Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

Heisan,

jeg leser at mange av dere som skriver her har skikkelig peiling. Reflekterte er dere også. Kjempe-forum, hvorfor har jeg ikke vært her før......?????

Uansett, jeg har en gutt på 15 som har endel kviser. Han liker det svært dårlig, men vi har ikke funnet noen produkter som hjelper i det lange løp.

Vi har prøvd Proaktiv (som virket veldig bra lenge) Sans Souis, MD (har vært hos hudpleier) , "alt" fra apoteket, basiron (på utbrudd)... Dette er kostbare produkter, ialle fall det han bruker nå MD, jeg betalte ca 1500,- for kremene sist gang. Huden hans er ikke spesielt uren, han renser og smører hver dag så det hjelper jo. Men kvisene kommer uansett...

Må også legge tid at han er en sporty gutt som trener hver dag (à 2 timer) og kamper i helgene. Han har sunt kosthold og drikker mye vann. Lite snop og brus.

Har noen en mirakelkur til en fortivilet tenåring?

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å dra til lege, evt bli henvist til hudlege, hvor han kan få piller mot kvisene. Har ikke prøvd akkurat disse selv, men begynte på en type p-piller som også var ment for å ta knekken på kviser. Disse fungerte ihvertall kjempegodt i mitt tilfelle.

Det skal visst være mye mer effektivt å bekjempe acne innenfra enn med kremer. Dere kan jo høre med fastlegen. Av erfaring vet jeg at legene kan være litt treige med å levere fra seg resepter på sånt, det gjelder bare å forklare dem at kvisene hemmer en i hverdagen. At de ødelegger selvbildet og føles som en hindring, spesielt i sommerhalvåret, da vi har mindre klær på osv.. Jeg følte det ihvertfall sånn da jeg kunne få kviser på skuldre og rygg.

Skrevet

Slike piller du kan få resept på av hudlege er kanskje løsningen, men dette er antibiotika, så slik jeg ser det bør dette være en siste utvei!

Det vil jo avta med årene, tenårene er de værste når det gjelder kviser pga hormonell ubalanse. Men forstår absolutt at det er veldig plagsomt!

"Alt" fra apoteket hørtes ikke bra ut! Har man problemhud er det meste av apotek-"hudpleien" best å holde seg laaaangt unna. Mulig huden hans kan ha blitt mer irritert av eksperimentering med mange produkter.

Siden han har vært hos hudpleier går jeg ut ifra at han nå bruker produkter tilpasset sin hud, og MD er virkelig noe av det beste som er å få tak i for problemhud. Så jeg ville ha fortsatt å bruke disse prod! Kan jo være en idé å handle produktene på feks. ebay for å gjøre det billigere?

Personlig har jeg god erfaring med dermalogica's clearing gel, men MD har sikkert et tilsvarende produkt han har blitt anbefalt!?

Sink-tabletter hjelper også huden min, kanskje det kan være verdt et forsøk også? Fås kjøpt bla på apoteket.

Lykke til :)

Skrevet

Tetracykliner synes ikke jeg bør være en siste utvei, men Roaccutan bør og er det. Kviser anses for å være en hudsykdom og alvorlig acne kan en ikke bli kvitt ved hjelp av kremer. Tro meg, jeg har prøvd. I årevis! Er nå på Roaccutan, da mitt hudproblem var av den veldig gjenstridige sorten.

Hudlegen min var heller ikke så overvettes begeistet for alle parfymeri og hudpleiekremene, da mange som har acne også har en sensitiv hud.

Selv har jeg brukt krem fra Exuviance, Dermalogica og Babor og har vært nøgd med de, men de har aldri gjort meg kvisefri. De har minsket problemet i ansiktet om ikke annet. Jeg har også problemer med huden på ryggen og brystet.

Tetracykliner er ikke noe en bør gå på år inn og år ut, men det kan være til stor hjelp en periode. Den eneste kuren er Roaccutan, men da skal ALT annet være utprøvd eller man skal ha kviser av nodulocystisk art som gjerne gir arr i tillegg.

Så ta gutten med til lege. Det er fremdeles stigmatisering knyttet rundt det å ha problemer med kviser, grunnet mange seiglivede myter som folk tror på. Særlig i tenårene kan dette være vanskelig å forholde seg til, når en mest av alt har lyst å gli inn blant alle de andre.

Kviser blant voksne er også mer utbredt enn en tror og mange som har kviser som voksne, har hatt det siden tenårene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...