Gå til innhold

KRISE

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet

Hei!

Jeg har fått ødelagt tuppen på USB nøkkelen, og jeg har masse viktige skolenotater som jeg har brukt flere dager på... buhu :gråte: Går det ann å fikse den? Fordi brikken er helt fin... den har blitt dratt ut litt, men ingenting er knust eller ødelagt. Tror du noen vil hjelpe meg hvis jeg går på expert f.eks.

Please gi meg håp :tristbla::lete::sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om Expert er stedet å gå, men ja, så lenge brikken ellers er hel, skal det gå greit å gå ut dataene.

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet
Jeg vet ikke om Expert er stedet å gå, men ja, så lenge brikken ellers er hel, skal det gå greit å gå ut dataene.

Ok. Hvor bør jeg gå for å få fikset den?

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet

Jeg dro til en databutikk... de kunne fikse den, men de tok bortimot 1000 kr!!! Den er ikke verdt 300 engang! Halve livet mitt var oppi denne brikken :tristbla::kjefte: :gråte: :sukk:

Skrevet

Hvis halve livet ditt var i denne brikken så vil jeg tro at den er verdt adskillig mer enn 1000 kr.

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet

Ok. jeg overdrev litt, men det var skolenotater som jeg har brukt masse tid på, og som jeg virkelig har slitt for... Jeg er student og har igjen 1500 kr igjen etter at jeg har betalt husleie og transport... regn det ut selv hvor mye jeg har igjen da denne måneden hvis jeg skulle ha fikset den

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet
Sjekk i flere butikker?

Ja tenkte det... Er det noen som om vet om databutikker i Oslo (ikke så langt fra sentrum)?

Skrevet

Datakjeden i Møllergata.

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet
Datakjeden i Møllergata.

Det var den jeg dro til... men takk for forslag :)

Skrevet

Er det den gata games workshop er i? I såall så er det en butikk lengre borte som også driver med pc. Husker ikke hva den heter, men den ligger på venstre side av gaten når du går mot ehhh nei nå har jeg glemt hva det torget heter hehe..

Skrevet
Er det den gata games workshop er i? I såall så er det en butikk lengre borte som også driver med pc. Husker ikke hva den heter, men den ligger på venstre side av gaten når du går mot ehhh nei nå har jeg glemt hva det torget heter hehe..

Du tenker på Digital Impuls

Om du kjenner noen som har et loddejern så kan det være en mulighet for at h*n kan fikse det.

Skrevet

Jeg hadde tatt den med til en skole som har en yrkesfaglig linje innen elektronikk. Kom i kontakt med noen som kan bruke en loddebolt !

Skrevet

Yrkesskolen er et godt forslag. Men jeg syntes skadeomfanget var ganske overflatisk forklart. Hvordan er den skadd? Hvorfor kan den ikke brukes? Hva stikker ut hvor?

Hvis den er knekt, kan det kanskje loddes nye baner, slik at den kan stappes inn i en maskin igjen. Hvis ikke, og der er mulige loddepunkter, kan en billig USB-kabel slaktes, og brukes, slik at du får koblet til.

Uansett bør du kjøpe deg en ny pinne, som du kan få overført til. Men har du ikke lagret arbeidet i ei mappe på maskina da, som du kopierer til minnepinnen? Kan det tenkes at du kan finne kopi av filene dine på hjemme- eller skolemaskina? De fleste PC-er sletter ikke mappa når man drar den til en annen harddisk eller ekstern lagringsenhet. Filene kopieres bare.

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet
Yrkesskolen er et godt forslag. Men jeg syntes skadeomfanget var ganske overflatisk forklart. Hvordan er den skadd? Hvorfor kan den ikke brukes? Hva stikker ut hvor?

Hvis den er knekt, kan det kanskje loddes nye baner, slik at den kan stappes inn i en maskin igjen. Hvis ikke, og der er mulige loddepunkter, kan en billig USB-kabel slaktes, og brukes, slik at du får koblet til.

Uansett bør du kjøpe deg en ny pinne, som du kan få overført til. Men har du ikke lagret arbeidet i ei mappe på maskina da, som du kopierer til minnepinnen? Kan det tenkes at du kan finne kopi av filene dine på hjemme- eller skolemaskina? De fleste PC-er sletter ikke mappa når man drar den til en annen harddisk eller ekstern lagringsenhet. Filene kopieres bare.

Ok skal prøve å forklare bedre. Jeg hadde minnepennen i dataen da jeg klarte å komme borti den slik at den ble trykt ned, og tuppen... altså det jeg stikker i dataen datt av... og det er egentlig alt.

Jeg pleier å lagre både på dataen og minnepinnen... men siden jeg pleier å ha med minnepennen min på skolen så har jeg glemt å lagre på pc'en hjemme. Jeg har lagret noe... men det viktigste ligger i minnepinnen.

Skrevet (endret)
Ok skal prøve å forklare bedre. Jeg hadde minnepennen i dataen da jeg klarte å komme borti den slik at den ble trykt ned, og tuppen... altså det jeg stikker i dataen datt av... og det er egentlig alt.

Jeg pleier å lagre både på dataen og minnepinnen... men siden jeg pleier å ha med minnepennen min på skolen så har jeg glemt å lagre på pc'en hjemme. Jeg har lagret noe... men det viktigste ligger i minnepinnen.

Oki, hvis det viser seg umulig å få gjort noe med den, uten å ruinere deg, og du ikke har yrkesskole med elektronikklinje, eller andre muligheter, så kan du sende meg en PM (hvis jeg skjønner åssen de funker her) Ta godt vare på absolutt alle deler og biter.

Endret av Kamikatze
Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet
Oki, hvis det viser seg umulig å få gjort noe med den, uten å ruinere deg, og du ikke har yrkesskole med elektronikklinje, eller andre muligheter, så kan du sende meg en PM (hvis jeg skjønner åssen de funker her) Ta godt vare på absolutt alle deler og biter.

Jeg fikset det :) Men tusen takk for tilbudet! Nevnte dette til en venninne og hun hadde en bror som hadde peiling på det. "Hei hurra hopp jeg er så gla' i dag" :fnise:

Gjest Datamannen
Skrevet

Et tips til alle som bruker minnepinner som lagring er at det faktisk er gode og gratis lagringsløsninger på nett.

F eks har gmail inkludert i gratisabonnementet sitt 2GB.

Mail bare fila til kontoen din, og du har en gratis backup.

Gjest Nedfall
Skrevet
Jeg fikset det :) Men tusen takk for tilbudet! Nevnte dette til en venninne og hun hadde en bror som hadde peiling på det. "Hei hurra hopp jeg er så gla' i dag" :fnise:

Hva gjorde han da ?

Bra han fikk det til !

Skrevet

:klappe::danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...