Gjest Valiant Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Brude man på de Norske skolene lære mer om 1 verdenskrig. Burde man lære like mye im 1 verdenrkig som man lærer om 2 verdenkrig. Eller er 1 verdenskrig mindre viktig siden Norge ikke var med i 1 verdenskrig ?
Wildy Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Såvidt jeg kan erindre fra mine svunne dager på ungdomskolen og videregående hadde vi mye om både 1. og 2. verdenskrig.
Gjest Valiant Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 på min hadde vi svært lite om 1 verdenkrig
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Brude man på de Norske skolene lære mer om 1 verdenskrig. Burde man lære like mye im 1 verdenrkig som man lærer om 2 verdenkrig. Eller er 1 verdenskrig mindre viktig siden Norge ikke var med i 1 verdenskrig ? Det er viktigere å lære om 2. verdenskrig fordi hvordan ondskap og rasistisk, voldelig og totalitær ideologi ble satt ut i praksis er høyst relevant i dag.
Gjest Valiant Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Det er viktigere å lære om 2. verdenskrig fordi hvordan ondskap og rasistisk, voldelig og totalitær ideologi ble satt ut i praksis er høyst relevant i dag. kanskje men 1 verdenskrig har en inndirekte om ikke direkte link til utfallet av 2 verdenkrig. men jeg synes uansett at og lære om 1 verdenkrig er like viktig som 2 verdenkrig.
Gjest StockDama Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 De fleste kriger er vel egentlig viktig å lære om, men er begrenset for hvor mye man får plass på læreplanen. Så de tar vel fram det de mener er mest aktuelt til dags dato også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå