Gå til innhold

Kuppmakerne

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle også foreslå bringebær.

Bringebærsyltetøy og banan er kjempegodt i bløtkake! :jepp:

Skrevet
Mannen spiller julemusikk. HERLIG! :tree:

:)

Har planer om det ja :jepp:

I morgen skal vi på Hjertevandring. Det er et prosjekt skolen til Prinsessa har sammen med lokale kunstnere. Aner ikke hva det går ut på, men de har visst laget hjertelykter. Regner med at vi gjør det når det har blitt mørkt, for da syns jo lyktene mye bedre. :)

Søndag skal vi feire mannens 41 års dag. Han har bursdag på mandag, men det passer bedre å legge feiringen til helg. Siden vi har gjort rent så bra her i dag, blir det ikke så mye å gjøre på søndag. Må bake da, men det er bare kos :)

Hva gikk hjertevandringen ut på?

Kos? Bake? :klø:

:fnise:

Kos ja :)

Skal dere ha stort selskap i morgen?

Skrevet

Hjertevandringen var koselig.

Det var på en eldgammel gård fra 1700-tallet og i hagen hang det hjerter som ungene hadde laget, samt lykter (malte syltetøyglass) på alle trærne. Det var veldig stemningsfyllt og fint med all snøen og de nydelige omgivelsene. Etter vi hadde gått runden, var vi inne i et av husene og spiste vafler.

Etter dette, reiste vi hjemover, og var innom og bestillte pizza, før vi handlet. Bløtkaka blir med jordbær og banan, forresten.

Har bare slappet av resten av kvelden. Deilig :)

Skrevet

Det høres ut som en flott tur!

Og jeg må visst bake brød i dag. :sukk:

Skrevet
Det hørtes skikkelig koselig ut.

Det var det :Nikke:

Å, det hørtes koselig ut! :hoppe:

Ja :Nikke:

Romantisk tur ;)

Ikke akkurat. Mannen og poden gikk foran, Prinsessa og jeg bak og lette etter det hun hadde laget.. :fnise: Men fint var det uansett.

Det høres ut som en flott tur!

Og jeg må visst bake brød i dag. :sukk:

Det var kjempefint :)

Jeg har bakt sukkerbrød i dag. Oppdaget etter 10 minutter at ovnen sto på 200 grader i stedet for 160.. :sur: Fikk skrudd ned varmen, men det klappet litt sammen og ble litt mørkt. Får bare håpe det går ann å spise det..

Har satt gjengen i gang med rydding her. Prinsessa skal rydde i gangen. Mannen rydder etter seg rundt om kring, samt at han skal vaske gulvene. Jeg rydder, tørker litt støv, baker og lager mat, samt bretter sammmen tøy og rydder bort det. Poden skal støvsuge gulv og sofaene.

Det blir biff med bakte poteter og bearnaisesaus til middag i dag. Riskrem til dessert. :sikle:

Skrevet

Forberedelsene til selskapet ble stressende i dag også. Poden dusjet da mannen var nede i kjelleren, og da oppdaget han at det lakk fra kloakken. Ergo måtte mannen ned i kjelleren og undersøke, jeg og ungene måtte få opp fuktsperra (plasten) i gamlestua, samt at jeg måtte utsette dusjing, pynting av kake og middagslaging. Ville ikke risikere å få kloakklukt i bløtkaka... :spy:

Heldigvis var det ikke tett, så han slapp å stake, men det tok litt tid. Det endte opp med at jeg ikke rakk å dusje, og at mannen holdt på å vaske kjøkkengulvet når gjestene kom. Det var bare foreldrene hans, samt broren og kona, men jeg liker ikke sånt..

Jaja, selskapet var hyggelig og nå varmer jeg opp til TV-kveld. Først Robinson kl 20, så er det film med Colin Firth :wow: rett etterpå. Begge deler på TV3 :)

Skrevet

Drittrobinsonepisode, men Colin er alltid :wow: Sett på det samme som deg.

Skrevet

Ja Robinson var kjedelig i dag, Colin var like :wow: som vanlig. Skjønner ikke helt hvorfor han er så :wow: men det er vet "it" faktoren da... :vetikke:

Skrevet
Drittrobinsonepisode, men Colin er alltid :wow: Sett på det samme som deg.

Har tatt opp Robinson i dag og ser det sammen med mannen en dag!

Så halve Love actually på dvd - den er nydelig :)

Skrevet

Jeg vil også se Love Actually...

Skrevet

Gratulerer med dagen til mannen min

:blåse: :roser::sjokolade::humpe::bursdag::gratulerer::kline:

Skrevet

Ungene laget frokost i dag, mens jeg var på butikken og kjøpte te til mannen og kakao til ungene. Så vekket vi mannen og spiste frokost før jeg kjørte ungene på skolen. Fin morgen :)

Oppvaskmaskinen er i gang, og jeg må sette på en vaskemaskin.

Tenkte jeg skulle sette en deig med drømmer. Det må bakes til jul :)

Skrevet

Dobbelt porsjon med Drømmer er laget. Mannen skulle ta hovedsikringen her etterpå, så jeg får ikke bakt dem ut enda.

Skrevet

Har ikke tenkt å bake noe til jul i år, men kanskje jeg skal prøve de drømmene i år. Bare for å få lukten av julebakst i huset...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...