Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja...enda et spørsmål ang foundation

Jeg bruker id bare minerals,og jeg er ikke helt 100% fornøyd.Vil bytte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke foundation så ofte, mye grunnet jeg aldri finner en med riktig farge, som ikke etterlater meg tørre flekker.. Irriterende.. De jeg har prøvd er fra Landcome og Nivea... Nivea sin hadde riktig farge, men dekker dårlig. Lancome sine har jeg hatt kjempefeil farger + at de dekker altfor mye føler jeg og tørrer ut huden så den ser flassete ut. :kjefte:

Skrevet

Når jeg bruker foundation går det i ID eller Everyday minerals.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Ja...enda et spørsmål ang foundation

Jeg bruker id bare minerals,og jeg er ikke helt 100% fornøyd.Vil bytte...

Jeg bruker Chanel Pro Lumiere. Ganske fornøyd med den egentlig.

Skrevet

Hei,

Jeg har brukt lang tid på å finne en som passer i farge og konsistens.

Anbefaler faktisk Mary Kay!

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg har mange forskjellige (Bare Minerals, GloMinerals, Chanel, Modelco, Rubinstein, Kanebo, MAC....), og er ikke 100% fornøyd med noen, unntatt muligens med Color Clone. Mitt problem er stort sett fargene; enten er de for gule, eller altfor rosa, og selv om jeg har gultonet hud, ser jeg bare syk og trøtt ut i en for gul foundation.

De beste på fargefronten synes jeg er Face Stockholm, Make Up Store og Helena Rubinstein.

For å legge til: Jeg har tørr, sensitiv hud, og liker hverken veldig dekkende eller helt oljefrie foundationer (med få unntak).

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg bruker en fra chanel, er godt fornøyd. Syns det er et strev å finne en fundation som passer til huden min, er alt for blek for de fleste typene, så godt fornøyd med at jeg endelig har funnet en som kan fungere. Føler av og til at den blitt litt for mørk/gulaktig, men det får heller gå. Tror ikke jeg finner en bedre :)

Skrevet

Kanebo er den jeg har vært mest fornøyd med, har den i flere måneder selv om jeg bruker den hver dag. Den dekker godt og ser bra ut. :)

Men i det siste har jeg blitt så lys pga. sykdom at selv den lyseste av kanebo er for lys, så nå bruker jeg clinique, er forsåvidt fornøyd med den også. Men liker kanebo bedre..

Skrevet

Jeg har mange, og har prøvd mange. Til min tørre hud er kanebo sin veldig fin. Dior Forever er jeg også ganske fornøyd med. Problemet er vel kanskje å finne en som er lys nok til nå på vinteren.

Skrevet

Jeg har vært veldig glad i Guerlain -Divinora, og krempudderne til Kanebo.

I det siste har jeg valgt å bare bruke litt løst pudder etter dagkrem, synes det funker greit.

Problemet er fargen, er ekstremt lys i huden og ser lett rosa eller for oransje ut. Når jeg endelig finner en farge som passer, er den altfor lys etter to soltimer. Fargene til Guerlain er de som har passet meg best både likblek og solbrun....

Når jeg vil at foundation skal ligge perfekt, skrubber jeg alltid huden og smører meg godt inn med dagkrem først. Da slipper jeg tørre flekker og at huden føles ru.

Leste så mye bra om å bruke en primer under foundation, og kjøpte Kanebo sin. Ser ikke helt noen effekt av dette, heller at jeg blir rasker blank/fettete i ansiktet.

Uansett velger jeg alltid å gå i parfymeri uten foundation og få hjelp med fargen når jeg går til innkjøp. Da kan jeg teste litt på huden i butikken.

Aislin

Skrevet

Kanebo sin primer er egentlig veldig bra.. Har prøvd den litt selv. Du bruker ikke for mye da? Kan uansett være greit å vente med å ha på foundation til basen har trukket inn. Den er dessuten for en eldre hud dvs 35-40+. Så kan jo hende du har fått feil..

Skrevet

Har tidligere brukt clinique superbalanced som jeg var nokså fornøyd med, kjennes ikke på huden og dekker lett.

Siste året har jeg brukt ID mineral foundation, som jeg synes ser veldig bra ut på, men jeg føler at den merkes litt mye på huden. Veldig pluss for solfaktor da :)

ID'en er nesten tom så har nylig gått til innkjøp av dermalogica treatment foundation, og så langt er jeg rimelig fornøyd med den, men den er ikke å anbefale til tørr hud, hvis jeg er litt tørr i huden når jeg bruker den føler jeg at den tørker ut ytterligere.

Jeg har altså enda ikke funnet noen favoritt, men alle disse tre er bedre enn alt jeg har prøvd fra "billigmerker" (loreal, maxfactor osv)

Skrevet

Bruker I.D. Bare Minerals og er veldig fornøyd! Dekkevnen er bra og fargen er perfekt!

Når jeg oppholder meg i fuktige områder så foretrekker jeg Everyday Minerals, huden min blir litt for blank med I.D. da. Men i Norge fungerer den perfekt for meg :jepp:

Skrevet

Bruker ID, men har vært litt misfornøyd den siste tiden. Så jeg har planer om å bytte til Dior Forever.

Skrevet
Kanebo sin primer er egentlig veldig bra.. Har prøvd den litt selv. Du bruker ikke for mye da? Kan uansett være greit å vente med å ha på foundation til basen har trukket inn. Den er dessuten for en eldre hud dvs 35-40+. Så kan jo hende du har fått feil..

Det er mulig at jeg bruker for mye ja..

og hvis den er ment for eldre hud også.

Hva skal egentlig primeren gjøre med huden?

Skrevet

Veksler mellom Chanel Vitalumiere Fluid og Absolue Teint fra Lanôme. :D

Skrevet

Jeg bruker en farget dagkrem fra Yves rocher og en av Elizabeth Arden. Foundation gir meg kviser.. men er det noen her som har prøvd Glo minerals flytende foundation...? siden dette er mineraler så får jeg vel ikke kviser? jeg liker nemlig ikke de i pudder...

Skrevet
Det er mulig at jeg bruker for mye ja..

og hvis den er ment for eldre hud også.

Hva skal egentlig primeren gjøre med huden?

En primer skal gi et jevnere grunnlag før foundation, samt at den "fyller ut" fine linjer, så det ikke legger seg foundation i dem og gjør de enda tydeligere. Gir også en veldig fin glød hvis du finner en riktig. En jeg syns er veldig god, er Guerlain sin som heter L'or. Den er veldig lett i konsistensen, trekker fort inn+ at den har 24karat gull i seg som gjør at en hver sliten, grå og gusten hud stråler :) Gå innom ditt parfymeri og spør om du kan få prøve den først, så slipper du å kjøpe feil en gang til.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet (endret)
Jeg bruker en farget dagkrem fra Yves rocher og en av Elizabeth Arden. Foundation gir meg kviser.. men er det noen her som har prøvd Glo minerals flytende foundation...? siden dette er mineraler så får jeg vel ikke kviser? jeg liker nemlig ikke de i pudder...

Jeg tror ikke det utgjør noen forskjell om du bruker flytende fra GloMinerals; den inneholder mineralske pigmenter, men det gjør strengt tatt alle foundationer. Forskjellen ligger i at alle flytende og kremaktige foundationer i tillegg består av en flytende base, og denne kan variere.

Når Glo dermed kommer med en flytende foundation, vil jeg tro at forskjellen mellom den og andre flytende foundationer er minimal. Men produsentene liker å utnytte det faktum at de er et "mineralsminkemerke" til fulle, og kommer med påstander de ikke kan underbygge.

Kanskje du reagerer på parfyme? Har du for eksempel prøvd Superbalanced foundation fra Clinique? Den er det i hvertfall mange med blandingshud som liker, og den er parfymefri.

Endret av Morgan le Fay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...