Thomasine Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Sennepsglassene fra Idun (Grov sennep, sterk sennep) har jeg tenkt å samle meg noen av. De knuser ikke så lett... Problemet er at limet etter etikketen sitter så inni granskauen hardt!!! Noen tips til hvordan jeg kan fjerne det?? Har latt glasset ligge i vann med zalo over natta, men det hjelper lite...flere ganger i maskin funker heller ikke...
Malama Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Plasterfjerner pleier ta det meste av lim...
Thomasine Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 :klø: Hva er plasterfjerner? Hvor kjøper jeg det?
wind-up bird Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Plasterfjerner fjerner lim fra plaster. Koster en 50-lapp på apoteket om jeg husker rett.
Gjest nextlife Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har veldig god erfaring i å bruke olje på gjenstridig lim. Fukt en bomullsdott med matolge, gni, og vips, så er det borte. Vask over med sterkt zalovann etterpå
Nausicaä Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Det går også bort etter mange nok ganger i oppvaskmaskinen. Kjenner mange som har sånne glass i kjøkkenskapene, forresten. Billige og ser ikke annerledes ut enn glass som faktisk kjøpes først og fremst som glass.
wind-up bird Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Det går også bort etter mange nok ganger i oppvaskmaskinen. Kjenner mange som har sånne glass i kjøkkenskapene, forresten. Billige og ser ikke annerledes ut enn glass som faktisk kjøpes først og fremst som glass. Sant det.. Jeg har sånne selv i skapet. Syns de er veldig greie, og ser ikke noe poeng i å kaste dem (resirkulering) når de fungerer bra som kjøkkenglass!
Goldilocks Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Matolje! Gni inn og la det stå en stund (et par timer) Works like a charm
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Lighterbensin (ja, lighterBENSIN og ikke GASS) er skremmende effektivt mot sånt.
Frk.L Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Neglelakkfjerner. Det tar knekken på det meste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå