Gå til innhold

han får dra med jobben, men vil ikke at jeg skal dra...

Anbefalte innlegg

Gjest utloggetnå
Skrevet

Et lite tankemysterium her...

Han er i fast jobb, og jobber heltid. Det er mye farting i forbindelse med jobben, og han er ofte på slike kurser med etterfølgende fyllepartyer som jeg kaller det. Ofte innebærer det overnatting også. Det er veldig mannfolkpreget jobb, men noen jenter er det ja....

Jeg derimot er student, jobber deltid i en veldig mannsdominerende jobb. Ingen planer om å bli værende i denne jobben, kun for inntekt ved siden av studier akkurat nå. Nevner jeg noen sammenkomster i forbindelse med jobb, så sier han at han helst ikke vil at jeg skal gå dit. Han nekter ikke. Men vil ikke at jeg skal gå. Han sier at dette er veldig mannsdominerende og for jenter er det lett å bli voldtatt og han ser sjansen for det veldig stor, fordi jenter ikke kan ta vare på seg selv i fylla, og er lettere tilgjengelig i fylla. Kan være enig i dette ja...han sier at jeg må gjerne dra, men om det skjer meg noe slikt, så får jeg ikke komme hjem til han og tro at jeg får noe trøst. Da er det ut!

Hva er deres tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tullprat. Punktum. Hadde jeg aldri funnet meg i.

Skrevet

hm...jeg ser tankegangen. han ønsker å danne seg de sosiale gruppene med jobben, dette er jo trossalt hans fremtidige jobb. Det er ikke din. Men på en annen side, man kan jo danne så mange venner som man får....

Skrevet

Jeg hadde brydd meg lite om det. Han sier at jenter ikke kan kontrolere seg selv i fylla? Så han tenker at så fort du kommer på seminar så skal du drikke deg dritings og fløre med alle på jobben? Hmph, hadde nok ikke brydd meg om han jeg da, jeg hadde dratt.

Gjest Gjest-Bella
Skrevet

På meg virker det som en sjalu type som prøver å få det til å høres ut som omtanke.Menn og kvinner kan da like lett bli utsatt kriminelle handlinger om de er drita,og det er da heller ikke en allmenn regel at jenter (eller gutter,for den saks skyld), blir lettere tilgjengelige i fylla.Det kommer helt an på personen. Synes det høres ganske overformynderrisk og dobbeltmoralistisk ut..

Skrevet
Jeg hadde brydd meg lite om det. Han sier at jenter ikke kan kontrolere seg selv i fylla? Så han tenker at så fort du kommer på seminar så skal du drikke deg dritings og fløre med alle på jobben? Hmph, hadde nok ikke brydd meg om han jeg da, jeg hadde dratt.

:Nikke:

Og sier han det samme dersom du skal på byen uten han? Jentekveld? Studietur? Nei, fysj for en nedlatende holdning overfor kvinner!

Skrevet

Han er redd for at du skal bli voldtatt på jobbfest? Jeg har ingen tro på den forklaringen, han vil vel bare ikke at du skal gå og finner derfor på en latterlig unnskyldning. Man kan ikke gå rundt og være redd for å bli voldtatt. Klart man skal ta vare på seg selv og passe seg, men å være redd for å bli voldtatt fordi det er sammenkomst på jobben?

Ikke bry deg og dra. Selvsagt skal du dra på jobbsamlinger på lik linje med han, det spiller ingen rolle om du skal være i jobben en uke eller ti år.

Gjest StockDama
Skrevet
Han er redd for at du skal bli voldtatt på jobbfest? Jeg har ingen tro på den forklaringen, han vil vel bare ikke at du skal gå og finner derfor på en latterlig unnskyldning. Man kan ikke gå rundt og være redd for å bli voldtatt. Klart man skal ta vare på seg selv og passe seg, men å være redd for å bli voldtatt fordi det er sammenkomst på jobben?

Ikke bry deg og dra. Selvsagt skal du dra på jobbsamlinger på lik linje med han, det spiller ingen rolle om du skal være i jobben en uke eller ti år.

:Nikke:

Skrevet

Enig med de to over. Voldtatt på jobbfest?? Hallo??? Hvorfor i all verden tror han at kollegaene dine skal voldta deg???

Skrevet

Jeg hadde dratt....Jobber selv nesten bare sammen med mannfolk, og det er aldri noe tull med dem.

Skrevet

Helt enig i dette. Tenk å være så frekk at han drar alle kvinner over en kam og sier at de ikke klarer å ta vare på seg selv i fylla. For noe tull! Umoden og sjalu, det er det han er!

Skrevet
Det er mye farting i forbindelse med jobben, og han er ofte på slike kurser med etterfølgende fyllepartyer som jeg kaller det. Ofte innebærer det overnatting også. Det er veldig mannfolkpreget jobb, men noen jenter er det ja....

