L@dy Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Holder på med ett eldre bilde, planen er å ha det på lerret med hvit bakgrunn. Dette er portrett bilde har nå grønnaktig bakgrunn, noen som har ett forslag til hvordan gjøre bakgrunnen hvit? Jeg kan vel kanskje merke personen/objektet og flytte det over på ett hvit bakgrunn? Usikker på hva som er best. Og så en ting som jeg ikke husker hvordan jeg skal gjøre. Jeg tror jeg ønsker å ha bilde i sort/hvit, men kjolen som er på bilde vil jeg ha i farger. Noen med en enkel oppskift? Og til sist, dette er ett gammelt bilde som jeg forsøker å shine opp, har fått til en del, men noen som vet om det står noe på nettet. Tips og råd i forhold til photoshop og "gamle" bilder, hvordan fornye de. Takk for hjepen!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Dette er for gimp, men jeg tipper du finner samme verktøyet i Photoshop. Tror det bildet ditt lider av grønnskjær..
L@dy Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 Hei! Takk for tilbakemelding, men det er ikke grønnskjær på bilde. Dette er ett portrett, bilde som ble tatt hos fotograf, og fotografen har brukt en grønnlig bakgrunn. Men jeg vil ha den hvit...
Gjest Skya Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Jeg ville nok ha klipt ut personen og dradd den over på et nytt og hvitt ark. Ellers så kan du jo prøve å markere bakgrunnen med f.eks. magnetic lasso tool og justere fargene da. Vet ikke om det funker altså, men det var det første jeg kom på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå