Gjest Usikker_89 Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Det er denne gutten på skolen... i klassen for å være mer nøyaktig. Jeg er ikke sikker på om jeg liker han eller ikke, jeg klarer ikke å lese mine egne følelser om gutten engang! Han er så merkelig, jeg klarer ikke "lese" han. Men tenker på han hele tiden!! Da jeg begynte i klassen hans et halvt år siden ca, satt jeg meg vedsiden av han og begynte å prate... Han er ikke den peneste gutten, men han har bra kles stil, han har sine egne sterke meninger og er morsom og spennende å være rundt... Han flørtet masse, tullet med meg og holdt virkelig tempoet oppe. Han snakker aldri om, og unnviker å svare på spørsmål om personlige emner som hva han gjorde i helgen, om familie og følelser osv... Det er en av de tingene jeg ikke forstår.. Når vi snakker sammen føler jeg meg alltid nervøs, men jeg vet jeg kan stole på han... Uansett, tilbake til starten da jeg traff han, likte jeg han veldig godt... jeg ventet på han så vi kunne gå ut døra sammen osv., Men etterhvert visste jeg jo at jeg at jeg var altfor mye frampå, så jeg roet det ned litt og ventet på at han skulle komme til meg. Han gjorde det av og til, men aldri noe særlig mer enn han snakket med de andre jentene i klassen! Før sente han meg litt meldinger i helgene for å slå ann en prat, men han skrev alltid at han gjorde det fordi han var på vei hjem fra noe og kjedet seg. Meldingene var alltid interessante, han drar fram temaer som forhold og sånt som er veldig morsomt og spennende og snakke om, som jeg ikke har møtt noen annen gutt gjøre... Men jeg starter aldri å sende meldinger for jeg vil ikke at jeg skal være for frampå. Men det er et par ting han har gjort, som da vi var på klassetur tok han meg i hånda når vi gikk bortover, jeg var overasket og trakk hånda tilbake, jeg ville ikke at de andre skulle se oss holde hender! Men angret litt etterpå, kanskje han ga meg den ene sjansen til å vise hva jeg følte.. selvom jeg trakk den tilbake viste han ikke NOEN form for skuffelse eller noen forandring på seg. Han bare gikk videre å gikk bort til andre og snakket som om ingenting var skjedd.. 2 ganger har han sent meldinger der han har spurt om jeg ville være med dit han skulle med han, filmkveld hos noen eller til byen, men jeg hadde allerede lagt andre planer da. Men det er en stund siden nå... Han ser ALDRI nervøs ut når han snakker med andre, tar alt med ro og tuller med de fleste jentene han ser... jeg vet at han er singel, for når vi var å spiste pizza sammen med noen andre i klassen, sa han "jepp, jeg elsker singel livet mitt nå! Min neste kjæreste skal være virkelig noe om hun klarer å forbedre livet mitt nå..." eller noe sånt... hva skal jeg lese av det?? Er det noe vits for meg å vise noen interesse? Jeg har alltid fulgt opp på flørtingen vi sender til hverandre... han blinker med det ene øyet til meg under framføringer osv. Men i det siste har jeg ikke vist noen form for interesse, for jeg håper at han skal ta initativet.. det er vel det som er meninga? Men han viser ikke noen interesse med mindre jeg gir han noe å være interessert i! Selv om jeg er en av de peneste jentene i klassen, må det mer til for at han skal vise interesse i meg... Men hva kan jeg gjøre? Så i de siste månedene har han ikke kommet mye bort til meg, heller ikke jeg.. jeg later som om jeg ikke er interessert heller, er for sjenert til å bevege meg framover i tilfelle han ikke liker meg mer en bare en "venn". Jeg har tenkt å bare legge han bak meg, men får det ikke til. Jeg tenker hele tiden på han og han gjør meg bare gal! Noen ideer på jeg burde gjøre her? Burde jeg bare gi han opp, selvom jeg leter etter et forhold selv? Ga han alle tegnene som trengs for meg å følge opp, selvom det nå ser ut til at han er helt uinteressert i meg? Jeg kan nok ha gitt for lite tegn i at jeg er interessert i han.. men jeg klarer aldri å finne en bra, ufarlig måte å gjøre det på.