Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Er det mulig for en person på KG (f.eks) å hacke en annen person på KG sin pc? Vet jo at det er mulig, men må de ikke ha noe informasjon om den personen eller noe? Om jeg kunne hacket, jeg kunne vel ikke bare hacket [sett inn navn] som er en bruker på KG sin pc? I såfall hvordan? Jeg mener ikke hvordan man hacker (da jeg er i mot det) , men spør egentlig hvordan de ville gjort det. Om de må ha en ip-adresse eller noe. Hvis jeg, la oss si, jeg går ute i byen. Så kommer en mann å sier han vil ha pengene mine hvis ikke så hacker han pc-en min. Lyver den mannen da? For han kan vel ikke bare hacke en fremmed sin pc han møter på gata? For hvordan skulle han vite at det var min pc? Fint hvis noen kunne svare meg. Jeg er litt redd for å bli hacket.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Hvis jeg, la oss si, jeg går ute i byen. Så kommer en mann å sier han vil ha pengene mine hvis ikke så hacker han pc-en min. Lyver den mannen da? For han kan vel ikke bare hacke en fremmed sin pc han møter på gata? For hvordan skulle han vite at det var min pc? Fint hvis noen kunne svare meg. Jeg er litt redd for å bli hacket. Jeg hadde vært mer bekymret hvis denne personen hadde dukket opp på msn og sendt deg ettellerannet program, som du så kjørte. DA kan vedkommende ta kontroll over maskina di (trojaner). Har du ett åpent ukryptert nettverk, kan en person sitte i nærheten og lytte på nettverkstrafikken din, og dermed plukke opp passord og andre opplysninger. Men da må denne personen være rimelig nære (innen 1-200 meter). Sånn generelt, å hacke seg inn på en tilfeldig pc er ikke så veldig lett. Folk som virkelig kan sånt, vil nok uansett ikke gå rundt og skryte av det ute på byn. Spesielt ikke på en truende måte som det der. Tipper denne mannen kanskje har datakunnskaper på datakort-nivå, det kommer men ikke langt med.. Oppretthold en god sikkerhetspolicy (vær forsiktig med filer du mottar via msn/epost, oppdater pcen, krypter det trådløse nettverket ditt - WPA el. WPA2), så gjør du ting veeeldig vanskelig for ekte hackere !
Gjest Gjest_dolly_* Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 nå tar det ikke så veldig mange minutter og cracke opp et trådløstst nettverk da, og det du sa med at det er veeeeeeeeldig vanskelig for ekte hacker, er det ikke
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 nå tar det ikke så veldig mange minutter og cracke opp et trådløstst nettverk da, og det du sa med at det er veeeeeeeeldig vanskelig for ekte hacker, er det ikke Det er ihvertfall ganske tidkrevende å cracke ett WPA/WPA2, selv for en ekte hacker. Hvis du ikke mener WEP sikrede nettverk da ? Sistnevntes sikkerhet er en vits! På endel nyere rutere kan man velge WPA med AES kryptering av nøkler, dette er sterkt å anbefale å skru på, da AES er noe av det som gir WPA2 god sikkerhet. Det blir som "nesten-WPA2". Bruker man WPA med TKIP kryptering er man over på standard WPA, og sikkerheten er lavere, men fortsatt ett hakk høyere enn WEP. Rangeringen kan ramses opp, fra elendig til god, omtrent slik: Ingen kryptering (åpent nettverk), WEP, WPA med TKIP kryptering (standard WPA), WPA med AES kryptering, og WPA2.
Gunnhild83 Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Hvor i alle dager lærer man å hacke?? Er det et dumt spørsmål kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Hvor i alle dager lærer man å hacke?? Er det et dumt spørsmål kanskje? På internett selvsagt ! Denne [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_%28computer_security%29 penser deg inn på sporet, kanskje..
Cidric Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 ...og vær forsiktig. Mange hacking-relaterte websider er stappet fulle av feller for PCen din. Det er jo drømmesituasjonen for en potensiell intrenger; hun slipper å gjøre noe som helst, for ofrene kommer til henne for å bli infisert!
Gjest Gjest_dolly_* Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 nå er det forsjell på hva hackere gjør og hva crackere gjør og script kiddo'r da. en hacker er en med enorme kunnskaper innen data, og det fins maange programmer som lar deg knekke det på under en time
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå