnyak området. Jeg liker spesielt godt ultimo, rumours, kudeta, cafe bali og laluciola! :)

Gjest Onkel Reisende Sam
Skrevet

Tusen takk for flott svar!!!

Skal evt. bare være på Bali noen få dager, og de dagene har jeg nok fylt opp allerede basert på det veldig gode og utfyllende svaret ditt.

Er det noen her som har vært i Jakarta og som har noen anbefalinger der?

Det er jo en vanvittig stor by, og da er det litt ok å ha noen ting klart på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...