Gå til innhold

Hvordan ta vare på singel venninne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på! Er i en venninnegjeng hvor alle untatt en har mann og barn og jeg merker at hun trekker seg unna. Jeg er flink og inviterer henne til meg i helgene, sender gubben ut og når ungene er lagt drikker vi vin og koser oss. Men å dra på byen er ikke noe for meg akkurat nå. Hun maser stadig og jeg føler at jeg/vi svikter henne som ikke blir med henne.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente37
Skrevet
Det lurer jeg på! Er i en venninnegjeng hvor alle untatt en har mann og barn og jeg merker at hun trekker seg unna. Jeg er flink og inviterer henne til meg i helgene, sender gubben ut og når ungene er lagt drikker vi vin og koser oss. Men å dra på byen er ikke noe for meg akkurat nå. Hun maser stadig og jeg føler at jeg/vi svikter henne som ikke blir med henne.....

Jeg er i samme situasjon som din venninne. Og fra egne opplevelser, trekker jeg meg unna par m unger. Fordi man har lså ite til felles. All praten er -stor sett- er om unger, bleier, hva barna gjorde, barnesykdommer osv. Det er utroooolig kjedelig for en single person å høre på. Det må du vel skjønne...?!

I selskaper m andre par m unger, dominerer dette samtalen. Så den som er single detter litt ut.

Jeg ser ikke noe galt i at du m barn og unger "ofrer" deg en kveld i ny og ne, for en tur på byen med din single venninne. For er DU ikke villig å ofre deg, kommer du til å miste henne.

Gjest Gjest - dame 37
Skrevet

Jeg er også i samme situasjon som din venninne. Jeg har barn da. Mitt problem er at jeg sjelden blir invitert til vennepar. Kjenner det skuffer veldig. Sitte alene på nyttår fordi alle er par. Har et vennepar som er flinke å invitere. Setter stor pris på dem.

Synes det høres ut som du gjør mer enn en kan forvente. At du ikke har lyst til å gå på byen må aksepteres, da må hun kanskje utvide vennekretsen sin med andre single.

Skrevet

Jeg reagerer mest på at du sier du er "flink" som inviterer henne ;) . Håper for all del du gjør det for at du har lyst til å være sammen med henne også, -ikke bare for å være flink.

Har selv alltid vært "den single" uten å oppleve det som noe stort problem vis a vis mine mer familieorienterte venninner. Vi har løst det slik at jeg er blitt invitert når det passet slik, men gjerne på et tidspunkt ikke så veldig lenge før ungene skulle legge seg, slik at det ble litt voksentid også. "Gubbene" sørger gjerne for å aktivisere seg selv, eller de legger ungene. Har aldri opplevd at de er blitt sendt ut, men av og til har de "flyktet" frivillig fra oss fnisekjerringene tror jeg.

Innimellom har vi også sørget for litt barnefrie treff ved å møtes i byen på dagtid til en kopp kaffe eller en lunch eller noe.

Gjest Gjest "Sula"
Skrevet

Jente 37: jeg forstår godt at hun ikke vil høre unge-snakk og jeg tar ikke opp temaet med mindre hun spør. jeg synes hun viser ungene stor interesse og foreslår selv å komme før de skal legge seg sånn at hun får hilst på dem. Jeg syntes selv unge-prat er veldig kjedelig så akkurat det vet jeg hvordan er. Jeg ofrer meg gjerne, men å dra på byen er ikke helt min greie og det har det aldri vært.

Jeg sender ikke gubben ut bokstavlig talt, er vel mer han som foreslår å dra sånn at han slipper å høre på jente-praten vår :hoho:

Synes det er veldig dårlig gjort å ikke invitere single, det kunne aldri falt meg inn, har vi fest så har vi fest og da ber vi alle.....

Skrevet
Jeg sender ikke gubben ut bokstavlig talt, er vel mer han som foreslår å dra sånn at han slipper å høre på jente-praten vår :hoho:

Kjenner igjen den ja :ler: .

Synes ikke din venninne kan forlange at du skal være med "ut på by'n" når du ikke selv har lyst. Det er for dumt. Da må hun heller prøve å finne seg noen ut-på-byen-venner til det bruk og så får hun ha deg som rolig-hjemmekveld venninne. Heldigvis er det slik at man kan gjøre litt forskjellige ting sammen med forskjellige venner.

Skrevet

Det er vel like mye en sak hvordan man som singel kan ta vare på sine parvenninner.

Som singel har man mye større handlefrihet og kan ikke forvente at parvenninner blir med på alt. De må dyrkes på sine egne premisser. Man må ikke være flau fordi man er opptatt av unger og bleiesnakk hvis det utgjør en stor del av hverdagen!

Skrevet

Vi er gift, men har ingen barn og selv det er eksluderende.

Vi blir ikke invitert med på ting av de vennene våre som har barn.

Vi prøver å invitere dem, men det passer ikke for de skal "på lekedilla, i bassenget, har barnefri og vil bare ikose seg hjemme".

Og de snakker BARE om unger når vi er sammen. Fødsel, bleieslutt, sutteslutt, vogner, besteforeldre som ikke stiller opp, hvilke bleier som er best etc etc.

Det er greit en stund, men det er slitsomt og jeg er lei av ungeprat til alle mulige tider.

det må da foregå noe annet oppi hodene til folk selv etter at de har fått unger?

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg har selv en singel venninne og vi snakker da aldri om ungene mine når vi treffes! Da går det mest i gutter og jenteting :ler:

Jeg er ofte med henne ut i helgene og hun klager på at ingen andre gidder å være med ut. Føler ofte at jeg blir med uten egentlig å ville det heller, men vil ofre meg litt for henne. Vet selv hvordan det er å være singel . Men ofte er det koselig å bli med ut og, men kan bli litt mye av det gode og :)Skulle ønske av og til at hun hadde flere singel venninner som kunne blitt med ut.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Jeg er singel, og har mest vennepar. Syns det er en merkelig tankegang hvis det er sånn at man ikke skal kunne be single på fest/selskap, hvis de øvrige gjestene bare er par.....

Når man er blitt voksen, er det vel ikke klinefester man inviterer til. Vet at enkelte kan føle seg truet av single i parsammenhenger, men det er nå som regel grunnløst. Jeg er hvert fall ikke interessert i mennene til noen av mine venninner.

Når det gjelder å gå på byen, forstår jeg godt at gifte/samboende ikke har veldig interesse av å gå ut med single venner titt og ofte i helgene. De fleste jobber jo fullt, og ønsker å tilbringe de korte helgene med familien sin.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Og jeg ber henne med bestandig! Det være seg nyttårsaften, 17 mai osv. Hun er alltid med oss, for jeg vil ikke at hun skal sitte alene. Synes det er helt sykt at ikke andre kan tilby seg også litt!

Skrevet

jeg synes det er veldig gøy å gå ut med single venner selv når jeg er i forhold. Da er jeg helt laidback fordi jeg ikke har noen agenda om å sjekke opp noen, men kan alikevel delta i det samme spile på en leken og uskyldig måte ved å fungere som wingman for single venner og hjelpe dem å sjekke opp folk. Jeg starter for eksempel samtaler med den jenta eller gutten som vennen min vil snakke med og inviterer så min venn inn i samtalen. Så gjør jeg mitt for at vedkommende skal få et godt inntrykk av vennen min. Veldig gøy og funker som faen.

Skrevet

Hm, skjønner at jeg er heldig med mine venner...

Er en til og jeg som er single. Vi inviteres på lik linje med andre, og venninnene mine er ikke overdrevent opptatt av verken mann eller barn.

Som singel venninne må man jo også klare å engasjere seg i mer opptatte venninners liv, være seg at barna er syke eller dersom de snakker om samboeren sin. Likeså tilbake.

Vi har vel egentlig alltid vært flinke til å ha jentemiddager, drar på byen av og til (det er mer sjeldent nå, men ingen av oss orker det hver helg lengre).

Nå i helgen hadde vi utdrikningslaghyttetur, veldig koselig :)

Før jul hadde vi julebord, men da med partner. De single kom alene, men det var da like hyggelig det.

Såvidt jeg vet foregår det ikke parmiddager i stor skala. Det er selvsagt greit med parmiddager, men tror jeg hadde følt meg litt utelatt dersom hele jentegjengen var på middag med sine respektive og jeg ikke fikk komme fordi jeg ikke er en del av et par ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...