Gjest Gjest_Loomis_* Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Han ska beholde huset, og lånet ska over på kun han, eg står som medlåntaker nå. Tar taksten og trekker fra dt gjenstående lånet, for å finne ut hva han evnt må betale meg ut, men han mener og at vi må trekke fra evnt meglerutgifter sånn i tilfelle han ikke klarer å sitte med huset og må selge! Dette kommer jo han til å tjene på hvis han ikke selger! Er dette vanlig praksis??
Rosalie Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Han ska beholde huset, og lånet ska over på kun han, eg står som medlåntaker nå. Tar taksten og trekker fra dt gjenstående lånet, for å finne ut hva han evnt må betale meg ut, men han mener og at vi må trekke fra evnt meglerutgifter sånn i tilfelle han ikke klarer å sitte med huset og må selge! Dette kommer jo han til å tjene på hvis han ikke selger! Er dette vanlig praksis?? Nei
Gjest Elize Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Han har valgt å sitte med huset og da må det bli hannes sak og få solgt det. Du skal ikke lastes for at han kanskje om 10-20år vil selge.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Det er bare tull, har aldri hørt om noen som gjør det på den måten. Han har allerede tatt stilling til at han skal beholde boligen, da skal ikke du måtte betale for det om han ikke klarer det, snakk om å skulle ha både i pose og sekk!
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Nei! Hvis du skal kjøpe deg ny bolig, må du implisitt betale meglerkostnadene til selgeren.
Gjest Gjest_Loomis_* Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Vi hadde megler her som gjorde en prisvurdering, og han sa at dt va vanlig å gjøre dt sånn. Men eg mener dt blir helt feil. Godt dere er enig med meg! Ska høre med banken ka de sier:)
Gjest Skilt Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Dersom dere selger i det dere bryter opp fra hverandre skal dere dele alle kostnader likt. Dersom en av dere blir sittende med felles bolig etter bruddet og etter å ha betalt den andre ut er skiftet mellom dere over og påløpne utgifter fordi man ikke klarer å sitte med boligen vedkommer da ikke den andre. Hva mer skal han belaste deg for da i fremtiden, tapt inntekt pga boligprissalg? Eller hvis han selger om to år til høyere pris enn man får i dag, skal du få glede av verdistigningen? Dere kan selvsagt avtale et hvilket som helst (nesten) oppgjør dere i mellom, men det fordrer jo at dere er enige. Og det er dere jo ikke i denne saken. Hvis bank, megler eller partner hevder at dette er vanlig praksis må de nesten dokumentere det synes jeg. Eller du får si til din eks at hvis du skal være med å dekke meglerkostnader (utover den taksten dere har fått for at han nå skal kjøpe deg ut) så får han selge nå, hvis han er usikker på om han har råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå