Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat begynt på Roaccutan, og har noen spørsmål. Hvor lang tid tok det før du merket bivirkninger? Hvor lang tid tok det før du så bedring? Når på døgnet tok du tablettene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes (ihvertfall ett) eget akneforum, ser at de har egen seksjon for roaccutan, så der kan du sikkert lettere få svar på spørsmål. http://acne.proboards32.com/

Skrevet

På kropp og helseforumet er det en roaccutantråd. Den er veldig fin. Selv går jeg på Roaccutan nå og jeg merket bivirkningen, tørre lepper, etter en uke eller to. Litt tørr i huden er jeg og av og til litt sår i muskler og ledd. Helt vanlige bivirkninger som kom etter ca 4 uker.

Jeg anbefaler å kjøpe prolip stick på apoteket med en gang du merker leppene blir tørre. Den reddet mine lepper. Jeg brukte en pomade fra bodyshop i førsten men leppene var knusktørre og sprukne (blødde litt også), etter første dags bruk med Pro lip, var sårene grodd. Leppene blir også myke og stramheten forsvinner.

Ta deg en tur innom Roaccutan og kontaktlinser tråden på kropp og helse, for der er vi flere, og vi har alle kommet på forskjellige steder i kuren. :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hva Roaccutan er?

En kur for alvorlig acne, eller acne som ikke lar seg behandle med andre midler som f.eks. tetracykliner (bredspektret antibiotikum).

Skrevet

Nå er det snart 3 år siden jeg avsluttet kuren, så jeg husker ikke alle detaljer. Men jeg kan hvertfall si at bivirkningene kom snikende etter ca. 1 uke.

Tørre lepper, tørr hud, tørr i munnen, tørr tørr tørr :) Jeg ELSKET å ha tørr hud. Kunne gå med pudder uten å glinse etter en time, så det var supert. Ekle sorte prikker forsvant også. Det eneste som virkelige plaget meg, og som tok lang tid å bli bra igjen, var nesa :overrasket: Den var tett, og jeg blødde mye neseblod.

Jeg husker ikke når huden ble bedre, men det skjedde relativt raskt. Aner ikke når på døgnet jeg tok tablettene.

He he, utrolig udelikat innlegg, men huden min er fin nå. Jeg har ikke porselenshud, men er 99,9% bedre.

Skrevet

Jeg har fått samme greia med nesa i løpet av de siste ukene. Sår, tett og blør når jeg pusser den.

Huden er blitt veldig fin da. :) Har noen røde små flekker etter kviser på ryggen, men de forsvinner nok etter kuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...