Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier du å betale en liten sum/gi en gave til venner og søsken som f.eks. kjører deg når du trenger skyss eller hjelper til med f.eks. flytting, maling og sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ikke det, mest fordi vi alle hjelper hverandre når det trengs. Når alle har den innstillingen tror jeg det går opp i opp i løpet av et liv.

Skrevet

Nei. For meg er en del av det å være venn/familie at man stiller opp for hverandre og hjelper hverandre, uten å forlange noe igjen for det. Jeg hjelper dem, de hjelper meg. Vennskapet er betaling nok.

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Det kommer an på størrelsen på tjenesten. Hvis de står på og maler huset mitt i åtte timer, ordner jeg noe. Hvis jeg får skyss til butikken, gir jeg ingenting.

Jeg gir sjelden penger, men planlegger noe koselig vi kan gjøre sammen.

Gjest StockDama
Skrevet
Jeg pleier ikke det, mest fordi vi alle hjelper hverandre når det trengs. Når alle har den innstillingen tror jeg det går opp i opp i løpet av et liv.

Indeed :Nikke:

Skrevet

Det spørs - hvis det er noen som jeg ikke har anledning til å gjengi tjenesten, da kan jeg tenke meg å ha en liten gave (men ikke penger) - kanskje en flaske vin eller en god boks sjokolade eller noe lignende.

Men som oftest blir det ikke noe, fordi det går begge veier.

Skrevet

Det går begge veier hele tiden, så det gjør jeg ikke.

MEn hvis det er noe ekstraordinært som at personen stiller opp på grunnlag av at h*n måtte ofre noe, da gir jeg gjerne en oppmerksomhet (i form av en middag, blomster, sjokolade etc.) tilbake.

Skrevet

Det hender at jeg får ei flaske vin, men dette er ikke vanlig.

Venner hjelper hverandre og dette går begge veier.

Skrevet

Jeg er enig med majoriteten :)

Små tjenester betaler jeg ikke for, men dersom det er dugnad og lignende spanderer jeg gjerne middag, vin eller noe annet på de :)

Skrevet

Jeg tilbyr meg alltid, synes man skal gjøre det, men de tar sjelden i mot. Det er vel mest en formalitet i vennegjengen, kanskje.

Skrevet

Vi betaler hverandre med et godt måltid.

:)

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Nei, i hovedsak ikke. Med de aller fleste går det vel opp i opp, men blir stort sett invitert på middag eller har en middag om det har vært noe. Kan finne på å gi en flaske vin om det er noe spes.

Men om noen har brukt bil el hatt andre utgifter så betaler jeg selfølgelig det. Skulle vel generelt sett ønske at det hadde gått litt mer andre veien også (litt kjedelig å være den eneste med stor bil...) men gidder ikke å mase om det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...