girrl Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Jeg håper noen her kan svare på dette, jeg synes dette var litt merkeligt. Noen bekjente av meg var på ikea å kjøpte seg en gress/strå lignende potteplante, og da di kom hjem og satte potteplanten på plass, gikk katten bananas. Hun begynnte å spise på planten, men eieren flyttet straks planten ut i et annet rom. Det tok ikke lange tiden før katten var borti planten igjen, og eieren satte da planten opp i en vinduskarm hvor katten ikke nådde opp. Katte prøvde å komme seg opp til planten og gav seg ikke. Er det noen som vet hvilken plante dette kan være og hvorfor katten reagerte så sterkt på denne planten?? Det va ikke kattemynte, men katten gav noe lignende reaksjon.
maren Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Den var vel ute etter litt gress i vintermørket da. Katter spiser dette hvis de føler seg litt uvel i magen.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg håper noen her kan svare på dette, jeg synes dette var litt merkeligt. Noen bekjente av meg var på ikea å kjøpte seg en gress/strå lignende potteplante, og da di kom hjem og satte potteplanten på plass, gikk katten bananas. Hun begynnte å spise på planten, men eieren flyttet straks planten ut i et annet rom. Det tok ikke lange tiden før katten var borti planten igjen, og eieren satte da planten opp i en vinduskarm hvor katten ikke nådde opp. Katte prøvde å komme seg opp til planten og gav seg ikke. Er det noen som vet hvilken plante dette kan være og hvorfor katten reagerte så sterkt på denne planten?? Det va ikke kattemynte, men katten gav noe lignende reaksjon. Gammelt innlegg, men fikk lyst å svare.. Planten er vel en Elefantfot. Har til dags dato ikke møtt en katt som ikke elsker å spise på en slik:-) Selv med god tilgang på ferskt gress, er den som regel å foretrekke. Planter og dyr skal man alltid være forsiktige med, ettersom det er mange sorter som er giftige (og ikke alle dyr skjønner at de er det). Elefantfoten er ikke farlig, og har man en innekatt, kan det kanskje være en fin ting å ha:-)
Arkana Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Vi har også en elefantfot som den yngste katten vår synes er god snacks. Den er helt maltraktert og et forferdelig syn der i vinduskarmen, men jeg har ikke hjerte til å kaste den. Synes det er så søtt når hun svinser bort for å gnafse litt hver kveld.
S_Dreams Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Ingen av mine planter får stå i fred for kattene. Alle Ikea planter skal i hvert fall være trygge for dyr:) Spurte sist jeg kjøpte planter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå