cecilieUK Skrevet 9. februar 2008 #1 Skrevet 9. februar 2008 Hei, Jeg kunne tenke meg å ordne tunfiskfilet til middag i morgen. Er det noen som har noen spennende forslag hvordan jeg kan tilberede den, og hva jeg kan servere den med? Skal ha foreldrene mine på besøk, og vil ordne noe annerledes. Har noen også et forslag for forrett jeg kan ha før tunfisken? Tenkte å kjøre morsdagskake til kaffen... ~Cecilie
Gjest itla Skrevet 9. februar 2008 #2 Skrevet 9. februar 2008 Vår tunfisk-favoritt er å marinere fisken i en marinade av omtrent like deler (1-2 ss av hver?) olivenolje, sennep, honning og sitronsaft, blandet med knust hvitløk og fersk, finhakket koriander. Bør ligge i marinaden i noen timer eller helst over natten, stekes så i grillpanne eller stekepanne over høy varme i kort tid. Tørk av mesteparten av marinaden før du steker, ellers må du stå og skrubbe panna en god stund etterpå for å få ut de karamelliserte (eller svartsvidde) restene. Vi serverer med ovnsbakte poteter og en salat av avocado, rødløk og tomat med en vinaigrette av (god) balsamico, olivenolje, salt og pepper.
cecilieUK Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2008 Dette hørtes veldig veldig godt ut Skal prøves i morgen Takk-takk! Vår tunfisk-favoritt er å marinere fisken i en marinade av omtrent like deler (1-2 ss av hver?) olivenolje, sennep, honning og sitronsaft, blandet med knust hvitløk og fersk, finhakket koriander. Bør ligge i marinaden i noen timer eller helst over natten, stekes så i grillpanne eller stekepanne over høy varme i kort tid. Tørk av mesteparten av marinaden før du steker, ellers må du stå og skrubbe panna en god stund etterpå for å få ut de karamelliserte (eller svartsvidde) restene. Vi serverer med ovnsbakte poteter og en salat av avocado, rødløk og tomat med en vinaigrette av (god) balsamico, olivenolje, salt og pepper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå