Gjest "gjest" Skrevet 4. mars 2008 #61 Del Skrevet 4. mars 2008 Vil ellers advare mot Brekstad som jeg har hørt mye negativt om. Mye kriminalitet og narkotika der. Ellers er det alltid fare for at Flystasjonen blir lagt ned og den lønner "halve" bygda. Jeg vokste opp på Ørland og kriminaliteten og narkotikabruken er sterkt overdrevet. Stasjonen skal forøvrig ikke legges ned. Det er fedt å bo på Ørland også, sånn sett. Kjenner mange som pendler med morgenbåten til jobb i Trondheim. Det fungerer utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #62 Del Skrevet 4. mars 2008 Morsomt med mange nye innspill og meninger! Når det gjelder "over fjorden", så er nok det uaktuelt. Selv om det hørtes bra ut med gode båtforbindelser osv, så tror jeg kanskje at jeg ville følt meg litt fanget... Holder foreløpig en knapp på Levanger og Steinkjer. Sistnevnte har rimeligere hus, og det teller mye for en enslig mor... Går det an å bo i Steinkjer og pendle til Namsos? Lang kjøretid? Tipper det blir i lengste laget... På Namsos har jeg kanskje mulighet for jobb, men det blir så forbaska langt unna Tr.h igjen. Jeje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innflytter-Namsos Skrevet 4. mars 2008 #63 Del Skrevet 4. mars 2008 Morsomt med mange nye innspill og meninger! Når det gjelder "over fjorden", så er nok det uaktuelt. Selv om det hørtes bra ut med gode båtforbindelser osv, så tror jeg kanskje at jeg ville følt meg litt fanget... Holder foreløpig en knapp på Levanger og Steinkjer. Sistnevnte har rimeligere hus, og det teller mye for en enslig mor... Går det an å bo i Steinkjer og pendle til Namsos? Lang kjøretid? Tipper det blir i lengste laget... På Namsos har jeg kanskje mulighet for jobb, men det blir så forbaska langt unna Tr.h igjen. Jeje... Det går an å pendle mellom Steinkjer og Namsos ja.Vet om flere som gjør det.Det tar ca.1 time og 25 minutter fra Steinkjer Skysstasjon til Namsos D/S kai ser jeg her i bussruten min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #64 Del Skrevet 4. mars 2008 Det går an å pendle mellom Steinkjer og Namsos ja.Vet om flere som gjør det.Det tar ca.1 time og 25 minutter fra Steinkjer Skysstasjon til Namsos D/S kai ser jeg her i bussruten min... Ok, da går det kanskje litt kjappere med bil? Men det beste er nok å bo og jobbe på samme sted siden jeg er alenemor. Det er ikke bare å hoppe i bilen hvis det skulle skje noe... Skal ikke være enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestisis Skrevet 4. mars 2008 #65 Del Skrevet 4. mars 2008 Levanger har sjarm og "slow city"-image i sentrum, men likevel frempå og moderne på Moanområdet (ulike kjøpesentre samlet i samme område). Det Levanger mangler er blandt annet svømmebasseng og mere liv i sentrumsgatene. Men "Marsimartnan" med fakkeltog og mye mer er veldig bra. Steinkjer er en stygg by som har bommet på image-bygginga si. "It-byen" Steinkjer fremstår som lite oppdatert og moderne, utdatert som den er og dårlig vedlikeholdt. Det bygges jo kjøpesenter i store skala der nå, men det er jo fryktelig stygg byggeplass så langt. Tvilsomt om det denne gang er planlagt grønt areal eller om det blir som tidligere. Heller plastkjepper her og der - og ingen tre. Verdal har mye industrivirksomhet og her er det store muligheter på arbeidsmarkedet innen de fleste bransjer. Mange polakker, finner og slikt.. som må hentes inn for å klare å dekke behovene. En fin by. Men har jo fått "dum-stemplet" nå i det siste. Lav utdanning hos foreldre har ført til dårlig skoleresultater på generasjonen i ungdomskoleårene debatteres det om. Frosta derimot. Passe størrelse. Skjønn plass. Godt nabomiljø. Skogn. Tvilsomt bra. Heller Ekne ville jeg valgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #66 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg bor mellom Steinkjer og Namsos og bruker ca 1 time på veien. Det er delvis dårlig vei, mange farlige svinger, og vinterstid er det vinterfartsgrense på 70 over Namdalseid. Selv om jeg har den beste jobben i verden så ser jeg meg om etter noe nærmere. Har du muligheten til å få jobb på Namsos hadde jeg heller flyttet til Namsos eller nærmere Namsos hadde jeg vært deg. Går ekspressbuss Namsos-Trondheim også selv om den ikke går like ofte som bussen. I tillegg er det endel bussavganger som korresponderer med toget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innflytter-Namsos Skrevet 4. mars 2008 #67 Del Skrevet 4. mars 2008 Ok, da går det kanskje litt kjappere med bil? Men det beste er nok å bo og jobbe på samme sted siden jeg er alenemor. Det er ikke bare å hoppe i bilen hvis det skulle skje noe... Skal ikke være enkelt. Det er godt mulig at det er litt kortere reisetid med bil,ja.Kanskje noen andre her vet? Denne bussruten er for Nor-Way ekspressen som går mellom Namsos og Tr.heim via Værnes.Men det blir jo noen timer på veien uansett,og noen av pendlerne jeg kjenner her er ganske lei...Synes forøvrig at Namsos er en flott by.Hyggelige folk,en levende bykjerne hvor ting skjer,sykehus,høyskole,og mange flotte steder å bo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innflytter-Namsos Skrevet 4. mars 2008 #68 Del Skrevet 4. mars 2008 "(Angående Levanger synes jeg ikke byen ser fin ut fra E6, men beliggenheten er jo fin)" Du ser ikke Levanger sentrum fra E6, så å ha kjørt forbi er vel ikke noe godt grunnlag for å uttale seg om stedet. Helt i orden at ikke alle er like glad i Levanger som jeg, men å uttale seg uten å være det minste kjent blir litt dumt. Jeg synes egentlig de fleste steder på Innherred er koselige jeg:) Ekspressbussen Namsos-Tr.heim kjører jo inn i selve byen.Den følger en trase igjennom mange gater med trehusbebyggelse og inn på en stasjon.Jeg mener ikke å si noe negativt om Levanger og fornærme noen.Det er godt mulig at det er en veldig fin by.Men hvor er sentrum i forhold til stasjonen hvor ekspress-bussen stopper, - det er vel ikke så langt unna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #69 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg bor mellom Steinkjer og Namsos og bruker ca 1 time på veien. Det er delvis dårlig vei, mange farlige svinger, og vinterstid er det vinterfartsgrense på 70 over Namdalseid. Selv om jeg har den beste jobben i verden så ser jeg meg om etter noe nærmere. Har du muligheten til å få jobb på Namsos hadde jeg heller flyttet til Namsos eller nærmere Namsos hadde jeg vært deg. Går ekspressbuss Namsos-Trondheim også selv om den ikke går like ofte som bussen. I tillegg er det endel bussavganger som korresponderer med toget. Dette var bra du sa, for jeg er en pingle på veien vinterstid, hater det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 4. mars 2008 #70 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg ville valgt Steinkjer - men nå er jeg også derfra (eller, fra bygda like utenfor). Steinkjer er den mest spennende av byene i Nord-Trøndelag, og har flest muligheter når det gjelder jobb, og fritidsaktiviteter... Jeg ville heller ikke flyttet tilbake - men her er noen argumenter FOR å flytte dit: - Rimelig kort vei til Trondheim. Både buss og tog en gang i timen. - Gode skoler med mange linjer å velge mellom (både høgskole og vgs) - Fint kulturhus (med kino og teatersal) - Gode shoppingmuligheter - Muligheter når det gjelder fritidsaktiviter, både innen sport, friluftsliv, musikk, teater mm. - Kommunen er ivrig til å støtte opp om alle som vil prøve seg og starte noe nytt. - Kort vei til naturen, ligger innerst i fjorden. Herlige badeplasser. - Steinkjerfestivalen Absolutt ikke mer fyll der enn i Trondheim, i tillegg er det mindre narkotika. Verdal derimot har et frynsete narkotikarykte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 4. mars 2008 #71 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er forresten få som pendler mellom Namsos og Steinkjer. Vanligere å pendle mellom Steinkjer og Levanger. I Levanger er det jo også høgskole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #72 Del Skrevet 4. mars 2008 Det var gode argumenter for Steinkjer det! "Herlige badeplasser" hørtes forlokkende ut da! Kommunen imøtekommende til nye prosjekter høres også bra ut.. Har faktisk sett meg ut to hus i Steinkjer til en overkommelig pris. De ligger riktignok i boligfelt. Helst vil jeg bo for meg selv, uten naboer på alle kanter, men det er lite av den type hus. Da blir det i tilfelle i gokk. Dessuten kan det være greit for ungene at det finnes folk rundt dem.. Har sjekka Frosta, og der var det også dyrt, synes jeg. Verdal har gode arbeidsmuligheter altså? *inn på finn og sjekke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #73 Del Skrevet 4. mars 2008 Glemte å spørre, har Steinkjer utfartshytter med servering i marka? Kanskje en dille, men jeg elsker å gå tur til Grønlia, Elgseterhytta osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mars 2008 #74 Del Skrevet 4. mars 2008 http://www.finn.no/finn/realestate/object?...ll&tot=null Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 4. mars 2008 #75 Del Skrevet 4. mars 2008 Steinkjer sentrum er ikke noe mer eller mindre koselig enn andre bygdebyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #76 Del Skrevet 4. mars 2008 http://www.finn.no/finn/realestate/object?...ll&tot=null WOW!! Det var et fint hus, takk for linken! Faktisk noe sånt jeg drømmer om..men så var det plassen da.. Hva koster det med ferga utover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mars 2008 #77 Del Skrevet 4. mars 2008 http://www.tide.no/uploads/documents/ruter...stad-Valset.pdf her betaler du for bil og for pasasjer.....får kjøpt klippekort og da blir det halvpris...tror det er 50 kr med klippekort for bil pluss en person. fergeleie er 45-50 min fra orkanger sentrum http://www.fosen.no/index.php?c=37&kat...amp;pSelRoute=1 tror du betaler en enkelt sum her om det ikke har blitt gjort om tidliger så var det ca 95kr med klippekort halv pris det er kortere å kjøre om orkanger og ta valset-brekstad til ørlandet...en flakk-rørvik det finnes klippekort å få kjøpt på hurtigbåten også for de som pendler til byen...... http://www.orland.kommune.no/?pageid=500014434 slik blir det nye kulturhuset http://www.rotnesfritid.no/foto/hosnasand_1.jpg her har du verdens fineste strand...ligger i åfjord kommune på Fosen http://www.airnorway.no/frontpage.jsp?menuId=200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mars 2008 #78 Del Skrevet 4. mars 2008 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #79 Del Skrevet 4. mars 2008 Enda mer WOW; for ei fin strand!! Ang prestegården..er i full gang med dagdrømming sjø.. Vet ikke om jeg hadde turt å være alene hjemme i det svære huset der!? *vant med små blokkleiligheter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #80 Del Skrevet 4. mars 2008 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result ??? Her var det masse hus..hvilket er det du mener? Det på Ophaug til 1,3 kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå