Furstina Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 10. februar 2008 jag tycker det låter trevligt men samtidigt tycker jag att det är mer till besvär med "måstedagar". Visst är det trevligt att bli uppskattad. men inte när jag känner att det är förväntat och "tvunget".
Gjest *Mim* Skrevet 10. februar 2008 #22 Skrevet 10. februar 2008 Feirer ikke noe særlig, men jeg får koselige, hjemmelagde kort og klemmer. Pleier å ringe til moren min og gratulere.
Angelheart Skrevet 11. februar 2008 #23 Skrevet 11. februar 2008 Vi feirer ikke morsdag, farsdag, valentine, halloween eller andre slik ekstra-dager. Jeg synes det er mer enn nok med alle bursdager og andre dager i løpet av året. Føler disse dagene blir litt for oppkonstruert og må "passes på" istedenfor at det er kos. Vi feiret det ikke hjemme når jeg var liten heller og jeg forventer ikke noe fra mine barn, men selvsagt, dersom de ønsker det når de blir større, så nekter jeg jo ikke på å få frokost på senga.......
messy Skrevet 11. februar 2008 #24 Skrevet 11. februar 2008 I min familie har vi aldri feiret verken morsdag eller farsdag- blir kanskje et gratulerer og en klem, hvis vi husker på det.
Lilith Skrevet 11. februar 2008 #25 Skrevet 11. februar 2008 Ser at mange synes dette er nok en konstruert dag, men det trenger da virkelig ikke ikke koste penger? Enig Jeg ringer og/eller lager et kort på mors-/farsdagen. Intet bryderi
Gjest Mayamor Skrevet 12. februar 2008 #26 Skrevet 12. februar 2008 Hjemmelaget kort fra barna, en liten bukett blomster og en telefon. Innimellom en kake, en liten vaffelrøre som stekes eller boller tatt opp fra fryseren. Synes det er en hyggelig unnskyldning til å gjøre noe koselig. Likt med farsdag og valentinesdag.
Furstina Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #27 Skrevet 13. februar 2008 Jag är enig med Angelhart, det är mågna dagar ändå att passa på. Det är mycket som händer i veckorna och jag tar hellre en mysig dag när det passar - utan orsak - än att hitta en orsak till att ha det trevligt. Varför inte bara bjuda på tårta/kake för att det är onsdag och du hade tid och möjlighet? För MIG är det snarare så att det blir stressat och tvunget att försöka hinna med att fira en "oviktig" dag när det finns mycket annat som sker.
Lilith Skrevet 13. februar 2008 #28 Skrevet 13. februar 2008 Jag är enig med Angelhart, det är mågna dagar ändå att passa på. Det är mycket som händer i veckorna och jag tar hellre en mysig dag när det passar - utan orsak - än att hitta en orsak till att ha det trevligt. Varför inte bara bjuda på tårta/kake för att det är onsdag och du hade tid och möjlighet? För MIG är det snarare så att det blir stressat och tvunget att försöka hinna med att fira en "oviktig" dag när det finns mycket annat som sker. I så fall synes jeg du skal droppe feiring av morsdagen med god samvittighet Jeg inviterer gjerne folk til kaffe og kaker eller middag en helt vanlig dag OG ringer/inviterer min mor på morsdagen. For meg er det ikke stress, og det ene utelukker ikke det andre. Jeg ser på slike dager som et viktig innslag i en ellers hektisk hverdag hvor det kan være lett å glemme å ringe bare for å si at du er glad i noen. En påminnelse, rett og slett, til å plukke opp telefonen.
Gjest Mayamor Skrevet 13. februar 2008 #29 Skrevet 13. februar 2008 Men det er jo ikke endten eller; ja takk til kake en helt vanlig onsdag i tillegg til morsdagen...
FrizzleSizzle Skrevet 13. februar 2008 #30 Skrevet 13. februar 2008 Dette kan da ikke "handelsstanden" tjene noe særlig på? Tror ikke så mange kjøper gaver, har registrert mindre mors- og farsdagsrelatert reklame de siste årene når jeg tenker meg om. Syntes overraskelsesfrokost til foreldre var ekkelt da jeg var barn, og nå ville jeg synes det var helt forferdelig, jeg skal gjøre omtrent 500 ting på en søndag før jeg kan roe meg ned med frokost, så nei takk. Mor er grei hun, men det får jeg da prøve å vise at jeg synes hele året. Sms holder lenge, den 50-øringen kan NetCom få tjene på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå