Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 1 år med amming trenger jeg virkelig en skikkelig BH.

Skulle gjerne vært i en butikk der de hjelper til med å finne den eksakte str og typen man trenger.

Hvor kan jeg få hjelp til dette og hva er ca pris?

Ganske dyrt føler jeg, men jeg trenger virkelig noen skikkelige BHer og ikke bare det jeg tror passer fra H&M

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet

Det er jo bare å måle seg til riktig størrelse! :D

Skalvise, jeg skal prøve å finne en god side til deg

http://www.ellos.no/CustomerSupport/Measur...oryId=15030#bra

kanskje dette gjør deg litt klokere :)

Først måler du da omkretsen rett under bysten, og så måler du omkretsen over bysten, målebåndet skal gå der puppene dine er størst, altså over brystvorten. Du skal ha på deg BH (uten for mye polstring) når du måler over bysten.

Så tar du da målet over bysten, og trekker fra målet for under bysten. Det tallet du finner da, viser cupstørrelsen din. Det målet som er under bysten, er størrelsen rundt :)

Håper det hjalp litt!

Om du ikke blir klok på det selv, så kan nok litt mer ekslusive butikker, som triump o.l. hjelpe deg og måle. Men da må du nok regne med å kjøpe en BH derfra... Etter det kan du kjøpe videre på H&M og finne helt riktig BH!

Skrevet

TUSEN TAKK Grafica, dette hjalp.

Tror faktisk jeg kan fortsette å kjøpe fra H&M da og få en helt riktig str.

God helg:)

Skrevet

Nei, det er ikke bare å måle seg til korrekt størrelse. Jeg vil anbefale deg å oppsøke Lalina på Santhanshaugen i oslo, og få målt størrelsen din der. Når du vet riktig størrelse kan du velge hvor du vil handle hen. Kanskje du trenger litt bedre kvalitet enn HM, kommer veldig an på hvor mye støtte du trenger, om BHstr er "vanlig" .

Jo større pupper jo mere feil kan det bli.. Selv bruker jeg 70G, ifølge BHkalkulatorer skal jeg ha gjerne ha 80E og det er HELT FEIL.

Jo mer du har å støtte opp jo viktigere er det at BHen sitter. 90% av støtten skal foregå over ribbena, 10% over skuldrene. Har du litt å løfte er det særlig viktig at du går ned i omkrets på BHen, måler du 76cm skal du ha 70 i BH omkrets. Trenger du ikke støtten så kan du klare deg med 75, men da gjør ikke BHen noen "jobb".

Prisen på en BH varierer etter hvor god kvalitet du trenger og hvilken størrelse.

Gjest Grafica
Skrevet
TUSEN TAKK Grafica, dette hjalp.

Tror faktisk jeg kan fortsette å kjøpe fra H&M da og få en helt riktig str.

God helg:)

Bare hyggelig, og i lige måde! Håper sola skinner der du er og :D

Gjest Gjest_summer_*
Skrevet

hei! jeg giftet meg ifjor høst og trengte virkelig en god bh! hadde kjole uten stropper og bruker 80d,trodde jeg.. men etter god hjelp på chance på Oslo City(ligger også en butikk på majorstuen) fant jeg ut at jeg var en 75E ! så feil kan man ta! anbefaler deg å ta en tur dit hvis du bor i Oslo! Ikke så dyrt heller! kjøpte et helt sett,tror det kom på 599,-! Absolutt verdt det! lykke til! :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...