Frk_1984 Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Hei! I fjor høst gikk jeg fra eksen. Vi hadde da vært sammen i nesten 6,5 år og kjent hverandre i syv år... Nå har jeg truffet en annen mann, han er fantastisk og det virker som om tiltrekningen er gjensidig... Det jeg føler meg usikker på er når jeg vet at jeg er ferdig med det forrige forholdet, og alt som skjedde der...? Har ikke lyst til å hoppe inn i et nytt forhold før jeg vet at jeg er ferdig med eksen, det er ikke snilt eller rettferdig mot hverken den nye eller meg... Hva er deres erfaringer? Mvh frk_1984
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Hei! I fjor høst gikk jeg fra eksen. Vi hadde da vært sammen i nesten 6,5 år og kjent hverandre i syv år... Nå har jeg truffet en annen mann, han er fantastisk og det virker som om tiltrekningen er gjensidig... Det jeg føler meg usikker på er når jeg vet at jeg er ferdig med det forrige forholdet, og alt som skjedde der...? Har ikke lyst til å hoppe inn i et nytt forhold før jeg vet at jeg er ferdig med eksen, det er ikke snilt eller rettferdig mot hverken den nye eller meg... Hva er deres erfaringer? Mvh frk_1984 Jeg tror at om du når du er sammen med den nye klarer å være avslappet og komfortabel og ikke tenker på eksen i det hele tatt, og ikke får lyst til å nevne ham /snakke om ham og det dere hadde sammen, men kun ser og tenker på den nye, da har du null problemer med å gå videre! Så flott at du traff en annen bra kar (håper vi) så fort! Ikke mist ham bare pga usikkerheten din ang eksen.
Gjest søkende Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Hei! I fjor høst gikk jeg fra eksen. Vi hadde da vært sammen i nesten 6,5 år og kjent hverandre i syv år... Nå har jeg truffet en annen mann, han er fantastisk og det virker som om tiltrekningen er gjensidig... Det jeg føler meg usikker på er når jeg vet at jeg er ferdig med det forrige forholdet, og alt som skjedde der...? Har ikke lyst til å hoppe inn i et nytt forhold før jeg vet at jeg er ferdig med eksen, det er ikke snilt eller rettferdig mot hverken den nye eller meg... Hva er deres erfaringer? Mvh frk_1984 Du vet du er ferdig med eksen når du ikke stiller det spm som du akkurat har stilt mere
Frk_1984 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 Du vet du er ferdig med eksen når du ikke stiller det spm som du akkurat har stilt mere *flir* Jeg visste at jeg kom til å få det som et svar et eller annet sted i denne tråden
Suzy Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 (endret) Tja, blir man noen gang ferdig med det gamle...? Det tar tid å bearbeide, det vil alltids dukke opp saker og ting, men du kan lige godt hoppe ut i det når du faktisk føler deg tiltrukket av en ny - mener jeg. Jeg var i et seks år langt forhold inntil i fjor sommer, traff en ny veldig fort (helt uplanlagt) og vi er fortsatt sammen. Jeg sa fra at det var kort tid siden det forrige forholdet var over og at jeg hadde behov for å "ta det rolig" til å begynne med - og det har fungert fint. Slik har forholdet utviklet seg sakte og sikkert. Fremdeles dukker det opp ting jeg må bearbeide, men da gjør jeg det og sier fra at det er sånn - så slipper han å lure. Endret 11. februar 2008 av Suzy
W. Wallace Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Etter min mening er dette en problemstillig som er laget av en eller annen Hollywoodkjendis. Du er ferdig med eksen din, det er slutt - over - finito. Det betyr ikke at du skal glemme han eller alle de erfaringene du gjorde deg med han - både positive og negative. Ta heller med deg det som styrket forholdet og unngå det som svekket forholdet. Lær av det som har skjedd tidligere. Akseptèr at denne mannen ikke kommer til å være lik din forrige kjæreste, og at dette potensielle forholdet kommer til å være annerledes. Spør du meg er det beste man kan gjøre å treffe nye/et nytt interessant menneske når man har blitt singel, så slipper man å dvelle over fortiden og hvordan det kunne blitt. Det beste med fortiden er at den er historie.
Frk_1984 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 Etter min mening er dette en problemstillig som er laget av en eller annen Hollywoodkjendis. Du er ferdig med eksen din, det er slutt - over - finito. Det betyr ikke at du skal glemme han eller alle de erfaringene du gjorde deg med han - både positive og negative. Ta heller med deg det som styrket forholdet og unngå det som svekket forholdet. Lær av det som har skjedd tidligere. Akseptèr at denne mannen ikke kommer til å være lik din forrige kjæreste, og at dette potensielle forholdet kommer til å være annerledes. Spør du meg er det beste man kan gjøre å treffe nye/et nytt interessant menneske når man har blitt singel, så slipper man å dvelle over fortiden og hvordan det kunne blitt. Det beste med fortiden er at den er historie. Well put Jeg er jo egentlig ganske enig med deg, men jeg vet ikke helt... Det er jo ikke sunt å starte et nytt forhold om man har ting som "henger igjen" (dårlige opplevelser o.l.) fra forrige forhold? Jeg har ikke lyst til å gå på en ny smell...
Chiclet Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Det tror jeg du merker. Hvis du tenker mye på eksen, bruddet og ikke er ferdig med å sørge, så er det litt tidlig. Føler du deg klar til å gå inn i noe nytt, så er du nok klar.
Frk_1984 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2008 Det tror jeg du merker. Hvis du tenker mye på eksen, bruddet og ikke er ferdig med å sørge, så er det litt tidlig. Føler du deg klar til å gå inn i noe nytt, så er du nok klar. Jeg synes ikke jeg tenker mye på eksen, med tanke på hvor lenge vi var sammen og alt vi var igjennom, samt måten det tok slutt på... Men innimellom så merker jeg at det ligger igjen en del "grums", og det er det som gjør meg usikker på om jeg er klar for noe nytt. I tillegg blir det jo til at man snakker om ting man har opplevd med en man har vært sammen med i syv år, og ikke alle mannfolk takler sånt like bra... Hvordan løser man sånt?
Chiclet Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Er dette "grumset" noe som plager deg, eller er det bare tanker ? Man glemmer jo ikke tidligere forhold, selv om man har gått videre og det ville vel nesten vært unaturlig om man aldri tenkte litt på fortiden, den har jo vært endel av deg i mange år. Følg magefølelsen, det kan ta tid å bearbeide vonde opplevelser, men bare du kan kjenne på om det bare er "tankeblaff" eller om du trenger mer tid på deg. Uansett så vil det nok føles rart i begynnelsen, med den første nye etter bruddet med han du var sammen med så lenge, men det i seg selv, at det føles rart og uvant, trenger ikke være tegn på at du ikke er klar til å gå videre. Du kan jo gå forsiktig frem, ta det gradvis og forsiktig uten å forhaste deg med noe som helst. Så finner du ut det på veien, om dette er en du har lyst til å satse på, eller om du trenger mer tid. Det er ikke sikkert du finner det ut før du prøver. Lykke til, da !
Frk_1984 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2008 Er dette "grumset" noe som plager deg, eller er det bare tanker ? Man glemmer jo ikke tidligere forhold, selv om man har gått videre og det ville vel nesten vært unaturlig om man aldri tenkte litt på fortiden, den har jo vært endel av deg i mange år. Følg magefølelsen, det kan ta tid å bearbeide vonde opplevelser, men bare du kan kjenne på om det bare er "tankeblaff" eller om du trenger mer tid på deg. Uansett så vil det nok føles rart i begynnelsen, med den første nye etter bruddet med han du var sammen med så lenge, men det i seg selv, at det føles rart og uvant, trenger ikke være tegn på at du ikke er klar til å gå videre. Du kan jo gå forsiktig frem, ta det gradvis og forsiktig uten å forhaste deg med noe som helst. Så finner du ut det på veien, om dette er en du har lyst til å satse på, eller om du trenger mer tid. Det er ikke sikkert du finner det ut før du prøver. Lykke til, da ! Det plager meg vel egentlig ikke, dette "grumset", men jeg merker jo at det kan dukke opp ting litt uventet som jeg tydelig ikke er helt ferdig med... Jeg har lyst til å satse og se hva som skjer... Takker for alle råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå