Gjest ante Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er en ung gutt som akkurat har "kommet ut". Liker å sminke meg, men ikke sånn overdrevent. Så er det noen her som har sminketips til meg?? Ikke sånn dragsminke altså....
Essie_ Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Hei! Det spørs jo litt på fargene dine, men kanskje brun eller svart mascara og litt blank lipgloss? Har sett at H&M har noe sminke for menn (det er ikke sikkert det er all verdens kvalitet, men)..
taliee Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Hei Tøft av deg å komme ut av skapet da Gratulerer! Sikker godt å få det "overstått" Jeg har ofte nærmest "tvingt" meg til å dekke kvisene til broren min og få han litt fresh ut når han skal på byen eller på date, han blir alltid fornøyd, men flau, da han er langt ifra opptatt av å pynte seg noe særlig. Men jeg er en av de som mener fullt og ærlig at gutter kan bruke hudpleie og sminke, det er bare bra dere tar vare på huden og utseende deres Når jeg "sminker" broren min, vil det ikke si at det sees -ikke slik Jan Thomas sminke, men han blir mye freshere og ser sunnere ut. Jeg vil anbefale deg og bruke hudpleie, og til sminke kan du skaffe deg en concealer til å dekke kviser, rødheter og litt poser under øynene (Helena Rubinstein sin Magic Concealer er kjempebra). Har du litt blankede partier i panne og nese, kan du kjøpe et pudder-gjerne nøytalt farget, så du børster forsiktig over de partiene. Og kronen på verket er litt solpudder- litt i hele ansiktet, (panne, kinnbein, hake), dette må du bruke ganske forsiktig, så du ikke får Jan Thomas look, ikke at det er gale, men syns han er litt for "brunsminka" til tider:) Så kan du bruke en blank lipgloss på leppene.....eller vaselin,funker også Uansett, LYKKE TIL
DDuck Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Henger meg på hun over her og sier at du må ikke sminke deg for brun, men litt consealer og pudder er fint hvis du har ujevn farge i huden eller kviser.. ellers syns jeg også det er mange menn som kler å ha litt sort kajal under øynene.. Det framhever et eller annet veldg sexy mener jeg... akkurat som de ser litt mer dyrisk ut? men da holder det med en strek som går fra ytters på øyet til ca midt på... og gjerne bruk en blyant-kajal og ikke en våt.. ikke legg i våtlnja heller, men under øyenvippene... foresten syns jeg dette kler de som er naturlig mørke best, men det funker på lyse også om det ikke er overdrevet Og gratulerer som er kommet ut av skapet :hoppe:
California Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Og husk å se deg i dagslyset før du går ut døra! Har sett litt for mange gutter med oransje flekker i ansiktet (i forsøk på å dekke kviser med dekkstift) eller alt for mye solpudder ala Jan Thomas. Men får du det til å se naturlig ut er det veldig bra! Gratulerer og lykke til:)
Gjest Gjest_Petter_* Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Jeg bruker ikke sminke, men dekker over kviser og sånn med en concealer hvis jeg skal ut på byen, o.l. Synes denne funker bra. Har hatt den i minst et halvt år, og den er fortsatt ikke tom.. Det er lurt å ha på fuktighetskrem før du bruker den, da trekke den litt bedre inn i huden og det ser mer naturlig ut
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Lett napp av bryn, litt kajal, pudder på blanke partier, en god concealer, en mascara og litt gloss, så er du langt på vei til å få en naturlig og ren look... Du kan gjerne gå til en hudpleier for å få noen tips til produkter som vil passe din hud, og kanskje få en liten prøvemakeup der også... Lykke til! Syns du er tøff!
katla Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Jeg ville valgt i første omgang sminke/grep som ser naturlig ut. * Gå til en hudpleier og napp og farg vipper og bryn (mer naturlig utseende enn mascara) * Bruk mineralfoundation (går du feks til en hudpleier som selger id får du en demonstrasjon på kjøpet) * Har du småkviser eller andre områder du vil dempe har de store mineralsminkeprodusentene concealer også * Velg en god lebepomade, men ligg unna lipgloss Legger du mineralsminke bra og sørger i tillegg for ren hud, kanskje med litt hjelp av selvbruner, ser man kanonbra ut. Mye bedre enn folk som er innsmurt med sminke. Tenk David Beckham og balanser maskulinitet og femininitet. Lykke til!
Gjest Gjest_Totlå_* Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Her er en ganske kul og bra link så både gutter og jenter kan bruke http://apps.wox.no/aller/klikkdegny/ Ta et ansiktsbilde av deg, så er det bare og teste ut forskjellig sminke og farger Til og med frisyrer og briller hehe Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå