Gå til innhold

Det brenner i skjeden...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

når jeg har sex... :( en litt sånn sviende, brennende følelse når pi*** er inni meg.

... det går fint med fingre, og jeg er også våt nok. (har prøvd både med naturlig og kunstig glidemiddel, men det var ingen forskjell...)

Noen som har vært borti dette??

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ring og bestill gynekologtime i morgen- ikke noe annet å gjøre.

Minnie

Skrevet
Ring og bestill gynekologtime i morgen- ikke noe annet å gjøre.

Minnie

Ja, ingen vits i å gå rundt og lure og være redd!

Skrevet

Hvorfor ikke bare få det undersøkt hos en gynekolog først som sist, så vet du hva det er og hvordan det eventuelt må behandles?!

Gjest Anonymous
Skrevet

Antakelig er det meg det er noe galt med, fordi det er tre måneders ventetid hos gynekologen her jeg bor...

Skrevet
Antakelig er det meg det er noe galt med' date=' fordi det er tre måneders ventetid hos gynekologen her jeg bor...[/quote']

Hehe, ja det er jo en fare for det. Går vel an og bli undersøkt av fastlegen også, det er nok litt kortere ventetid for og få en time der.

Gjest Anonymous
Skrevet
Går vel an og bli undersøkt av fastlegen også' date=' det er nok litt kortere ventetid for og få en time der.[/quote']

Jepp!

Det er viktig at ting blir undersøkt før det tar for lang tid.

Men: Soppinfeksjoner er ofte årsak til svie og kløe, også uten at du merker noe hele tida. Må du vente på legetime, så bruk melkesyrekapsler, skyll med yoghurt e.l. for å holde miljøet surt. Det er uansett bare av det gode. Salver o.l. skal en være litt sikrere i sin sak før en begynner med, men de gjør sjelden noen skade de heller.

Skrevet

Det blir mer og mer vanlig med diagnosen vestibulitt blant kvinner i den vestlige verden men likevel er det mange som går med en slik tilstand i lang tid uten å få stilt riktig diagnose. Men nå er flere og flere leger klar over dette forhåpentligvis. Selv skjønte jeg ikke hva som feilte meg annet enn at det var en sterk brennende følelse ved skjedeinngangen hvis jeg prøvde å få noe inn i skjeden. Samleie var umulig. Det tok 1 år før en glup gynekolog ga meg riktig diagnose (selv om en vanlig gynekologisk undersøkelse plutselig var en ren lidelse). Jeg er frisk nå. Jeg nevner dette fordi det fremdeles er mange som ikke er klar over hvor vanlig denne tilstanden er, og det er jo viktig å få stilt en riktig diagnose så raskt som mulig. En tur til gynekologen er uansett påkrevd, man skal ikke ha smerter under samleie.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...