Gå til innhold

Kuppmakerne

Annie

Anbefalte innlegg

Stakkasr Prinsessa! Og deg! :troest:

Slatters har jeg aldri hørt om. *googler*

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant følgende definisjon i en "Spør-legen-spalte":

"Odd-Egil Olsen: Dette er en betennelseslignende tilstand der senen til kneskålen fester seg til leggbenet. Dette er et kjent problem blandt unge gutter som fortsatt er i vekst og som trener endel. Behandlingen går ut på å avstå fra bruk av strekkemusklene på framside lår - først i 6 uker. De fleste blir da bra, men noen må ha så mye som seks måneders fravær fra idrett. Snakk med legen din om behandlingen evt. fysioterapeut. Forebygging for å unngå nye symtomer kan være variasjon i treningen og mindre belastning på strekkemusklene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt det i over 2 år og har vært helt borte fra all idrett hvor man bruker fremsiden på låret. Med andre ord, burde det vært borte nå.

Legen trodde forøvrig at hun ikke kom til å vokse så lenge til. 2 år til eller så. Hun er jo veldig høy nå. Godt over 160 cm og bare 11 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt det i over 2 år og har vært helt borte fra all idrett hvor man bruker fremsiden på låret. Med andre ord, burde det vært borte nå.

Legen trodde forøvrig at hun ikke kom til å vokse så lenge til. 2 år til eller så. Hun er jo veldig høy nå. Godt over 160 cm og bare 11 år..

Har hun hatt det så lenge? Uff.. Det var lenge. Høres plagsomt ut!

Har ikke målt Skorpa på en stund, men hun er minst 165. Noen er livredd for at hun blir to meter høy, men jeg tror hun slutter å vokse om et par år eller noe jeg også. :)

Kan jo ikke tørketromle henne heller, så det er ikke noe vits i å bekymre seg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun hatt det så lenge? Uff.. Det var lenge. Høres plagsomt ut!

Har ikke målt Skorpa på en stund, men hun er minst 165. Noen er livredd for at hun blir to meter høy, men jeg tror hun slutter å vokse om et par år eller noe jeg også. :)

Kan jo ikke tørketromle henne heller, så det er ikke noe vits i å bekymre seg. :ler:

:hoho:

(Jeg var 163cm når jeg var 10-11 år, og jeg stoppet på 175)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175 er fin høyde :)

Har hentet henne på skolen. De ringte og fortalte at hun var kvalm og svimmel, så nå ligger hun på sofaen her og spiser litt. Så får hun heller prøve å sove litt :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring til Prinsessa! :kose:

Vi tok røntgen av hånda til Skorpa da hun var mindre, og de beregnet høyden hennes til å bli 175. :)

Men Noen tror liksom ikke helt på det. :roll:

Skulle bare ønske voksne folk kunne slutte å kommentere lengden hennes! Hun er en smule lei av det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vokser i rykk og napp, og i løpet av ungdomsskolen jevner mye seg ut. De som har vokst mye og gjerne vært tidlig utviklet stopper, og "sinkene" spretter plutselig i været.

Hormonene danser og livet kan til tider være en stor utfordring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men under ridning så bruker man de musklene som loffen linket til som man ikke skulle bruke.. Har det noe å si???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis ridning belaster de musklene og hun ikke blir bra, kan det vel være en sammenheng selv om hun ikke har spesielt vondt mens hun rir? :vetikke: ikke at jeg har noe medisinsk kompetanse, men det virker jo ikke helt usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan drive med idrett, så lenge hun ikke får vondt av det, fikk jeg vite i går. Og så lenge han ikke sa noe om ridningen, så antar jeg at det er greit å fortsette med det. Ikke rir hun på høyt nivå heller, og kan anpasse ridningen ettersom hun får vondt eller ikke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg FØR klokka ringte!! :dåne::sjokk:

Var faktisk ferdig i dusjen 20 minutter før jeg vanligvis står opp!! Kan det ha noe med at jeg lå på sofaen og sov mesteparten av dagen i går å gjøre tro? :vetikke::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...