Gå til innhold

Lite badekar

Fjellrypa

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp badet i vår nye bolig. Badet er relativt lite, men vi kan få klemt inn et badekar. Det har vi veldig lyst på, ikke minst pga Vesla som er veldig glad i å bade. Med vanslig str badekar blir det minimal oppbevaringsplass inne på badet. Hvis vi går ned til 70x140 får vi inn et høyskap, og dermed plass til både håndklær og annet. Jeg har aldri prøvd et badekar i denne størrelsen. Fungerer det i det hele tatt til voksne? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å jada! Jeg ville heller hatt lite badekar enn ingen badekar. Du kan jo forsatt sitte i det med strake ben og synke litt sammen hvis du bøyer knærne. Og det er jo veldig lettvint med badekar når man har barn og de koser seg jo i badekaret, så jeg ville helt klar hatt et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt det.

Da måtte det i så fall være ekstra dypt, så man ikke får knærne over vannet når man sitter der = kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evalina

Vi hadde et badekar på 1.20, det var genialt for to unger som elsket å bade, og fungerte også for meg. Selv om det kunne bli litt kaldt til knærne, ja. Men jeg brukte et håndkle som jeg la over og øste varmt vann på. Fungerte bra, det. I et kar på 1.40 vil jeg tro du nesten kan sitte-ligge med strake knær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lite badekar, da det ikke er plass til større. Ved renovering av badene i borettslaget pushet rørleggerfirmaet på for å få sette inn dusjkabinett isteden. De fikk det nesten til å høres ut som man ikke får solgt en leilighet med badekar, det er tydeligvis dusj som er "in" om dagen. Men jeg har ingen planer om å selge og gidder ikke ta mer hensyn til fremtidige beboere enn til meg selv. Så de ekstra kronene firmaet prøvde å tjene ble det ikke noe av gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyskap + 140 cm badekar er definitivt bedre enn et stort badekar.

Men dere har ikke mulighet til å ha veggskap da? Over badekaret?

Ikea sine baderomsskap finnes i to "dybder". De "grunneste" er faktisk svært romslige og bygger ikke så mye ut fra veggen. Fås også med speildører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gått for badekar. Og badekar på 140 er jo ikke så lite. Men ideen med skap over badekaret er også god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...