Gjest Gjest_grønn_* Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Skal kjøpe en ny bærbar pc. Men er ganske grønn, og aner ike hva jeg skal velge. Det trenger ikke være verdens beste, men den må ha god kapasitet, være rask, stort minne ect. Har en hp fra før og er fornøyd med merket, men er vel andre merker som er vel så bra?? Tips meg!!!!
superMe Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Dell har veldig bra bærbare, har en Dell selv:) Om du bestiller på nett kan du velge innholdet i PC'en selv, og den blir levert hjem til deg gratis. Velg 2048mb minne, 160gb harddisk og Core 2 Duo prosessor, så har du nok fått deg en rask og fin PC som kommer til å holde en stund. Om du er student og sitter mye på forelesningssaler uten stikkontakter, kan det lønne seg med et 9-cellers batteri, da kan PC'en stå på ca hele skoledagen uten å trenge strøm:)
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Kjøp en maskin som er produsert utelukkende av en pc produsent. Skal du frakte den rundt, bør du se på vekten. Oppunder 3 kg ville jeg satt som maks vekt. Støy bør du vurdere hvis du tenker å bruke den i "stille" omgivelser. Forelsning, bibliotek etc. Og kjøp den fra et sted som ikke er typen elkjøp butikk. Du finner ofte bedre maskiner på nett.
Gjest lillebøll Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 ville forresten ikke kjøpt dell... Fordi?
Supramundane Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har en dell, og anbefaler det på det varmeste. Min har jeg satt sammen selv ut i fra nettsiden deres, men de har jo noen "skreddersydde" som er veldig enkle å velge. Kjøp med en service avtale så kan du være så grønn du bare vil - de ordner alt.
Supramundane Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Vil legge til mine grunner til å anbefale dell: - god kvalitet på laptop'ene, både med tanke på innhold (alt etter hvor mye man er villig til å legge i prisen, selvsagt) og med tanke på hvor mye maskinen tåler rent fysisk - meget god kundeservice Det er egentlig mer enn nok for meg.
Gjest Purple Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Jeg bestilte meg en Dell Inspiron 1525 i går, med designet Blossom. Gleder meg som en unge til den kommer! :-D
superMe Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Jeg bestilte meg en Dell Inspiron 1525 i går, med designet Blossom. Gleder meg som en unge til den kommer! :-D Jeg bestilte den samme til mamma denne uka, med designet Chill. Hun gleder seg som en unge hun også! Er helt enig i Supramundane sine grunner for å velge Dell. Kjøpte meg en Dell XPS M1210 for et år siden, og den funker fortsatt perfekt! Men da jeg i sommer plutselig fikk problemer med harddisken (som skyldes mitt eget uforsiktige bruk, ikke Dell!) så ringte jeg kundeservice og forklarte situasjonen og svaret jeg fikk var: "Ta det med ro, en ingeniør kommer hjem til deg i morgen og fikser alt!" Dagen etter stod ingeniøren på døra og byttet harddisk:D I tillegg innstallerte han XP på nytt og prøvde å få ut filene mine fra den skadde disken (dette koster egentlig penger, men han gjorde det gratis for å være snill!:D) Needless to say, jeg var kjempefornøyd og veldig imponert over servicen! Vanligvis må man jo sende PC'en inn og vente på den i ukesvis, men det trengte ikke jeg!
Supramundane Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Jeg hadde en lignende opplevelse. Jeg var uforsiktig med den første Dell'en jeg hadde, en Latitude. Jeg mistet den i golvet, slik at en pin inne i hullet der man setter i strømledingen brakk. Jeg ringte de på ettermiddagen, ca klokken 15, og neste morgen klokken 9 stod det en mann på døren med nytt hovedkort. I tillegg byttet han ut prosessoren min, slik at jeg gikk fra 1,4 ghz til 1,7. Alt uten kostnad for meg, siden jeg hadde (og har) serviceavtale.
Gjest Purple Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 Jeg bestilte den samme til mamma denne uka, med designet Chill. Hun gleder seg som en unge hun også! Hva slags leveringsdato fikk du? Jeg har fått 10.mars, og det er jo kjempelenge til! :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå