Smørblomsten Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Kjøpte en forholdsvis billig ull-strømpebukse på SparKjøp, av merket Tom&Trine eller hva det nå heter... Problemet er bare at den nupper noe voldsomt!!!! Både den mørkeblå og den hvite er like stygg, og det blir ikke bedre etter vask. Det er så mye, at å bruke nuppe-fjerner gidder jeg ikke. Andre tips? Eller er det "dyrt å kjøpe billig"?
Gjest meeee Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Du vasker den vel ikke sammen med syntetiske stoffer, formoder jeg..Det fører hvertfall til nupping. Synes det går fort å bruke nuppefjerner; har du prøvd det? Eller TROR du bare det tar lang tid? Synes det er fort gjort, jeg, hvertfall
Lillros Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Kjøpte en forholdsvis billig ull-strømpebukse på SparKjøp, av merket Tom&Trine eller hva det nå heter... Problemet er bare at den nupper noe voldsomt!!!! Både den mørkeblå og den hvite er like stygg, og det blir ikke bedre etter vask. Det er så mye, at å bruke nuppe-fjerner gidder jeg ikke. Andre tips? Eller er det "dyrt å kjøpe billig"? Tipper du har vakset den i maskin? Vaks den for hånd. Da blir den fin og unupete for alltid!
Smørblomsten Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 Tipper du har vakset den i maskin? Vaks den for hånd. Da blir den fin og unupete for alltid! Ja, vasker alle ull-klærne i maskin, og de andre (litt dyrere) ull-plaggene er ikke nuppete Og ja, må også innrømme at jeg vasker ull-klærne sammen med andre plagg på 40 gr. MEN, hvorfor holder da de andre ull-plaggene seg fine, mens Sparkjøp strømpebuksene er FULLE av nupper!?
Lillros Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Ja, vasker alle ull-klærne i maskin, og de andre (litt dyrere) ull-plaggene er ikke nuppete Og ja, må også innrømme at jeg vasker ull-klærne sammen med andre plagg på 40 gr. MEN, hvorfor holder da de andre ull-plaggene seg fine, mens Sparkjøp strømpebuksene er FULLE av nupper!? Jeg har ikke peiling. Vet bare at ull IKKE skal vakes i maskin. Da mister du den gode og deilige "varmen"
Gjest ullelsker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 De ullstrøpebuksene du har kjøpt nupper veldig. Jeg er ikke 100 prosent sikker, men tror det er på grunn av blandingen med ull og syntetisk materiale. Jeg synes i grunnen at de fleste ullstrømebuksene nupper. Jeg har blant annet prøvd Safa (?) og Janus. Den beste i så måte er Joha, de nupper ikke i det hele tatt. Jeg tror ikke det har noe med maskinvasken å gjøre. Jeg vasker all ull i maskinen, og det går helt greit. Sparkjøp sine longs og trøyer nupper ikke, men de er 100 prosent ull.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Ull kan godt vaskes i maskin. bare husk å sette på et "ull-Programm"- ull skal ikke sentrifugeres
Chiquita Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Jeg lurer på hvorfor det er så farlig at strømpebuksen er nuppete jeg da...? Her har vi både "nuppe-bukser" og "ikke-nuppe", og jeg kan da ikke si at det har noen betydning
Wonders Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 på NILLE selger de nuppe-fjerner til 19.90! Sånn liten dings som passer inn i hånden, enten rød eller den svarte! Genial. Bruker den på alt som klarer å produsere nupper, fra ytterjakker til flotte ullgensere. Ser nytt ut hele tiden!
Vingedama Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Jupp, nuppefjerner fra Nille var et godt innkjøp. Redda vinterkåpa mi. Har hatt en del bomullsplagg (eller noe) som har blitt nuppete, og da fungerte det veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå