Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i London mange ganger, men selvfølgelig ikke vurdert om det er barnevennlig eller ikke. Hvor kjedelig vil det være for en på 1,5 år å være en helg i London? Er det noen aktiviteter der vi kan få til som passer for henne? Er det stress med vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok tenkt at det var litt kjedelig for 1.5 åringen og litt stress for foreldrene med en helg i London. Men det kommer selvsagt an på hvor aktiv h*n er. Kanskje jeg bare har sett de ekstremt aktive som vil springe rundt og ikke sitte så mye i vogn. Ikke like enkelt overalt, f.eks. på kafeer og restauranter, spiseplasser etc. I tillegg er kanskje foreldrene litt mer på alerten i en storby vs hjemme, spesielt hvis en ikke er i storbyen så ofte.

Skrevet

Det spørs veldig i forhold til hva man vil gjøre... på picadilly circus er det mye mennesker så der er man nødt til å sitte i vogn... Men det er en dyrehage i london, stor og veldig fin.. har vært der selv, uten barn riktignok!!! Shopping langs tottenham court road og bond street krever vel barnevogn det også.. du har jo noen av de "senterne" som debenhams hvor det er litt lettere å la dem gå selv... men london er en stor by med mye mennesker som ikke alltid tar hensyn og tett er vel det ordet som beskriver best..

Jeg har bodd der og jeg ville ikke tatt med datteren min dit, ennå, fordi jeg vet jeg ville hatt angst hele turen.. og hun ville vært mark konstant..

Skrevet

OK... får vel finne en annen by da, hvis vi ikke får barnevakt. :) Hun digger å sitte i vogna og kikke foreløpig, men det kan jo endre seg over natten.

Skrevet

En annen ting i London sentrum, er at det kan være problemer med vogn og offentlig kommunikasjon. Jeg har vært en del der, og ennå ikke sett en barnevogn på undergrunnen. Det finnes noen stasjoner i sentrum som er handikappvennlige, men i rushen så er det uansett så trangt at man ikke kommer inn med vogn.

Bussene i sentrum er også ofte fulle og ikke så lett å få med en barnevogn.

Skrevet

Som andre har nevnt her barnevogn og offentlig transport i London er en svært dårlig kombinasjon. DLR og den nyeste delen av Jubilee-Line er vel de eneste som er tilrettelagt for rullestol og barnevogn.

Men hvis dere først orker så har jo London digre og fantastiske parker som Hyde Park og Regents Park med flere. Hvor det vil være ypperlig for barnefamilier.

Skrevet

Selve sentrum av London er jo egentlig helt greit å tusle rundt i uten å ta banen, det er jo egentlig ikke store avstander, så hvis man bor sentralt kan der jo bli en helt ok tur... men kanskje like greit å finne et annet sted å dra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...