Gå til innhold

Jeg vurderer å fri, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget bruker
Skrevet

Vi har vært sammen lenge, vi har bodd sammen lenge og av praktiske årsaker burde vi i grunnen gifte oss. Dette høres ikke så romantisk ut, men med det vil jeg bare si at dette ikke er en spontan handling som kan skremme vettet av samboeren min. ;)

Han er litt langsom av seg, så jeg vurderer å fri selv for å "få det unnagjort". (Dette høres jo verre og vere ut, vær overbærende med meg...)

En perfekt dag i så måte er vel 29. februar. I tillegg gir det ham minst to anledninger til til å være først ute.

Det sies jo at veien til en manns hjerte går gjennom magen, så jeg lurte på å bygge opp frieriet rundt det. Ringer kommer jeg ikke til å kjøpe på forhånd. Det ønsker jeg at vi gjør sammen, men jeg vil han noe symbolsk med ringer.

Så kreative KG-jenter (og -gutter), hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Go for it sier jeg:)

Jeg fridde ikke til min mann, men bare bestemte at nå er det på tide...Og sånn ble det!!

Han er litt romantisk treig av seg, så hvis vi måtte vente "på rette anledningen" kunne det jammen tatt litt tid..

29 feb er det jo offisielt lov for jenter å fri, så kjør på:=)

Skrevet

Hva med å pynte stetten til et hvitvinsglass med to små ringer i et smalt sløyfebånd (du kan sikkert få små gullfarvede plastringer og smale sløyfebånd på hobbybutikker) og se om han tar hintet under veis i løpet av en treretters middag?

Pynt bordet med levende lys, blomster og skap en god atmosfære rundt måltidet, så burde han skjønne at noe er i gjære. ;)

Skrevet

Jeg noterer flittig!

Ideen med treretters middag liker jeg veldig godt, men jeg tør ikke å dekorere glassene med ringer. :sjenert: Jeg hadde tenkt å samle mot, kanskje desserten kan være et bra tidspunkt?

Hvordan kan man eventuelt kombinere ringer og dessert?

Det flotte er jo at 29. februar er på en fredag, så da passer det bra med litt ekstra god middag og et slikt opplegg.

Skrevet

Du kan jo la pynten på desserten være ringformet. Det kommer jo litt av på desserten også da. Hvitvin eller musserende trenger jo ikke serveres før desserten heller, hvilket betyr at en evt. stettpynt ikke vil synes før den tiden.

Skrevet
Hvordan kan man eventuelt kombinere ringer og dessert?

Det er jo en klassiker å bake ringen inn i desserten, og da kan du nesten ikke trekke deg underveis.. Bare pass på å gi ham riktig talerken ;)

Skrevet

Hva med å dekorere/skrive på asjetten under maten du har lagt på, så kommer budskapet frem etterhvert som han spiser? :spise:

Skrevet

Jeg noterer videre. :)

Takk så langt, kom gjerne med flere ideer. Tankene kverner i hodet mitt og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan. Hva sier jeg

Jeg har magen full av sommerfugler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...