%<

Men vil ikke at jeg skal gå. Han sier at dette er veldig mannsdominerende og for jenter er det lett å bli voldtatt og han ser sjansen for det veldig stor, fordi jenter ikke kan ta vare på seg selv i fylla, og er lettere tilgjengelig i fylla.

Er dette hans erfaring fra sine egne jobbturer i et mannsdominert miljø med få jenter? Hva driver han selv med?

Skrevet

Her er jeg veldig enig med Wadjet.

Ikke bare prater fyren tull, han tillegger også dine kolleger noen egenskaper de sannsynligvis ikke har, noe som er ganske så dumt å gjøre.

Jeg syns det høres ut som om du er sammen med en ekte mannssjåvinist, og tenker at på seg selv kjenner man andre - hvordan oppfører han seg egentlig mot kvinner når han er på jobbtur og har drukket? Driver han voldtar kollegene sine og mener at de selv har skylden fordi de har litt innabords? :overrasket:

Vil du virkelig være i et forhold der mannen bestemmer hva du får lov til? Neste gang er det kanskje miniskjørt, bruker du det så inviterer du til voldtekt og får ingen trøst?

Jo mer jeg tenker over det du skrev, jo mer tenker jeg at du er sammen med en dust.

Gjest Catwoman
Skrevet

Klarer menn å ta bedre vare på seg selv i fylla da?

Det skjer mye voldtekter rundt om, og det er klart man skal ta visse forholdsregler (selv om det strengt tatt ikke burde vært sånn) men å la være å dra på sosiale sammenhenger med jobben fordi man kan risikere å bli voldtatt? Det blir bare for dumt altså.

Skrevet (endret)

Jeg sier meg også enig med Wadjet og Brunhilde. For noe tøv!

Jobber sammen med menn selv og selvsagt er det blitt noen turer opp gjennon årene, men det er da ingen som banker på soveromsdøra mi for det (eller bryter seg inn , for den del) . Faktisk så er det litt motsatt. På jobb er jeg en av gjengen. Det er jeg forsåvidt på tur også, men da haler gutta i tillegg fram et snev av gentlemansfaktoren.

Og jeg tror ikke "mine" gutter er veldig spesielle for å si det slik.

Endret av Cata
Skrevet

Du får spørre han om det er slikt han driver med på jobbseminar! .. siden han har så stor erfaring med det... virker i all fall slik på sånne uttalelser.

Kast ut fyren og dra på jobbtur! Slike sjalu holdningen bør du ikke finne deg i - og tro meg.. det blir ikke noe bedre med årene.

Har selv mye erfaring i å arrangere slike seminar.. og ja, det skjer til tider tull der.. men voldtekt.. hallo! Jeg vil jo heller tro at om du reiser som en av få jenter sammen med mange menn, så er du garantert å bli passet godt på den kvelden/helgen!

Men det bør være likhet for loven.. får ikke du dra, nei - så får han også holde seg hjemme. Du kan jo si du er redd for at han skal bli voldtektsforbryter etter neste jobbtur han skal på :D

Skrevet

Jøss, snakk om dårlig selvtillit på den karen din. Du gjennomskuer da vel den der? Han er redd du skal bli sjarmert av noen, det er ikke noe annet enn det. Ikke la deg skremme!

Skrevet

Jeg er enig i at han høres både sjalu og mannsjåvinistisk ut.

Men det som bekymrer meg mest, er at han sier du ikke får trøst om du skulle bli voldtatt på en jobbfest. Makan.. Dette utsagnet er så blottet for empati at jeg blir matt. Snakk om betinget kjærlighet - hvis du ikke gjør som jeg vil, så fortjener du ikke kjærlighet og støtte..

Skrevet
Men det som bekymrer meg mest, er at han sier du ikke får trøst om du skulle bli voldtatt på en jobbfest. Makan.. Dette utsagnet er så blottet for empati at jeg blir matt. Snakk om betinget kjærlighet - hvis du ikke gjør som jeg vil, så fortjener du ikke kjærlighet og støtte..

Enig, den er drøy! Hadde mannen min sagt noe sånt hadde han fått så øra flagra.

Skrevet

Og om du blir voldtatt så får du ikke komme hjem?!!!!!

Jeg håper du tar for deg han fyren her, og forteller ham hvor skapet skal stå.

At om du vil på jobbfest så drar du på jobbfest, at så lenge du er sammen med ham har du ingen intensjoner om å være utro med noen andre. Om det er slik at han er redd for hva du skal finne på i fylla, så får han huske på at han er på fylla i ny og ne selv, og at en regel om å ikke dra på jobbfest eller ikke drikke seg full også vil omfatte ham.

Og at det å si at om du blir voldtatt får du ikke kome hjem, er det samme som om du skulle si til ham at om han blir ranet og jult opp så får han ikke komme hjem. Du kan jo spørre ham om han virkelig ikke ville ha stilt opp for deg om du opplevde noe slikt? Er svaret nei er han ingenting å samle på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...