Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Først og framst takk for at du kom deg inn på tråden min!!! :)

1. hvor lenge kan gelle stå i kjøleskapet?? ei uke, to, tre???

2. Hva gjør jeg galt når jeg lager gelle og den må ha nærmest to døgn på å bli stiv??

3. Hvilke kaker ville du likt å så om du kom i bursdagselskap???(en voksen som har bursdag...)

Håper på mange svar for må nok begynne å bake i dag, selskap om to-tre dager!!!

Gjest nextlife
Skrevet

1. Tror nok at gelè kan stå både ei og to uker i kjøleskapet, men da i tett oppbevaring, slik at det ikke danner seg kondens, eller tar smak fra andre varer i kjøleskapet.

2. Det er ikk vanlig at gelè trenger to døgn for å bli stiv. Kanskje du har latt den koke etter at du hadde gelèpulver i vannet, eller har bommet på vannmengden og har for mye vann? Ikke godt å si egentlig, men følges oppskriften skal den stivne på noen få timer.

3. Jeg liker kaker som er friske, og ikke så mektige, f. eks ostekake, kaker med mye frisk frukt eller bær ( den man kjøper i butikken som heter skogsbærblanding er kjempegod), gulrotkake

Skrevet

3. Om jeg skal i bursdagselskap, "forventer" jeg bløtkake/marsipankake... :sjenert:

Ellers er det godt med sjokoladekake til kaffen også...

:sikle:

Skrevet

I vår familie er vi glade i kaker. Spørs jo litt om det kommer barn/unge i selskapet også?

Jeg ville laget sjokoladekaker, gele eller muffins om der var barn, kanskje risboller, og bløtkake/masipankake eller noe i den duren! :)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...