Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #1 Del Skrevet 29. april 2003 :oops: Har hatt dataen i over to år........................... Og først i dag kjørte jeg defragmentering på den. Ja det tok lang tid. Men resultater. Raskere data enn jeg noensinne har hatt. Ja sånn går det når en ikke leser bruksanvisninga skikkelig. Ja hvor ofte kjører dere defragmentering på dataen deres ? :oops: Jeg tenker jeg vil gjøre det en gang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 29. april 2003 #2 Del Skrevet 29. april 2003 Hva er d......????? :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #3 Del Skrevet 29. april 2003 Samle sammen alt rotet på hardisken, sån at den raskere finner frem til de filene du søker. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 29. april 2003 #4 Del Skrevet 29. april 2003 Javel, da er jeg like flau...... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. april 2003 #5 Del Skrevet 29. april 2003 En gang i uka er slett ikke nødvendig med min bruk i alle fall. Gjør det en gang i blandt når jeg kommer på det. I de fleste tilfellene sier pc'n selv at det ikke er nødvendig, fordi den er så lite fragmentert, så da gjør jeg det bare dersom det er svært lenge siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 29. april 2003 #6 Del Skrevet 29. april 2003 Det lønner seg å defragmentere hver gang man har flyttet eller opprettet mange filer. Det gjør man når man installerer eller avinstallerer program, sletter mange filer eller f.eks. henter ned mange mp3-filer fra nettet... Hvis alt du bruker maskinen til er å surfe på nettet og et worddok i ny og ne, så trenger du ikke å defragmentere så ofte som en gang i uka, men heller prøve å huske på det hver gang du installerer / flytter filer. Det kan også lønne seg å slette temporary internet files og cookies, fordi disse kan ta UTROLIGE mengder med plass, selv om hver er ganske liten. Defragmenteringen fungerer ikke hvis det er under 15% ledig plass på disken. Hvis det er mindre enn 15% ledig plass på den disken hvor Windows er installert, som regel c:, så vil du snart få store problemer! Windows operativsystem trenger litt plass til å jobbe, og hvis du har under 15% ledig plass, så får det en effekt på hvordan hele maskinen jobber. Fyller du systemdisken (Windows / c:-disk) for full, så stopper den faktisk opp. Du finner Disk Defragmenter under Programs -> Assecories (Tilbehør) -> System tools (System verktøy?). Hvis du aldri har gjort det før, så anbefales det å gjøre det nå. Hvis du ikke husker når du gjorde det sist, så ville jeg også tatt en omgang. Det tar litt tid, typisk fin ting å gjøre hvis du skrur på maskinen og setter den i gang før du skal lage middag eller se på TV en stund. De fleste maskiner går litt tregere mens det jobbes med filene, så det er greit å ikke gjøre det samtidig som du gjør noe annet krevende på maskinen. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. april 2003 #7 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg fikk dette problemet med 15%, fordi jeg hadde 21% ledig, men bare 14% var tilgjengelig for defragmenteringen, visstnok. sletta og flytta, så gikk det fint. Dvs, det gikk slett ikke fint. Jeg gjennomførte den mange ganger, for selv etter at en var ferdig, så sa den fortsatt at det anbeflat4es at jeg defragmenterte. Og den flytta da litt til, og ble ferfig, og anbefalte defragmentering. Det gjør den enda, men nå defragmenterer den ikke noe mer, men viser meg at det er sims (som selvsagt ikke har kommet seg vekk på en cd enda, men ligger søtt på disken :oops: ) som er mest fragmentert, men nekter altså å defragmentere det Vel, det er blitt en delvis bedring i alle fall.... Var nok for lenge siden sist. Bare vent, jeg skal få sambo til å brenne ut litt ting, så jeg kan slette, for det begynner å bli fullt både her og der, og da skal det defragemnteres i massevis etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #8 Del Skrevet 29. april 2003 Tror det lønner seg å skru av skjermsparer men du holder på. Gå først på programmer - tilbehør - systemverktøy og så diskfragmentering. Så enkelt tror jeg det er ? Men det kan ta en god stund hvis du aldri har gjort det. Men så raskt det er å surfe på kvinneguiden etterpå at da er alt morsomt. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. april 2003 #9 Del Skrevet 30. april 2003 Klart det kan lønne seg å slå av skjermsparer, men det har jeg ikke engang (skjermen slår seg av etter en stund da) Det tar litt tid, men vet du hva? Jeg har ikke engang merket en endring jeg, etter de 5 defragmenteringene av samme disk som jeg gjorde i går! De andre to diskene var ikke såpass fragmentert at det var noe vits, men denne er ENDA så fragmentert at den klager..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå