Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 8. februar 2008 #1 Del Skrevet 8. februar 2008 Litt merkelig spørsmål, men jeg lurer altså på hvordan møllkuler lukter. Jeg har en koffert, som jeg tror lukter nettopp av møllkuler, men jeg har egentlig ikke peiling på hvordan møllkuler lukter. Jeg har prøvd å vaske den med salmiakk, men får ikke ut lukta. Noen som har forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sio Skrevet 8. februar 2008 #2 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvorfor salmiakk? Skal du fjerne lukt, er det utblandet eddik som er mest effektivt. Vanskelig å beskrive en lukt, men møllkuler lukter vel litt kamferaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 8. februar 2008 #3 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvorfor salmiakk? Skal du fjerne lukt, er det utblandet eddik som er mest effektivt. Vanskelig å beskrive en lukt, men møllkuler lukter vel litt kamferaktig. Salmiakk er jo ofte greit å vaske med for å fjerne lukt.. var det første jeg tenkte på, og satte igang. Men med edikk, skal jeg bare blande det ut i litt vann og vaske som vanlig med en klut? Eller er det et mer finurlig triks? Kamfer... da er det kanskje ikke det det lukter, uansett. Jeg er ikke noe flink til å beskrive lukter, men jeg føler at denne lukta er mye mer kjemisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sio Skrevet 8. februar 2008 #4 Del Skrevet 8. februar 2008 Salmiakk er jo ofte greit å vaske med for å fjerne lukt.. Javel, jeg har aldri hørt at salmiakk fungerer som noen luktfjerner. Men med edikk, skal jeg bare blande det ut i litt vann og vaske som vanlig med en klut? Eller er det et mer finurlig triks? Ja, bland ut med vann. Vanskelig å si mengde. 20%eddikk (35%) og 80% vann kanskje. Det lukter eddikk med en gang, men lukta forsvinner. Kamfer... da er det kanskje ikke det det lukter, uansett. Jeg er ikke noe flink til å beskrive lukter, men jeg føler at denne lukta er mye mer kjemisk. Kanskje kamfer ikke er helt riktig. Lukter er som du vet vanskelig å beskrive, men møllkuler lukter helt klart kjemisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå