Gå til innhold

Hva ser du gjennom vinduet?

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s i.i.
Skrevet

Te-pause på jobb, ser ut av vinduet. Skikkelig nitrist! I dag har det regnet, snødd og regnet. Nå er det en slags stillstand.

Tror Værguden har en slags tenkepause: "Hmmm (klør seg i hodet) hva slags artig vær skal jeg belemre Embla med nå, tro...hmmm nå sitter hun inne, ja. Får vente til hun skal ut da, sette i gang noe skikkelig morsomt, hagl fore eksempel! Det har jeg ikke testet ut i dag" (Skikkelig kødd han altså..).

Foruten dette misseable været (se der ja, nå regner det på tvers her..) ser jeg rett inn i en trist husvegg. Tror det er inngangspartiet på huset (bolighus) og det er aldri lys i vinduene. Det bor nok en arbeisdnarkoman der som er mer på jobb en meg.. (eller en gammel dame som sparer på strømregningen). Så ser jeg noen svære bjørketrær. Mellom huset jeg sitter i og nabo huset er det et skikkelig stygt gjerde med antydning til litt piggtråd øverst, sånn for kosen.. Langs dette gjerdet (i mitt synsfelt) er det noen triste trær som kanskje blir flotte syriner og rogn en gang i nær framtid (nå må da verden få litt farge snart)!

Ja, dette er min utsikt! Hva er din?

*Holder pusten i spenning*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinmonopolet er hovedsubstansen i min utsikt. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

utsikt.. :(

sitter nå i vår triste kjellerleilighet.. kikker opp på det smale vinduet der oppe.. ser ugress.. og løv.. sukk..

håper en gang på å få leilighet over bakkeplan.. drømme.. :)

Gjest gurimalla
Skrevet

Avslører at jeg sitter på jobb og tar en liten pause etter en lang dag med møter og mas.

Jeg ser regn, trær som snart blir grønne (jippi), en parkeringsplass, trikkeholdeplass, en skole og sist men ikke minst; en skolegård med barn som leker, selv om det er dårlig vær. Egentlig en hyggelig utsikt.

Skrevet

Tror ikke jeg skal gå sånn veldig i detalj for da avslører jeg nok hvor jeg bor ganske fort. Men, ser noen store murbygninger, biler, folk, trær og T-banen.

Skrevet

Utsikt:

hele Oslo omtrent, men det er dårlig vær. Grått og vått..

Skrevet

Ser ut i en bakgård. Der er det sol. Jeg må sitte inne og prøve å få gjort noe. Funker dårlig og det blir ikke lettere når det er nydelig vær ute.

Skrevet

Ser rett inn gjennom vinduene til et annet kontorbygg, så der kan jeg følge m hele dagen på hvem som henter seg kaffe, hvem som røyker på kontoret, hvem som har møte, hvem som går i møte, hvem som sitter m beina på bordet og gjør ingenting, hvem som sover, hvem som har seg.... :sjarmor: Kort sagt, et helt lite samfunn å følge m på.....

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg ser tørkestativet vårt, en tujahekk og litt av naboens bil som kommer kjørende fra jobb.

Det regner fortsatt...

L-B

Gjest Embla s i.i.
Skrevet
Ser rett inn gjennom vinduene til et annet kontorbygg' date=' så der kan jeg følge m hele dagen på hvem som henter seg kaffe, hvem som røyker på kontoret, hvem som har møte, hvem som går i møte, hvem som sitter m beina på bordet og gjør ingenting, hvem som sover, hvem som har seg.... :sjarmor: Kort sagt, et helt lite samfunn å følge m på.....[/quote']

Chimp! Du har da en spennende utsikt!! Dette er da strålende utgangspunkt for litt statistikk og litt sosiologi forskning?!

Men: Er det virkelig noen som har seg der, som du ser? Min gamle strømsparedame (?) av en nabo-på jobben gjør aldri noe spennende :(

Skrevet
Utsikt:

hele Oslo omtrent, men det er dårlig vær. Grått og vått..

Samme her! (Bor vi på samme sted? :ler: )

Skrevet

...blått hav så langt jeg ser....

Skrevet

Samme her! (Bor vi på samme sted? :ler: )

hmm. kanskje det? bodde ikke du også på Oslos beste østkant? eller husker jeg feil?

Skrevet

Oj, så gla jeg akkuratt ble for at jeg ikke jobber og bor i hovedstaden....

Utenfor mitt vindu er det et par parkeringsplasser og et lager for råmaterialer(det var det som ikke var så bra...)...bortenfor har jeg et jorde som det å begynner og spire og bli grønt på, ser et par bondegårder og noen hus og litt bortenfor noen bjørketrær som skinner i gulgrønnt, endel hestehov....og et par som er ute og rir.... de er snart over en liten åskam....som forøvrig har en helt fantastisk soloppgang på vinterene...(nå for tiden er jeg ikke sååååå tidlig på jobb...)

Så bortsett fra at det regner "cats & dogs" i dag er det ganske så pent her...og det er jo en trøst for en "arbeidsnarkoman"....

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg sitter og titter ut av den stooore terrassedøren min på en veldig veldig våt terasse.... På terrassen finnes det ikke stort akkurat nå... noen terrakotta potter og sinkbøtter (tomme alle sammen men skal fylles snart, med bla. cherrytomater og urter). Og så ser jeg taket på bygningene tvers over gata, og en god del andre tak bakover der igjen.... Når jeg reiser meg opp, kan jeg se rett inn hos de som bor rett over gaten, lurer på hva de driver med egentlig, for det er så forferdelig mange flasker i vinduene og de har stått der i flere måneder nå... og så ser jeg toppen av bjørketrærne i gaten, med grønne skudd og det hele!! Får meg til å tenke at det er deilig vår, selv om været er så surt som det er.... og det er egentlig greit at været er surt... det er ikke sååå lenge til eksamen....

Skrevet

Embla S skrev:

Men: Er det virkelig noen som har seg der, som du ser? Min gamle strømsparedame (?) av en nabo-på jobben gjør aldri noe spennende

Sorry! Må nok skuffe deg der....bare litt sedvanlig chimpe-humor! Men jeg venter stadig på at d skal skje....Jobber for lite overtid, tror jeg....

Gjest Embla s i.i.
Skrevet
Embla S skrev:

Sorry! Må nok skuffe deg der....bare litt sedvanlig chimpe-humor! Men jeg venter stadig på at d skal skje....Jobber for lite overtid, tror jeg....

Åja *skuffet*

Gjest eminel
Skrevet

Jeg kan se rett inn i stua til naboene :o

Skrevet

Jeg ser at mine nyvaskete vinduer er fulle av regnflekker :evil: - skrekkelig iiriterende. Men jeg ser også de nye, deilige gardinene :P

Og hvis jeg flytter fokuset, så ser jeg et nybygg komme opp, og ser en sommer med masse potensielle hyggelige naboer, og en masse playmo-menn som løper rundt i oransje dresser og med hjelmer på.

Siden det da regner, så er det nok kun fanta-break i regndresser - ingen cocacola-light break i bare overkropper... :(

Skrevet

hmm. kanskje det? bodde ikke du også på Oslos beste østkant? eller husker jeg feil?

Det er helt riktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...