Gå til innhold

Kuppmakerne

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vær forsiktig med hodet ditt, Annie..! :fy_fy:

:kose:

:ler:

:klemmer:

:klem:

GPS er en fin ting ;)

:juhu: Jeg skal forhåpentligvis treffe Annie neste helg!! :juhu:

:fnise:

DET BLIR MORSOMT!!! :juhu:

:klemmer: Akkurat som om jeg skulle ha sagt det selv! Håper samtalen hjalp!

Jeg sier jo heller ikke fra når jeg har vondt. Det blir han jo bare lei av å høre, og blir sett på som syting. Dessuten har jeg jo vondt hele tiden, selv om det ikke vises. :sukk: Er så enig i det Ugla sier her:

Var det noen som nevnte svigermødre her? :plystre:

Det hjalp, men om det hjelper i lengden er noe heeeelt annet. Men jeg tar den igjen jeg! KAN jo ikke gå å fortelle hvert minutt på dagen at jeg har vondt heller!!

Svigermor driter jeg en lang marsj i!! :fnise:

Håper det går bedre i dag!

Jada :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært og levert 1 stk datter og 2 stk nieser på Gardermoen. Møtte søs og svoger der, så tok de dem med hjem og kjørte Prinsessa til faren sin. Hadde vært godt med barnefri noendager, men i morra kommer poden til mannen... :sukk: Jaja, JEG har barnefri i allefall :)

Skrevet

Kan jeg få si noe, som sitter på den andre siden mht til smertene dere snakket om????

Nå har KI gått hjemme i 9 mnd med ryggplager. Noen dager er forferdelige, mens andre er bedre. Jeg har bedt KI si til meg når han har virkelig vondt, fordi det er vanskelig å se! Det er smerter som ikke er synlige, som dere har sagt. Derfor er man avhengig av info om tilstanden slik at man kan tilpasse dagen, beskjeder og gjøremål etter det.

Har KI ekstremt vondt i ryggen uten at jeg vet det, og jeg ber han om å skifte bleie, om å trille henne i sønv og slikt, så blir jeg sett på som masete og som ikke tar hensyn. Men de dagene som ryggen er ganske bra, er det helt ok å bli spurt om disse tingene.

Jeg var nesten i ferd med å kjøre meg selv i grøfta, fordi de gangene jeg endelig spurte om noe, så traff jeg sikkert de dagene som var værst. Og da har man det gående.

Ett lite diskret hint på begynnelsen av dagen eller på en eller annen måte kunne kommunisere uten at det blir gjort store greier ut av det, ville hjulpet meg. Det ER ikke lett å tyde smertene til en med kroniske plager fordi man ikke kjenner det selv. Det betyr IKKE at en ikke bryr seg.

:sjenert:

Skrevet

Kloke ord der iss :Nikke: I det store og hele er det vanskelig å leve i et forhold hvor den ene har kroniske plager. For begge 2. Det mannen her ikke skjønner eller ikke har skjønt, er at jeg ikke er hjemme fordi jeg har lyst. Han glemte at jeg var hjemme fordi jeg ikke kunne jobbe. Og da mener jeg at jeg ikke skal ta ALT av husarbeid, handling, matlaging og barn. Spesiellt ikke når han jobber 3 uker og har fri 3 uker.

Hans forsvar er at han jobber like mange timer som de som jobber hver dag, men den holder ikke i mine øyne. Jeg sier ikke noe til han når han holder på med huset, men nå når vi er inne i en ventepåvårenforåfortsettemedhuset periode, så trenger han ikke å ligge på sofaen og/eller kun gjøre ting som interesserer han. DA mener jeg at han fint kan ta i et tak for å lette min hverdag, slik at jeg kanskje kan komme meg litt ovapå igjen.

Skrevet

Helt klart. Det er skikkelige vanskelige balanseganger. Det er fort gjort at kvinnens jobb er huset, og mannen snekkrer når det trengs og det er det.

Men det er viktig å kommunisere med hverandre, og kanskje si ifra når dagene er som værst.

Sier jeg som er sammen med en Østers :overrasket:

Skrevet

Problemet er at alle dager er vonde. De dagene som er verst må jeg ha det mørkt og jeg kan sove 18 timer i strekk..

Det er hverdagene som sliter faktisk.

Skrevet

Vurderer å gå å legge meg. Har vondt i nakken og nei det skal jeg visst ikke, for der kom mamma på msn...

Skrevet

Litt på deg! Si til mamma at du må passe på nakken og ikke kan sitte så lenge på msn.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Joda, jeg skrev mye her inne, men så forsvant nettet og jeg trykka post innlegg.. Orker ikke skrive på nytt igjen..

Husk å ta vare på deg selv.. det er jaggu ikke lett å få utenforstående til å forstå alltid.

Skrevet

ISS! :klem:

Siterer ikke det du har skrevet (for det var lange innlegg), men du sa my klokt her! Det er sant; det er en vanskelig balansegang! Og det er antagelig ikke "helt enkelt" å bo sammen med oss enkelte dager...

For å være rettferdig: mannen min og mine nærmeste var (og er) fantastiske mot meg, det var arb.giver jeg slet mest med!

Og svigermor; hun var bare helt fantastisk! "Heldigvis" slapp hun å oppleve "det verste" med meg. Hun bekymret seg nok for meg like vell. Bare så trist at hun ikke fikk oppleve at alt ble mye bedre.. :( Min svigermor var et fantastisk menneske!

*i dag ble det mye alvår her*

Håper du får ei god natt, Annie... :klem:

Skrevet

Håper også du får en god natt Annie, og at nakken ikke er så ille i morgen!

Skrevet

Litt på deg! Si til mamma at du må passe på nakken og ikke kan sitte så lenge på msn.

Nå er vi ferdige :) Var kjempehyggelig å snakke med henne igjen. Videosamtale ER genialt!!! :jepp:

Joda, jeg skrev mye her inne, men så forsvant nettet og jeg trykka post innlegg.. Orker ikke skrive på nytt igjen..

Husk å ta vare på deg selv.. det er jaggu ikke lett å få utenforstående til å forstå alltid.

Nei det er ikke det, og det skjønner jeg. Mannen sliter litt med psyken nå i vinter. Det er mye som skal gjøres på huset i sommer og broren hans som er syk. Men som jeg sa til han, hvordan skal jeg vite det når han ikke sier i fra? Det hjelper å få ting i litt perspektiv for oss alle..

Ta vare på deg selv du også nå! :klem:

ISS! :klem:

Siterer ikke det du har skrevet (for det var lange innlegg), men du sa my klokt her! Det er sant; det er en vanskelig balansegang! Og det er antagelig ikke "helt enkelt" å bo sammen med oss enkelte dager...

For å være rettferdig: mannen min og mine nærmeste var (og er) fantastiske mot meg, det var arb.giver jeg slet mest med!

Og svigermor; hun var bare helt fantastisk! "Heldigvis" slapp hun å oppleve "det verste" med meg. Hun bekymret seg nok for meg like vell. Bare så trist at hun ikke fikk oppleve at alt ble mye bedre.. :( Min svigermor var et fantastisk menneske!

*i dag ble det mye alvår her*

Håper du får ei god natt, Annie... :klem:

Greit med litt alvor oppi alt tullet ;)

Skal legge meg med varmeputa nå og en bok og kooooose meg i den deilige senga mi!! :sove:

Natta Ugla :klem:

Håper også du får en god natt Annie, og at nakken ikke er så ille i morgen!

Håper den er bedre i morra jeg også. Skal finne en av godBHene mine i morra. Den hjelper på nakken.

Natta til deg også loffen :klem:

Skrevet

Vi kan sikkert utsette festen hos Skravla. :fnise:

Skrevet

Det føles litt feil å skulle legge meg før loffen, men i dag gjør jeg det allikevel :fnise:

Skrevet
Det føles litt feil å skulle legge meg før loffen, men i dag gjør jeg det allikevel :fnise:

:sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...