Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Bor i første etasje i ei blokk. Han som bor over oss har borret og hamret så å si hver dag nå de siste 2 mnd. Det begynner i femtida og slutter mellom 21-22. Hadde det vært for ei uke eller to så hadde det vært greit..men hver dag i 2mnd! Er det ikke normalt å varsle fra om slikt..? Når det bråkes så mye (det høres ekstreeemt godt) i over så lang tid? Henge opp en lapp eller noe..? Lurer på om det noen gang tar slutt..
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Bor i første etasje i ei blokk. Han som bor over oss har borret og hamret så å si hver dag nå de siste 2 mnd. Det begynner i femtida og slutter mellom 21-22. Hadde det vært for ei uke eller to så hadde det vært greit..men hver dag i 2mnd! Er det ikke normalt å varsle fra om slikt..? Når det bråkes så mye (det høres ekstreeemt godt) i over så lang tid? Henge opp en lapp eller noe..? Lurer på om det noen gang tar slutt.. Er han nyinnflyttet? ved nye naboer kan du påberegne at det blir støy ved opppussing. kanse an renoverer leiligheten? Du må påberegne slikt når du velger en sånn boform. Han holder jo ikke på lenge om kvelden da....Hva gjør forskellen for deg da om han varsler? søyen blir jo der uansett
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Er han nyinnflyttet? ved nye naboer kan du påberegne at det blir støy ved opppussing. kanse an renoverer leiligheten? Du må påberegne slikt når du velger en sånn boform. Han holder jo ikke på lenge om kvelden da....Hva gjør forskellen for deg da om han varsler? søyen blir jo der uansett F.eks så er det vel mer eller mindre normalt å henge opp nabovarsel om man skal ha en stor fest..så om man skal pusse opp leilighet i all evighet så kan det jo være kjekt å varsle fra om hvor lenge dette skal vare sånn ca. Han er ikke nyinnflyttet,han er faktisk borettslagleder også. Det er ikke så gøy om du har lyst til å slappe av en kveld foran tvn og så må du vrenge opp lyden på nærmest max for å få hørt noe igjennom all larmen ovenfra.. Siden dette tydligvis er et stort og langt prosjekt så synes jeg han kunne ha sagt ifra at det skal pågå i lang tid..
Gjest StockDama Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Om han hadde sagt ifra hvor lenge det varte, ville det fortsatt vart like lenge, så det har vel egentlig lite å si. Men om du vil ha det stille, kan du ikke bare spørre om han kan ta en dag med oppussingsfri?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 F.eks så er det vel mer eller mindre normalt å henge opp nabovarsel om man skal ha en stor fest..så om man skal pusse opp leilighet i all evighet så kan det jo være kjekt å varsle fra om hvor lenge dette skal vare sånn ca. Han er ikke nyinnflyttet,han er faktisk borettslagleder også. Det er ikke så gøy om du har lyst til å slappe av en kveld foran tvn og så må du vrenge opp lyden på nærmest max for å få hørt noe igjennom all larmen ovenfra.. Siden dette tydligvis er et stort og langt prosjekt så synes jeg han kunne ha sagt ifra at det skal pågå i lang tid.. Jeg er enig med deg.Om man er i stand til å tenke på andre enn seg selv,og evner å utvise normal folkeskikk,så vil ideen om å gi nabovarsel i en slik situasjon komme ganske automatisk,ja! Særlig om man bor i en blokk sammen med mange andre folk....Jeg ville tatt det opp med vedkommende så fort som mulig,så kan dere forhåpentligvis inngå et kompromiss...
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Kanskje det kan være en idé å lese igjennom husordensreglene og vedtektene for borettslaget? Jeg antar det fremgår der hvor lenge man kan lage "oppussingslyder" om kvelden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå