Gå til innhold

Livsstilsendring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man skal gjøre en livsstilsendring steg for steg - bør man da starte med kostholdet (legge inn rutiner på 4-5 måltider om dagen, mer frukt og grønt, kutte ut snop osv) eller bør man begynne med trening?

Ideelt er kanskje å gjøre alt fra dag én, men alle har ikke den viljestyrken desverre

Videoannonse
Annonse
Gjest Ikke eksperten ...
Skrevet

Det kommer litt an på hvor stor jobben er.

Hvis du ikke trener i det hele tatt ville jeg begynt der - ved å finne meg noe jeg likte å trene med.

Gradvis ville jeg så innført bedre kosthold ved å først kutte ned på hvor ofte det usunne spises. Deretter ville jeg gått til de mer drastiske tiltakene som å se på hva slags pålegg du spiser, hva slags middag osv.

Det er lettere å motivere seg for godt kosthold når man trener. Derfor ville jeg begynt der først.

Skrevet

Vel.. jeg vet at for meg selv ville det vært lettere å begynne med kostholdet.

Men sånn generelt vil jeg si trening siden det antakelig, som gjest sier, vil være lettere å motivere seg for godt kosthold da.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg tror jeg ville begynt med noen få omlegginger; litt mere aktivitet f.eks gåtur to-tre ganger pr uke og litt sunnere mat, f.eks mere grønnsaker og frukt.

Ikke hardtrening og ikke diett, men små grep i hverdagen som det går ann å leve med på lang sikt.

Skrevet

Jeg ville selv startet med et abbonement på økologisk frukt og grønnsaker levert hos den lokale helsekosten. Da får man kanskje litt inspirasjon til å spise litt sunnere.

Ville også utforsket litt spennende oppskrifter på sunn mat som smaker fantastisk for å kunne se at sunn mat er like godt som usunn mat.... Da vil man kanskje se på det som litt mer spennende..

Deretter ville jeg prøvd litt forskjellige typer fysisk aktivitet. Kanskje svømming? Eller en fast dag i uka å gå en times tur?

Da vil jeg si man er på god vei ;)

Skrevet

Jeg har valgt å starte med kostholdet fordi dette er noe jeg kan gjøre noe med i og med at jeg er den som stort sett lager mat (det er samboeren min som skal på slanker'n). Og så får jeg være flink og ta med meg sambo på spaserturer og styrketrening (det er nok mest motiverende med styrketrening enn kondis for han, så kondis får komme etterhvert)

Takk for synspunkter alle sammen!

Skrevet

Jeg ville begynt med trening, fordi det som regel er mest å hente der hos den jevne nordmann. De aller fleste spiser ikke så verst sunt, men er heller altfor inaktive.

Skrevet

Jeg tror det er lurt å begynne med det du er mest motivert for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...