Ephemera Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Jeg har veldig lyst på disse: http://www.lillevinkelsko.no/product_info....products_id=801 men er det bare jeg som synes 34 cm bredde rundt leggen er lite? Noen som har erfaring med støvletter herfra - vil det gå an å blokke dem ut? Ser også at det er strikk øverst, men det hjelper vel bare litt... Ser at de aller fleste støvlettene til Lille Vinkel Sko har disse målene. Jeg pleier aldri å ha problemer med å finne støvletter som passer i leggen i butikkene, men 34 cm. er trangt! Endret 8. februar 2008 av Ephemera
Arwen Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Det hørtes skikkelig lite ut. Er ikke gjennomsnittet 37 eller 38 eller noe? Jeg har endel Bronxstøvletter og de passer fint. De står det 36 på og jeg tror jeg har målt meg til 38 en gang. Alle skinnstøvletter kan blokkes ut ganske mye forresten.
Ephemera Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2008 Lurer på om jeg skal bestille dem og prøve å få blokket dem ut hos skomaker... Leste et sted at støvletter kan blokkes ut inntil 4 cm. Jeg skulle helst hatt 40 cm. bredde, men... det er jo strikk øverst også.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Det er ganske stor forskjell på 34 og 40, og jeg tviler egentlig på at de lar seg blokke ut så mye uten at det går ut over skinn og sømmer. Det lureste er nok å finne noen støvletter i butikk slik at du kan prøve dem på, for feilkjøp er dyre og irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Mener å ha hørt at grensen går rundt 4 cm....
Ephemera Skrevet 9. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2008 Dere har rett - jeg finner støvletter i en butikk isteden! Jeg er verdensmester i å bestille ting og sende tilbake, men nå bør jeg virkelig la være, siden jeg egentlig vet at disse støvlettene ikke vil passe...
Gjest Morbær Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Vet ikke hvilken str du bruker i støvler men tror at målene hos Lille Vinkel er tatt ut fra str 38. Ellers kan støvler faktisk blokkes ganske mye i skaftet hvis skinnet er i god nok kvalitet. Har forøvrig fått satt i strikkile i et par støvler, noe som jeg synes blir mye penere enn alt for mye utblokking.
Bex Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har akkurat den støvletten, i str 40. Jeg er ikke spesielt tykk i leggen, men har litt muskler, så er vel sånn midt på treet. Og støvletten passer perfekt til meg. Vet ikke om det hjalp så mye, men konklusjonen er vel at den ikke er spesielt smal...
Ephemera Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har akkurat den støvletten, i str 40. Jeg er ikke spesielt tykk i leggen, men har litt muskler, så er vel sånn midt på treet. Og støvletten passer perfekt til meg. Vet ikke om det hjalp så mye, men konklusjonen er vel at den ikke er spesielt smal... Oi.. kunne du vært en engel og målt omkretsen på støvlettene dine? For det er str. 41 jeg skal ha og jeg har heller ikke spesielt tykke legger. Har aldri hatt problemer med å få på meg støvletter i butikkene...
Bex Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Oi.. kunne du vært en engel og målt omkretsen på støvlettene dine? For det er str. 41 jeg skal ha og jeg har heller ikke spesielt tykke legger. Har aldri hatt problemer med å få på meg støvletter i butikkene... Skal prøve å huske det når jeg kommer hjem i kveld! (Har nemlig ikke målebånd på jobb, bare linjal, og det funket ikke...) Det er verdens beste støvlett, hvertfall. Vurderer å kjøpe både brun og svart nå på salget, og ha stående til neste sesong
Ephemera Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2008 Skal prøve å huske det når jeg kommer hjem i kveld! (Har nemlig ikke målebånd på jobb, bare linjal, og det funket ikke...) Det er verdens beste støvlett, hvertfall. Vurderer å kjøpe både brun og svart nå på salget, og ha stående til neste sesong Å ja!! Håper du husker det Jeg føler at de støvlettene der er akkurat de jeg har lett etter, men ikke finner i butikkene...
Ephemera Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. februar 2008 Å nei... det ser ut som den er utsolgt nå
Bex Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Har sett de hos Grensen Skotøymagasin (Eurosko) og hos Hector også. Men du bor kanskje ikke i Oslo? Uansett, dama i butikken sa til meg at dette er en modell de har hatt i flere år, og som alltid kommer tilbake, sesong etter sesong (og det forstår jeg). Så du får garantert tak i den til neste år også! Omkretsen når den er lukket er 37,5 cm. Har brukt den mye, men tror ikke jeg har utvidet den noe særlig!
Ephemera Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. februar 2008 Har sett de hos Grensen Skotøymagasin (Eurosko) og hos Hector også. Men du bor kanskje ikke i Oslo? Uansett, dama i butikken sa til meg at dette er en modell de har hatt i flere år, og som alltid kommer tilbake, sesong etter sesong (og det forstår jeg). Så du får garantert tak i den til neste år også! Omkretsen når den er lukket er 37,5 cm. Har brukt den mye, men tror ikke jeg har utvidet den noe særlig! Tusen takk Da blir de passe til meg hvis jeg bare får blokket dem ut et par cm. Jeg bor i Trondheim, så jeg må bestille fra nettsiden. Skal ringe dem og spørre om de fremdeles har støvlettene, jeg. For de ligger fremdeles på nettsiden, men det er liksom ingen størrelser igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå