Gå til innhold

Venninna mi rotet bort konsertbillettene våre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal på konsert med en venninne om et par uker. Hun kjøpte billetter og skulle passe på dem frem til konserten, jeg har overført penger til henne.

Det viser seg nå at hun på mystisk vis har rotet bort dette. Vi skal jo på konsert uansett, og hun har bestilt to nye. Vi har dog ikke snakket om betaling for dette. Er det en selvfølge at hun betaler, eller bør jeg betale for min egen? Er jo veldig kjipt for henne, sånt kan jo skje alle. Er vel snakk om 4-500 per billett. Ingen av har dårlig råd, så vi vil bli ruinert av å betale nye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, hvis jeg var venninna di ville jeg i allefall kjøpt og betalt de nye billettene og nektet å ta i mot en krone fra deg for dem.

Men på generelt grunnlag vet jeg ikke om jeg alltid syns man skal være økonomisk ansvarlig for andres eiendeler som man passer på? Spørs kanskje hva det gjelder og hvordan man mistet det?

Skrevet

Ja, det er en selvfølge at hun betaler de nye. Noe hun sikkert gjør også, siden hun har bestilt nye uten å nevne noe om betaling.

Skrevet

Synes også det er en selvfølge at hun betaler siden det er hun som har rotet de bort.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg meiner også at ho bør betale når ho har rota dem bort. Neste gong er det du som roter bort noko, og då må du betale for det.

Gjest Gjest_Lia_*
Skrevet
Det er en helt annen problemstilling.

Egentlig ikke. I begge tilfellene forårsaker venninnen ved et uhell en tilstand som må gjenopprettes med penger. Spørsmålet er hvem som skal betale.

Skrevet

Jeg hadde nok forventet at venninna mi hadde betalt for de nye billettene i den situasjonenen ja. Og det tror jeg de ville ha forventet av meg og om det var jeg som hadde rota dem bort.

Gjest StockDama
Skrevet
Egentlig ikke. I begge tilfellene forårsaker venninnen ved et uhell en tilstand som må gjenopprettes med penger. Spørsmålet er hvem som skal betale.

Å søle på en bruksgjenstand er ikke det samme som å miste konserbilletter.

Men selvfølgelig burde venninna ha tulbudt seg å betale for rens, samme som at venninna her burde betale billettene.

Skrevet
Trådstarter i denne tråden vet ikke hva som har gjort at venninnen har rotet bort billettene, derfor litt merkelig at du mener å kunne konkludere med at det er et uhell.

Så du mener hun har gjort det med vilje?

Skrevet
Så du mener hun har gjort det med vilje?

Jeg mener ingenting, for det har jeg ingen forutsetning for. Regner ikke med at du har det heller, og da blir det bare dumt å trekke inn sånne konklusjoner.

Skrevet

kanskje bare hvis venninna hadde rotet bort sofaen i samme slengen! :fnise: DA skulle hun ha betalt! :gjeiper:

Skrevet
kanskje bare hvis venninna hadde rotet bort sofaen i samme slengen! :fnise: DA skulle hun ha betalt! :gjeiper:

Hva hvis hun sølte kaffe på billetten så den gikk i oppløsning og ikke kunne brukes? Burde hun betale da?

Skrevet

Hadde jeg vært venninnen din ville jeg selvfølgelig betalt. Den som roter bort erstatter selvfølgelig!

Skrevet

Spør venninden din hvordan hun ønsker å løse dette ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...