Gå til innhold

Drømmer og betydning

Fremhevede innlegg

Gjest Fëawen
Skrevet (endret)

Noen mnd er økonomien mer trang enn andre. Og de mnd jeg bekymrer meg litt, drømmer jeg ofte at jeg blir jagd av ulv/bjørn. At jeg f.eks møter på en bjørn når jeg går i skogen og blir jaktet på.. Ubehagelige drømmer, for jeg blir redd. Og det er så virkelighets fullt. Heldigvis lenge siden sist nå.

Noen andre som har "lignende" drømmer i en el annen situasjon?

Jeg har f.eks. lest at hvis du drømmer at du detter/faller er det forandringer på gang. Stemmer det?

Endret av Fëawen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen.

I perioder jeg bekymrer meg mye drømmer jeg alltid at jeg blir jagd. Men nesten uten untak av mennesker.

Har hatt etpar drømmer der jeg blir jagd av en tiger, men i følge noen bøker jeg har liggende som omhandler drømmetydning, har tigerdrømmer seksuell betydning. Husker ikke detaljer akkurat nå. Litt intressant da.. :)

Skrevet (endret)

Jeg har ofte sånne action-film drømmer hvor jeg blir jaget eller er i noe labyrint, men på en eller annen måte har jeg alltid kontroll i drømmene, dvs jeg vet halvveis at jeg sover og at jeg kan gjøre alle slags ting (å fly, lage dører der de ikke finnes, lage løsninger som er umulige, spore drømmen tilbake som en film og gjøre situasjonen om igjen til det blir riktig, osv).

Av og til jeg gleder meg til å sove, det bare skjer så utrolig mye rart der - som playstation eller noe, men føles mye mer virkelig :-D

Ah leste om dette en gang før, men den siden skriver noe om dette og - lucid dreaming. Men jeg visste ikke at en gjorde det for å 'trene' seg selv for situasjoner. Jeg må da være temmelig forbredt hvis vampyrene skulle angripe en gang, heheh.

Endret av mrs_bond
Gjest Fëawen
Skrevet (endret)
Jeg har ofte sånne action-film drømmer hvor jeg blir jaget eller er i noe labyrint, men på en eller annen måte har jeg alltid kontroll i drømmene, dvs jeg vet halvveis at jeg sover og at jeg kan gjøre alle slags ting (å fly, lage dører der de ikke finnes, lage løsninger som er umulige, spore drømmen tilbake som en film og gjøre situasjonen om igjen til det blir riktig, osv).

Av og til jeg gleder meg til å sove, det bare skjer så utrolig mye rart der - som playstation eller noe, men føles mye mer virkelig :-D

Ah leste om dette en gang før, men den siden skriver noe om dette og - lucid dreaming. Men jeg visste ikke at en gjorde det for å 'trene' seg selv for situasjoner. Jeg må da være temmelig forbredt hvis vampyrene skulle angripe en gang, heheh.

:fnise::fnise:

Du må jo være sliten når du våkner.. :fnise:

Slått ned noen i søvne?

Så lenge det fungerer så bra som du sier, at du gleder deg til å sove. Er det jo supert!

Jeg også har fått med meg at drømmene skal "trene/ forberede en for situasjoner". Jeg har ingen planer om fottur i Alaska for å si det sånn.. :fnise:

Men rart er det med drømmer. Noe som har slått meg flere ganger er hvor godt man husker ansikt til folk. Selv personer man bare har møtt et par ganger. I drømmen er de så virkelige. Men skulle jeg ha gjenfortalt et ansikt her og nå, hadde jeg hatt problemer..

Endret av Fëawen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...