Gå til innhold

2-retters med tunfiskfilet. forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kunne tenke meg å ordne tunfiskfilet til middag i morgen.

Er det noen som har noen spennende forslag hvordan jeg kan tilberede den, og hva jeg kan servere den med? Skal ha foreldrene mine på besøk, og vil ordne noe annerledes.

Har noen også et forslag for forrett jeg kan ha før tunfisken? Tenkte å kjøre morsdagskake til kaffen...

~Cecilie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår tunfisk-favoritt er å marinere fisken i en marinade av omtrent like deler (1-2 ss av hver?) olivenolje, sennep, honning og sitronsaft, blandet med knust hvitløk og fersk, finhakket koriander. Bør ligge i marinaden i noen timer eller helst over natten, stekes så i grillpanne eller stekepanne over høy varme i kort tid. Tørk av mesteparten av marinaden før du steker, ellers må du stå og skrubbe panna en god stund etterpå for å få ut de karamelliserte (eller svartsvidde) restene. ;) Vi serverer med ovnsbakte poteter og en salat av avocado, rødløk og tomat med en vinaigrette av (god) balsamico, olivenolje, salt og pepper.

Skrevet

Dette hørtes veldig veldig godt ut :) Skal prøves i morgen :) Takk-takk!

Vår tunfisk-favoritt er å marinere fisken i en marinade av omtrent like deler (1-2 ss av hver?) olivenolje, sennep, honning og sitronsaft, blandet med knust hvitløk og fersk, finhakket koriander. Bør ligge i marinaden i noen timer eller helst over natten, stekes så i grillpanne eller stekepanne over høy varme i kort tid. Tørk av mesteparten av marinaden før du steker, ellers må du stå og skrubbe panna en god stund etterpå for å få ut de karamelliserte (eller svartsvidde) restene. ;) Vi serverer med ovnsbakte poteter og en salat av avocado, rødløk og tomat med en vinaigrette av (god) balsamico, olivenolje, salt og pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...