Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå kjøpt en bombrikke og valgt 25 klipp. Betalte 200,- for brikka (får jeg de igjen, forresten?), men hva skjer med klippene? Får jeg regning i posten? På hvor mye? Antall ganger jeg kjører gjennom eller hva?

Kjører nesten ikke gjennom bommen, og gidder ikke å betale maks 40 kroner i måneden på det... Tulleordning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg har nå kjøpt en bombrikke og valgt 25 klipp. Betalte 200,- for brikka (får jeg de igjen, forresten?), men hva skjer med klippene? Får jeg regning i posten? På hvor mye? Antall ganger jeg kjører gjennom eller hva?

Kjører nesten ikke gjennom bommen, og gidder ikke å betale maks 40 kroner i måneden på det... Tulleordning.

De 200,- er depositum for bombrikken. De pengene får du tilbake den dagen du leverer brikken tilbake.

Du får faktura på kr 360,- i posten for 25 klipp. Når du nærmer deg slutten på de klippene, så får du en ny faktura.

Sjekk forøvrig www.fjellinjen.no for info.

Det er ikke en tulleordning om du bare setter deg inn i det, noe som forøvrig er veldig enkelt.

Skrevet

Er det bare 360? Trodde det var 500? 20 x 25 = 500...

Skrevet

340 kroner koster det for 25 klipp. Det er billigere med klippekort enn med enkeltpasseringer. Og jo større klippekort du har jo mindre koster hver passering.

Skrevet
340 kroner koster det for 25 klipp. Det er billigere med klippekort enn med enkeltpasseringer. Og jo større klippekort du har jo mindre koster hver passering.

Men ikke så veldig mye ;)

Sambo har 100 klipp, jeg har 25. Han betaler vel 40 øre mindre pr passering enn meg.

Skrevet
Men ikke så veldig mye ;)

Sambo har 100 klipp, jeg har 25. Han betaler vel 40 øre mindre pr passering enn meg.

Alle monner drar. Vi har det største klippekortet, og sparer da 2 kr per passering i forhold til 25. Høres ikke så mye ut, men det utgjør jo faktisk 700 kroner. Det er ingen tidsfrist på å bruke opp klippene, så bor man sånn til at de blir brukt opp lønner det seg å bare ta det største med en gang.

Skrevet
Alle monner drar. Vi har det største klippekortet, og sparer da 2 kr per passering i forhold til 25. Høres ikke så mye ut, men det utgjør jo faktisk 700 kroner. Det er ingen tidsfrist på å bruke opp klippene, så bor man sånn til at de blir brukt opp lønner det seg å bare ta det største med en gang.

Okay, hvor mange klipp er det på? Vi er igjennom bomringen stort sett hver dag begge to...

Skrevet
Okay, hvor mange klipp er det på? Vi er igjennom bomringen stort sett hver dag begge to...

350 klipp. Hvis dere er gjennom bomringen hver dag burde dere kanskje velge årsabonnement.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...