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Det virker jo som han liker deg, men du er jo så avvisende, så da er det klart at han ikke tør å gjøre noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Han snakker aldri om, og unnviker å svare på spørsmål om personlige emner som hva han gjorde i helgen, om familie og følelser osv... Det er skummelt å åpne seg. Særlig når han ikke vet om du er interessert.. Før sente han meg litt meldinger i helgene for å slå ann en prat, men han skrev alltid at han gjorde det fordi han var på vei hjem fra noe og kjedet seg. Fordi han er usikker kanskje? Vil at du skal tro at han er kul og tøff og populær. At det er spennende ting som skjer i livet hans... Redd for åpne seg, vise seg sårbar.. Men jeg starter aldri å sende meldinger for jeg vil ikke at jeg skal være for frampå. Hva forslags signaler sender du til han når du aldri starter å sende meldinger da? Jeg hadde tolka det som at du var høffelig, likte meg som en venn men ikke var interessert utover det... Men det er et par ting han har gjort, som da vi var på klassetur tok han meg i hånda når vi gikk bortover, jeg var overasket og trakk hånda tilbake, jeg ville ikke at de andre skulle se oss holde hender! Åssen tror du han tok det da? Hvordan ville du tatt det? Hvis situasjonen var omvendt? Du hadde heller ikke satt deg ned og grått? Du hadde prøvd å sjule skuffelsen.. Men du hadde såklart GÅTT VEKK fra personen som ikke ville holde deg i hånda.. for at den personen ikke skulle se skuffelsen din... 2 ganger har han sent meldinger der han har spurt om jeg ville være med dit han skulle med han, filmkveld hos noen eller til byen, men jeg hadde allerede lagt andre planer da. Men det er en stund siden nå... Ja.. for hvis du spør og spør.. og får nei hver gang så slutter du å spørre... Jeg har alltid fulgt opp på flørtingen vi sender til hverandre... han blinker med det ene øyet til meg under framføringer osv. Men i det siste har jeg ikke vist noen form for interesse, for jeg håper at han skal ta initativet.. det er vel det som er meninga? Hva mener du med at det er meninga? Han har da vist masse interesse.. Du har jo ikke vist noe interesse tilbake igjen.. Han er ikke tankeleser. Hvis du ikke viser interesse tilbake gir han opp.. Selv om jeg er en av de peneste jentene i klassen, må det mer til for at han skal vise interesse i meg... Men hva kan jeg gjøre? Så i de siste månedene har han ikke kommet mye bort til meg, heller ikke jeg.. jeg later som om jeg ikke er interessert heller, er for sjenert til å bevege meg framover i tilfelle han ikke liker meg mer en bare en "venn". oioi.. En av de peneste jentene i klassen, ja.. Ja, og hva mener du han skal gjøre da? Fri? Hvor mye tydeligere kan han egentlig gjøre det at han er interessert uten å si det rett ut? Høres ut som han har gitt opp nå.. Så spørs om ikke du må invitere han med på noe.. Vennekveld eller kino.. ? Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Synes han har prøvd så godt som mulig jeg. Personlig så hadde jeg gitt opp for lenge siden. Hva hadde du gjort dersom han kom bort til deg og spurte om du ville være sammen med ham? Sagt nei i tilfelle det var en bløff? Jeg er gutt og jeg kan love deg en ting. De tegnene og hintene som du refererer til er totalt usynlige for oss gutter! Dessuten så har du gitt ham alle tegnene som trengs for å vise at du absolutt ikke er interessert etter det jeg leser her. Vi gutter sliter også med å ta initiativet og dersom vi tar sjangsen og får en avvisning så er beskjeden mottatt. Ikke interessert, slik som du så elegant gjorde det ved å ta bort handa, ikke vise interesse, ikke svare på meldinger etc. Det finnes ingen idiotsikker måte å vise at man er interessert i noen på. Man vil alltid være litt sårbar.
Inwe Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Hmm, hva har du å tape på å spørre om han vil være med på noe? Sånn som du holder på nå er det jo ikke lenge til du mister han uansett!
kospia Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Syns litt synd på gutten jeg. Du må foklare han hva du føler og hva du vil. Han er ikke tankeleser. Lykke til!
Cienna Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Du sier at du ikke vet om du liker ham på den måten...kanskje du har falt for settingen? At dere har en slags hemmelig flørt? Jakten og spenningen? Hva vil egentlig skje om dere skulle blitt sammen? Er dette en fyr for deg? Hvorfor ville du ikke at noen skulle se at dere holdt hverandre i hånden? Uansett: Hadde jeg vært gutt hadde jeg mistet interessen for deg fort...du gikkder jo ikke å gjøre noe. Ja, jeg og liker gutter som tar intiativ, men da må jeg jo for søren respondere på det...ikke avvise...Da er jo hele poenget borte...
kevlar Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 (endret) Men etterhvert visste jeg jo at jeg at jeg var altfor mye frampå, så jeg roet det ned litt og ventet på at han skulle komme til meg. Han gjorde det av og til, men aldri noe særlig mer enn han snakket med de andre jentene i klassen! Mange gutter føler seg truet av jenter som er for frampå, men du kan kanskje gå over til å være subtil framfor avvisende og bakoverlent, jeg hadde ihvertfall blitt litt uinteressert (gitt opp) dersom noen som først viste interesse plutselig ble helt kald. Men det er et par ting han har gjort, som da vi var på klassetur tok han meg i hånda når vi gikk bortover, jeg var overasket og trakk hånda tilbake, jeg ville ikke at de andre skulle se oss holde hender! Men angret litt etterpå, kanskje han ga meg den ene sjansen til å vise hva jeg følte.. selvom jeg trakk den tilbake viste han ikke NOEN form for skuffelse eller noen forandring på seg. Han bare gikk videre å gikk bort til andre og snakket som om ingenting var skjedd.. 2 ganger har han sent meldinger der han har spurt om jeg ville være med dit han skulle med han, filmkveld hos noen eller til byen, men jeg hadde allerede lagt andre planer da. Men det er en stund siden nå... Det første som slår meg er at dere ikke kommuniserer om hverandres følelser og hendelser, men går litt rundt grøten. Hvis du tror han noensinne har hatt interesse for deg, kan dere mest sannsynlig snakke ut om det enten det har endret seg i ettertid eller ikke, uten at det blir for pinlig. Og når han gir tegn, som å ta deg i hånden, burde du kanskje konfrontere ham med det. Enten som et spørsmål til hva hans intensjon er eller forklare ham din reaksjon. Jeg vet at han er singel, for når vi var å spiste pizza sammen med noen andre i klassen, sa han "jepp, jeg elsker singel livet mitt nå! Min neste kjæreste skal være virkelig noe om hun klarer å forbedre livet mitt nå..." eller noe sånt... hva skal jeg lese av det?? Er det noe vits for meg å vise noen interesse? Uten at jeg kjenner ham som person, kan man nok ta utgangspunkt i at man ikke alltid skal ta det folk sier for god fisk. Det kan godt være han trives som singel, men det trenger ikke bety at han ikke hadde trivdes i et forhold med deg. Men han viser ikke noen interesse med mindre jeg gir han noe å være interessert i! Selv om jeg er en av de peneste jentene i klassen, må det mer til for at han skal vise interesse i meg... En slik ovenfra-og-ned-holdning fører neppe noe godt med seg. Ingen gutter med litt erfaring og vettet i behold ville slå seg til ro med ei som er endeløst pen, men ikke gir noe av seg selv. I min tidlige karriere var jeg sammen med en jente som var «over min klasse» utseendemessig, men kastet henne tvert på dør fordi hun trodde det holdt at hun var pen, og at jeg skulle være underholdning nok for oss begge. Jeg kjedet vettet av meg i to måneder; deretter ble det furore fordi jeg var frekk nok til å dumpe henne. Hvordan kunne jeg det, jeg som burde være takknemlig for at hun hadde tatt til takke med meg!? Skal det vare mer enn noen øyeblikk må man gi av seg selv like så godt som man tar av partneren. Når jeg jakter må jentens personlighet være tiltalende og snakke til meg, utseendet kan alle oppfatte på noen sekunder. Hvis jeg skal konkludere på noen som helst måte: Hvis du finner ut at du liker ham godt nok til å ville satse på ham, go for it! Ikke gi opp fordi han potensiellt virker uinteressert nå. Slik virker jo du også mot ham, kanskje hans manglende entusiasme reflekteres av dette? Det er stort skille mellom å ikke være frampå, og å ikke vise interesse overhodet. Sist, men ikke minst: Etablèr et tillitsforhold hvor dere kan prate ut om ting som dette. Jeg vet jeg har tatt del i lignende kabaler før, hvor alle trekk har blitt planlagt uten meg involvert. Hadde jeg blitt spurt ut om mitt ståsted, kunne kanskje kabalen gått opp. Endret 1. mars 2008 av kevlar
Gjest Qbab Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Vi gutter er ikke tankelesere, som sagt tidligere i tråden: Du skjermer følelsene dine og holder deg så tilbake at ingen i verden kan fatte at du liker han. Noen gutter viser heller ikke interesse før jentene gjør det, prøv og flørt litt med han og se om det kommer noe tilbake. Viss ja, da er han nok interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå