Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I mars kommer jeg til å dra til Sør-Afrika igjen. Hovedformålet blir å besøke familien til kona i Johannesburg men jeg håper at vi også kan ta oss noen dager i Cape Town. Det er neste 10 år siden jeg var i Cape Town sist og jeg er sikker på at byen har forandret seg litt :-) Vi har besøkt noen av de store attraksjonen som Table Mountain, Robben Island osv. Men jeg vil gjerne høre fra folk som har vært der nylig....hva må man se i disse dager? Er det noen restauranter som bare må besøkes? Andre kjekke ting man kan gjøre? Etter turen i 2004 laget jeg dette reisebrevet fra Joburg: http://gardkarlsen.com/johannesburg_south_africa_2004.htm . Målet denne gang er å lage et lignende reisebrev fra Cape Town :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kanskje vært de stedene alt, men hvis ikke bør du i hvert fall få med deg pingvinene i Simonstown, selcruise ved Hout bay. Vindistriktene, og Kapp Agulhas :)

Vanskelig å gi deg råd, siden du har vært så mange steder allerede :)

Skrevet
Du har kanskje vært de stedene alt, men hvis ikke bør du i hvert fall få med deg pingvinene i Simonstown, selcruise ved Hout bay. Vindistriktene, og Kapp Agulhas :)

Vanskelig å gi deg råd, siden du har vært så mange steder allerede :)

Takk for tipsene...jeg har faktisk aldri sett pingviner i Cape Town :sjenert: Vi var en tur til vindistriktene sist gang men på den tiden var vi ikke så glad i vin. Nå er vi mer interessert så vi skal nok prøve å få til en ny tur. Et lite cruise hadde også vært kult :-)

Skrevet
Takk for tipsene...jeg har faktisk aldri sett pingviner i Cape Town :sjenert: Vi var en tur til vindistriktene sist gang men på den tiden var vi ikke så glad i vin. Nå er vi mer interessert så vi skal nok prøve å få til en ny tur. Et lite cruise hadde også vært kult :-)

Du kan dra til Hermanus og se hvaler også, men man er ikke garantert å få se noen. Vi så bare en babyhval :)

Tror derimot det er bankers med pingviner i Simonstown. Det er på veien ned til Kapp det gode håp, en utrolig fin kjøretur også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...