Sandman Skrevet 29. april 2003 #1 Del Skrevet 29. april 2003 Har dere noen miljøer, steder, tidsalder osv, som er mer "gjenkjennelige" enn andre? Som dere får en fornemmelse av at dere har vært en del av? Jeg får noen "vibber" i forhold til 30-tallets USA, med gamle fine biler, menn med vide dresser og hatt... altså mafioso... disse vibbene er ganske sterke... noe mindre sterke er tsartidens Russland, og Domen i Köln.. Er jeg steikje gal, eller har andre noe lignende...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 29. april 2003 #2 Del Skrevet 29. april 2003 Nop, ikke for egen del. Men har hørt om mange tilfeller. Blant annet ei jente som påsto hun var en middelaldrende manns avdøde kone. Hun kalte ham for kjælenavnet kona hadde hatt på ham, kjente deres felles hemmligheter og var åpenbart godt kjent i huset deres til tross for at hun aldri hadde vært der (i dette livet, i hvert fall) Dette finnes det helt sikkert masse litteratur på. Ta deg noen søkerunder og se, da vel! Og Sandman - kult bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2003 #3 Del Skrevet 29. april 2003 Har en veldig levende forestilling hvor jeg sitter til hest og kommer ridende inn i en by i middelalderen i ganske stort tempo. Folk ser meg og viker tilside, men ikke i angst. Må ha vært mann... Ellers har jeg en ganske sterk en fra gatene i London East, rundt whitechapel. Jeg kjenner meg hjemme der, og vil gjerne flytte dit, selv om jeg er nokså sikker på at jeg levde ganske fattig den gange for ca hundre år siden, i et trangt lite høl av et krypinn... DET er i hvert fall det jeg tror, for det jeg kjenner meg igjen i... Rare greier. Min kusine har en datter som da hun var i treårs alderen snakket med moren sin om den andre pappaen hennes, som hun hadde før. Han som druknet. Hun kunne også peke ut stedet hvor en butikk hadde stått da hennes besteforeldre vokste opp. Veldig veldig merkelig.... Regresjonsterapi er det noe som heter - der kan man få hjelp til å gå tilbake til tidligere liv. Noen som har prøvd, eller vet om noen som driver med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 30. april 2003 #4 Del Skrevet 30. april 2003 Regresjonsterapi, ja, det har jeg skikkelig lyst til å prøve! Har tidligere lest endel om emnet, men jeg tror jeg ville gjort grundig research for jeg valgte en terapeut til dette.. Sikkert mange useriøse folk i den bransjen. Når det gjelder gjenkjennelse av tidligere liv.. Jeg har spesielle "vibber" knyttet til flere ting jeg, men hadde en vanvittig opplevelse for mange år siden.. Jeg var på konfirmantleir i Danmark, dette var på en gammel gård på en liten halvøy, som nå var omgjort til konferansested. Ved ankomst ble jeg overveldet av følelse av at jeg hadde vært her før. Jeg fikk et indre bilde av en lysning i skogen og kraftige trær rundt denne lysningen. Et sted bøyde en av greinene seg ned slik at man kunne sitte på den. Senere samme kveld gikk jeg meg en tur, dvs. jeg gikk ut av huset, og rett opp til denne plassen (som forøvrig ikke var synlig fra hovedhuset) jeg hadde sett for meg. Jeg satt meg på greinen og følte meg fullstendig "hjemme". Merkelig eller hva? Jeg har aldri opplevd noe lignende hverken før eller senere, men jeg tror det var denne opplevelsen som åpnet for tanken om gjentatte jordeliv i min bevissthet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 30. april 2003 #5 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Det hadde jo vært litt moro, da. Men jeg hadde ikke lyst til å tro på dette tidligere, før en venninne av meg var til regresjonsterapi. Hun sa hun detaljert plutselig så for seg en kvinnes liv, og fortalte terapeuten "steg for steg" hva som foregikk. Omgivelser, fargen på klær og vegger, ansiktsuttrykk... Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro - det kan jo være fantasien som ble satt i sving. Eller hun husket fra et tidligere liv? Siden hun husket hva slags stil hun var omgitt av, er det nok også mulig hun kan lete frem kvinnen hun "så", om hun faktisk har levd. Ved å finne frem til hvilket århundre (ved hjelp av stil på hus, klær og bygninger), og så videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 30. april 2003 #6 Del Skrevet 30. april 2003 Spooky det der, M-Ling. Enn om hun finner ut hvem denne kvinnen er? Veldig spennende, men samtidig litt skremmende.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 30. april 2003 #7 Del Skrevet 30. april 2003 For å si det slik, jeg er hellig overbevist at jeg har levd tidligere, kanskje opptil i flere liv. Dette baserer jeg på at jeg utallige ganger har fått en fornemmelse av at "dette har jeg gjort før", "her har jeg vært tidligere" etc. Men, jeg klarer aldri å finne ut av når etc. Skremmende opplevelser i grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 30. april 2003 #8 Del Skrevet 30. april 2003 Spooky det der' date=' M-Ling. Enn om hun finner ut hvem denne kvinnen er? Veldig spennende, men samtidig litt skremmende....[/quote'] Ja, enig Salma, jeg synes også det er en smule spooky. :o Det som er litt spesielt med dette, er at kvinnen hun "så", hadde et yrke som gjør at det kan være forholdsvis enkelt å finne frem til henne - om hun har levd. Jeg skjønner godt at hun drøyer litt med å lete henne opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. april 2003 #9 Del Skrevet 30. april 2003 Det som er spooky er fantasiene deres. Nå skal jeg desverre fortelle noe som kommer til å ødelegge illusjonene deres littegranne =( Hvis jeg forteller dere at det er flere nålevende mennesker idag enn det noen gang har vært i menneskehetens historie til sammen, vil dere tro meg da? Først må vi lese litt befolkningshistorie, vi er ca 7,3 milliarder mennesker på kloden idag. Vi var 6 milliarder i 1987, 2.5 milliarder på 50 tallet, - Nei forresten, jeg ødelegger overtro stemningen deres, uff... da vakke meningen... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 30. april 2003 #10 Del Skrevet 30. april 2003 Det som er spooky er fantasiene deres...Nå skal jeg desverre fortelle noe som kommer til å ødelegge illusjonene deres littegranne =( ... Nei forresten, jeg ødelegger overtro stemningen deres, uff... da vakke meningen... *putter pekefingeren i ørene og: la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la...* Can't hear ya! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. april 2003 #11 Del Skrevet 30. april 2003 M-Ling, jeg minner litt om deg, jeg er også sånn som liker å skape meg en virkelighet basert på hva jeg skulle ønske var sant..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 30. april 2003 #12 Del Skrevet 30. april 2003 ... *lukke øynene la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 30. april 2003 #13 Del Skrevet 30. april 2003 Har du noen flere eksempler på hvordan vi kan opprettholde kg som et brukervennlig og hyggelig forum for oss alle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 30. april 2003 #14 Del Skrevet 30. april 2003 Har flere slike opplevelser jeg ! Waco ; har tanken slått deg at da må jo mange av de som lever i dag leve sitt FØRSTE liv her på jorden ? Første gangen jeg hørte "Unchanged melody" fikk jeg en sterk følelse av stress og glede. Da jeg traff han jeg skulle gifte meg med ( var helt sikker med en gang jeg traff han ) fikk jeg denne følelsen igjen. Det viste seg å være forelskelsen ! Aldri før eller siden vært så forelsket ! Inni meg kunne jeg høre denne melodien og så for meg at vi elsket til den. Jeg kommer nok alltid til å være overbevist om at vi har levd sammen tidligere ! Håper melodien ble laget før jeg ble født ellers går jo alle mine teorier i vasken. Noen som vet når den ble skrevet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 30. april 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 30. april 2003 Unchained Melody ble skrevet så tidlig som i 1955. Utrolig vakker og tidløs melodi.. Her har du en link: http://home.istar.ca/~townsend/early_years...ined_melody.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 1. mai 2003 #16 Del Skrevet 1. mai 2003 Takk Sandman ! He he teorien min lever videre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 1. mai 2003 #17 Del Skrevet 1. mai 2003 En i fjern slekt - som nå er i barneskolealder - kunne alt da han var to peke og vise hvor havet hadde gått for flere tusen år siden - han så også en del vi andre ikke ser, f.eks avdøde som har bodd på et sted tidligere. Da han var på besøk hos min mor, gikk han rett bort til bildet av min avdøde bror og sa: - Dette er jo meg. (De ligner ikke av utseende.) Vet ikke hva jeg skal tro, men noe er det mellom himmel og jord. Jeg vil ikke påstå at han er min bror, - det blir litt for ... ja. Min bror var han jeg kjente som broren min, og ikke den lille gutten. Men det er fint at den lille gutten (alle barn) har gode foreldre. Selv lurte jeg fælt da jeg var liten, fra jeg kan huske, på hvorfor jeg hadde havnet hos akkurat min familie, hvorfor jeg ikke ble født som nabojenta eller en av de andre på min alder - litt rart å tenke på - men det er kanskje vanlige tanker i tre, fire, fem års alder? Eller hva tenkte dere? Jeg synes å huske at jeg fornemmet noe, som er borte i dag - noe med hvorfor jeg ble født ... som om det var noe jeg skulle gjøre - et eller annet "oppdrag" - som jeg ikke visste bevisst - men som var plantet i meg, som et slags lys, en energi, som ville gjøre nesten alt mulig å realisere, bare man trodde hardt nok og hadde tålmodighet. Rart... men har kanskje noe med barns åpenhet og optimisme å gjøre. Jeg fornemmet også ting, telepatisk, så og hørte ting, det gjør jeg forresten enda i dag. Også i fellesskap, når vi er flere som har denne evnn - så det er ikke bare noe jeg fantaserer om. Og er det noe oppdrag her på jorden, så er det vel å gjøre det beste for seg selv og andre... (Man kan ikke gi så mye verken fysisk eller åndelig, dersom man ikke også sørger for seg selv.) Når det gjelder steder - så er jeg tiltrukket av Irland og Skottland. Høydedragene, og havet. Regnet, vinden ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #18 Del Skrevet 18. juni 2023 Mer mer! Anonymkode: 78ae2...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #19 Del Skrevet 19. juni 2023 Du har plukket opp en 20 år gammel tråd, ser jeg, hehe! Men jeg kjenner meg igjen i dette. Har alltid hatt en sterk fornemmelse av å ha levd tidligere. Jeg føler og har alltid følt en sterk dragning mot og nostalgi rundt et annet liv. Jeg kan nesten "huske" et liv jeg ikke egentlig har kjennskap til. Jeg får så sterke deja vu til tider at jeg nesten blir litt bekymret. Da kommer jeg samtidig inn i en tilstand i noen sekunder der jeg føler jeg kan se inn i fremtiden eller kan se livet fra et høyere utsiktspunkt, det er helt merkelig. Jeg rekker aldri å få så mye ut av det, men kan for eksempel få bekreftelse på at noe kommer til å løse seg/ikke løse seg. Noen andre som har det lignende? Anonymkode: 6b766...112 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #20 Del Skrevet 19. juni 2023 Jeg holdt på å skremme vettet av foreldrene mine da vi var på bilferie i Tyskland. Jeg var ca 10 år. I eit område i Sør-Tyskland kunne jeg beskrive veien og omgivelsene før vi kom dit.. 😅 Anonymkode: 78ae2...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå