Gå til innhold

har full stilling

Gjest bjella

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så har jeg en 100% stilling. Dette står i arbeidskontrakten min. MEn når jeg regner på vaktlista så får jeg nesten hver mnd forlite timer. Ligger i gjennomsnitt på ca 147 timer i mnd. Jeg blir oftest satt opp på vakter på kveldene da jeg ikke har barn slik som de andre jeg jobber med. Disse vaktene er 1,5 timer kortere enn dagvaktene. Greit nok at jeg får kveldstilleg, men det er ikke mer enn 3,5 timer og tillegget er på10,50 kr timen... Står ikke noe i min arb.kontrakt om at jeg må jobbe mest kveld. Kveldsjobbingen gjør at jeg må helst jobbe en eller to dager ekstra i forhold til vaktlista for at jeg skal komme opp i riktige timer om jeg hadde hatt dagvakter.

Har jeg krav på å få utbetaling for full mnd selv om jeg ikke får timene mine?? Har hørt noen si det, ihvertfall. Men jeg vil ikke fremme krav om det på jobben når jeg ikke er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber du turnus (ser du skriver at du jobber kveldsvakter)?

Da er jo gjerne ant. timer/uke mindre. Ofte gjs. beregning over x-ant. uker, noe som kan gi utslag pr. mnd (i.o.m. du er timelønnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jobber turnus. Plager meg litt at jeg er den som jobber nesten bare kveld. Ikke nok med at jeg ikke får alle timene, men har kanskje en eller to kvelder i uka fri.. ikke så lett å finne på ting med venner som da jobber dag og alle helger.

Men er det ingen som vet om jeg har rett på å få utbetalt full mnd siden kontrakten sier at jeg skal ha 100%??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bedre å bare spøre arbeidsgiver om dette? de kan jo ikke akkurat lyve for deg eller nekte deg noe du har rett på. å de veit nokk hvordan dette fungerer! hva er 100%? hos oss er det 150t da er det ikke så langt unna du får jo mer lønn en 150dag timer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, jobber turnus.

OK.

Når man jobber turnus, er det gjennomsnitt 35,5 timer pr. uke (mot "normalt" 37,5 t/uke). Ant. timer pr. uke varierer i en turnus (t.d. en 6-ukers turnus er sum timer 213).

4 uker (en mnd) vil si gjennomsnitt 142 timer.

Ser derfor ut som om du får alle timene du skal ha.

Er du fortsatt usikker, anbefaler jeg deg å spørre arb.giver.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...