lillede Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Heisann.. Har en datter på 10,som i dag har fått vannkopper. Hun er helt frisk,ellers..så det jeg lurer på er om jeg kan ta hun med ut blandt folk,og skolen på mandag...eller om hun kun må holde seg innendørs... det klør også..får man kjøpt hvitvask på apoteket,eller er det andre ting jeg kan ta på,for å lindre kløen? håper på svar,da ngen av mine barn har hatt dette.
Kayli Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Vannkopper smitter til det blir skorper på blemmene. Hun bør altså, av hensyn til andre, være hjemme til dette skjer. Slik er i alle fall regelen i barnehagen vår. På apoteket får du kjøpt hvitvask som lindrer kløen.
Gjest Gjest-M- Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Som sagt over her, barnet smitter til utslettet er tørket ut og det er blitt skorper på dem. Hun må være hjemme fra skolen til det er skjedd, så en ukes tid går det fort med vannkoppene......
janne84 Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 I barnehagen hvor jeg jobber, må barna holde seg hjemme rundt en ukes tid. De som kan hjelpe med å lindre kløe er å la barnet ligge i badekar. husker selv at jeg lå mange timer i badekar når jeg hadde vannkopper..
Myrthel Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Du bør absolutt holde henne hjemme fra skolen, for vannkopper smitter faktisk helt til skorpene også er borte. (Dette fikk vi streng beskjed om da jeg jobbet på barneavdelingen på sykehuset - og vi fikk inn barn med vannkopper). Ville ikke anbefalt så mye karbad, siden det bløter opp skorpene - og du da kan oppnå at barnet får arr, siden skorpene ikke får gro.
latte Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Mine barn hadde vannkopper før jul, varte ca 1 uke fra koppene brøt ut til de var sånn høvelig tørket inn. Vi smurte med eurax, fordi lindret den værste kløen.
Kjærevene Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 La barnet ditt få en Zyrtec før hun legger seg, så klør hun ikke om natten. Dette er ikke farlig. Vet om flere leger som anbefaler det
Gjest Gjest_Henne_* Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Det som altd ble brukt på oss når vi var små og fikk vannkopper sånn etter hverandre alle tre.....var alovera. Lindrer kløe godt. Hvis en er alergisk eller har veldig følsom hud kan kald most avokado hjelpe. Er jo klassete da men....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå