Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Hva tenker du om en mor som gjentatte ganger kjefter og smeller, og sier til datteren sin, når hun er irritert på henne, at "det må være noe som feiler deg! Du er ikke normal!" Hva synes du om en voksen dame som aldri snakker "normalt" til barnet når det er en konflikt, når barnet har gjort noe hun ikke liker,- men kjefter og gnåler i "timesvis". -Og så, plutselig blir ferdig med det, uten å snakke mer om det, og later som om alt er ok, -mens ungen sitter igjen med en ekkel følelse av å aldri bli hørt. Hva synes du om en mor som har et barn som har sosial angst, som sier til barnet, hvis det er forknytt i sosiale situasjoner, eller ikke vil være med på besøk, - at "du kan jo ikke omgås andre folk! Det må være noe som feiler deg!"...Med forakt i stemmen
Gjest *Ulla* Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Jeg tenker at det må være noe som feiler moren!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 høres ut som moren min... som jeg har brutt all kontakt med, og det jeg sitter igjen med er depresjoner, sosial angst, agorafobi og panikkangstanfall...
Gjest StockDama Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Vil påstå at det er noe som feiler moren, ikke barnet.
Gjest Bellatrix Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Jeg tenker at det må være noe som feiler moren! Det tenker jeg også.
Gjest Gjest_Eirin_* Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Moren trenger åpenbart hjelp. Det går da ikke an å snakke slik til et barn , moren lærer ungen til å mislike seg selv. Skremmende.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Moren bør få klar beskjed om at det hun gjør er meget skadelig for barnet!!!
Gjest jente på 19 Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Legg til "du er stygg, udugelig, ubrukelig" og "sånn som du oppfører deg skjønner jeg ikke at du har venner i det hele tatt og "du kommer aldri til å få noen ny kjæreste. Sånn som du ser ut så vil ikke gutter kaste et blikk på deg engang" da får du moren min. Det var veldig tøft å høre dette nesten daglig, og det har virkelig satt sine spor. Men nå har jeg endelig flyttet så det er i alle fall en begynnelse
SilkeSatan Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Jeg tenker at dette barnet bør få hjelp til å komme seg vekk, og at moren bør få råd/veiledning i hva hun faktisk gjør med barnet sitt og hvordan man bør snakke med barnet sitt om det skulle oppstå problemer/konflikter.
Gjest Gjest-M- Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Som mamma og pedagog, får jeg virkelig vondt langt inn i sjelen av å høre eller høre om barn som blir behandlet på en sånn måte. Jeg vil si det så sterkt som at slike mennesker ikke burde fått barn. De har ikke peiling på hva det innebærer å ha ansvar for et annet liv. Og ja, begge trenger hjelp. Moren trenger veiledning om barneoppdragelse, og barnet trenger hjelp for ikke å bli totalt ødelagt av sin mor.
Gjest Lilleulv Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 Kjenner meg litt igjen ja... Har klart meg bra, men sleit mye med ukontrollert sinne i en periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå