Gå til innhold

Hvis du skulle ha med deg en (1) bok på en øde øy...

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt med meg Sofies Verden.

Du da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hum, min første tanke gikk til "The Hitchhiker's guide to the galaxy"

Skrevet

Jeg er ikke kristen, men tror jeg kunne tenke megå ta med bibelen. Mange bøker i en. ;)

Skrevet

Jeg hadde tatt med bibelen jeg også. Har ikke lest den, men skulle gjerne har gjort det. Det er ikke akkuat den boka jeg setter meg ned med hjemme eller tar med på ferie, for å si det sånn. Men hadde jeg hatt bare den på en øde øy, så hadde jeg fått lest den.

Skrevet

De fant ut blandt astronautene at de som tok med seg tung litteratur ikke leste den. I stedet ble det slik at det lille av kiosklitteratur som ble med ut i verdensrommet, ble lest helt ut.

Dette fordi i slike situasjoner der man er så omgitt av alvor, trenger adspredelse og virkelighetsflukt.

Skrevet

Ikke uten min datter av Betty Mahmoody. Har lest den 6 ganger tror jeg. Blir aldri lei den boka:)

Skrevet
De fant ut blandt astronautene at de som tok med seg tung litteratur ikke leste den. I stedet ble det slik at det lille av kiosklitteratur som ble med ut i verdensrommet, ble lest helt ut.

Dette fordi i slike situasjoner der man er så omgitt av alvor, trenger adspredelse og virkelighetsflukt.

Eller kanskje det rett og slett ikke ble noe særlig med tid til å lese murstein med så lite fritid som astronautene hadde?

Selv ville jeg nok tatt med "overleve - på naturens premisser" : )

Skrevet

Tja, kanskje man endelig skulle klart å pkløyd seg gjennom Ulysses...den står nå i bokhylla ennå etter 10 år.

Eller Ringenes herre, kanskje, det høres litt mer forlokkende ut.

Gjest Drømmende
Skrevet

Maskblomst Familien, av Lars lSaaby. utrolig bra bok:)

Skrevet

Bok med ut i verdensrommet? :klø: - Da ville jeg hatt nok med å nyte det fantastiske synet av skaperverket,tror jeg.

På en øde øy ville jeg tatt med "9.innsikt",lest den flere ganger, pluss arbeidsboka som hører til, og gjort alle oppgavene nøye.

Gjest StockDama
Skrevet
Bok med ut i verdensrommet? :klø: - Da ville jeg hatt nok med å nyte det fantastiske synet av skaperverket,tror jeg.

På en øde øy ville jeg tatt med "9.innsikt",lest den flere ganger, pluss arbeidsboka som hører til, og gjort alle oppgavene nøye.

De som jobber med det gidder neppe å sitte å se ut vinduet hele dagen =)

Jeg ville tatt Skogland av Thore Hansen, koslig bok.

Skrevet
De som jobber med det gidder neppe å sitte å se ut vinduet hele dagen =)

Sant nok. - Tenkte mer som turist, men det blir vel en stund til.

Noe annet jeg ville vurdert å ta med på en øde øy, er faktisk ei tjukk kladdebok med linjer, slik at jeg kan skrive ned inntrykk og tanker. Og reservelager med kulepenner.

Skrevet (endret)

The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Gjest Gjest_Amles_*
Skrevet

Hmmm. Tror det må bli Villa Europa av Kjetil Bjørnstad.

Har lest den for lenge siden, og tenker ofte på at det er en bok jeg ønsker å lese igjen.

På en øde øy tror jeg at jeg ville lest veldig sakte, slik at boken varte lenge...

Skrevet

Tror det hadde vært lurt å ha med seg en bok om overlevelse på øde øyer.... F.eks. "Den hemmelighetsfulle øya" av Jules Verne, eller Robinson Crusoe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...