sandra82 Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 jeg lurer på to ting... det ene er at jeg har kjøpt kjolen min på thebridalshop i usa. Men i en mail med betaling info stod dette under prisomkostningene: NOTE:Customer declared exemption from 60.89 sales tax. På sia deres står det ikke noe om skatt? Hva er egentlig det... gjør ingen forskjell men er bare fryktelig nysgjerrig... Så er det dette med takk for maten tale... sånn tradisjonelt sett, hvem er det som skal holde den? jeg innbiller meg at det er bordkavaleren til hvertskapet.. altså min mor... og at det da blir sambo sin far som skal holde den?!? noen som vet?
Gjest pollya Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Kan bare svare på det med tollen. Alt som er priset fra USA med veridi over 200 norske kroner, må det tolles av her i Norge.
Munachimso Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 jeg lurer på to ting... det ene er at jeg har kjøpt kjolen min på thebridalshop i usa. Men i en mail med betaling info stod dette under prisomkostningene: NOTE:Customer declared exemption from 60.89 sales tax. På sia deres står det ikke noe om skatt? Hva er egentlig det... gjør ingen forskjell men er bare fryktelig nysgjerrig... I USA er ikke sales tax lagt til i prisen, det legges til når du er i kassa både i butikker og på internett. Siden du er norsk trenger du ikke betale dette, men du må nok fortsatt betale MVA og toll til Norge
mia83 Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Vi skal ha "takk for maten"-sang, og så skal toastmaster avslutte med noen ord hvor han gir litt info om hva som skal skje videre, takker servitørene osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå