Gå til innhold

Må man betale toll på kjoler fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har noen erfaring med å bestille klær fra utlandet? Jeg tenker da på toll, moms osv. Hva når man f eks kjøper brudekjole gjennom Ebay?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet må alle varer med verdi over kr. 500,- som er bestillt fra utlandet betales toll for.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må ta utgangspunkt i å betale moms til Norge, som generelt er på 24%. Bøker og tidsskrifter er momsfritt, og du trenger ikke fortolle slike varer. En brudekjole må du helt sikkert fortolle! Vi bestilte invitasjonene fra Danmark og fikk oss en ubehagelig overraskelse fra Tollvesenet. For å få vite satsene for ulike varer må du kontakte tollvesenet og spørre om den konkrete tingen du ønsker å innføre til landet.

Skrevet

Jeg kjøpte kjole fra USA, den kom i posten med innholdsdeklarasjon og pris og alt. Jeg fikk et brev fra fraktselskapet som sa at evt. toll/moms ville komme på egen faktura - men dette er nå tre måneder siden og jeg har ikke fått noen faktura.

Skrevet

Moms skal man egentlig betale, og den er på 24% av total summen (kjole og porto) Itilleggkommer noen kroner i toll.Men du kan være heldig... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...