Gjest *Mim* Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Vi har tenkt oss ut på litt lang skitur i helga, og jeg har lyst til å bake en kake vi kan ha med oss, tenkte langpanne, siden vi kanskje blir mange. Noen som har en oppskrift å anbefale?
Kvist Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Har en fantastisk oppskrift på langpanne-banankake, men sitter på jobb nå ( ) så har den ikke her... Kan se om jeg får lagt den inn etterpå. Men den krever at du får tak i 5-6 godt modne bananer da, ikke så lett å mose sånne grønne nykjøpte akkurat. Får i hvertfall masse skryt og få rester når jeg lager den Og de restene som er holder seg svært godt, blir ikke tørre og kjipe med en gang.
Agurk Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har en oppskrift på en knallgod kake som faktisk heter "Turkake" 10 dl vaniljesaus, sånn ferdig Piano som du kjøper i butikken 200g smeltet smør 600g sukker 700g mel 2 ts vaniljesukker 6ts bakepulver Alt blandes sammen, ha oppi langpanne, strø kanel og perlesukker på toppen. Stekes i ca 40 min på 175 grader. God tur
Kayli Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Anbefaler en titt på detsoteliv.no. Der finnes det et utall gode langpannekaker, bl.a. en knallgod krydderkake!
Gjest Badiane Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Dette er muligens ikke hva du er ute etter, men jeg synes at flapjacks er glimrende turmat. Det er ikke en kake, men snarere en slags tykke kjeks à la Digestive, Bixit, og hva det nå heter.
Gjest *Mim* Skrevet 8. februar 2008 #6 Skrevet 8. februar 2008 Takk for tips. Jeg har hybel på Det søte liv, jeg... Er litt vrang og ikke så glad i banankake.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #7 Skrevet 9. februar 2008 Det spørs om kaken allerede er bakt, men... Jeg har en oppskrift på gulrotkake i langpanne, den er nyyydelig, spesielt kremen. Si fra hvis du vil ha den.
Kvist Skrevet 9. februar 2008 #8 Skrevet 9. februar 2008 Er litt vrang og ikke så glad i banankake. Hehe, den er grei! Legger den ut alikevel jeg, hvis noen andre er intressert. Banankake i langpanne 4 egg 6 dl sukker (evt noe mindre hvis bananene er svært modne og søte) 600 g skrelt, moden banan (5 eller 6 avhenging av størrelsen) 9 dl hvetemel 4 ts bakepulver 4 ts vaniljesukker 2 ts natron 250 g margarin 1,5 dl melk Pisk egg og sukker til eggedosis. Mos bananene godt med stavmikser. Smelt margarinen og bland alt godt sammen med det tørre. Stekes i stor langpanne med bakepapir i bunnen, ved 200 grader i ca 30 minutter, prøv om den er ferdig med å stikke i den. Pyntes med melisglasur av sitronsaft og melis og fargerik strøssel på toppen. Like god etter en tur i fryseren også, men anbefaler å fryse uten glasur da den blir klissete når den tiner.
Arkana Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 Denne er god. Krydderkake 200 g smeltet smør 1 liter kefir 500 g sukker 650 g hvetemel 4 ts natron 2 ts kanel 2 ts kardemomme 2 ts nellik 1 ts vaniljesukker ½ ts malt ingefær ½ ts muskat evt et par pakker sukat 200 g kremost 150 g smør 2 dl melis 2 ss vaniljesukker Smelt smør og rør inn kefir og sukker. Bland sammen resten av ingrediensene og rør inn i deigen. Hell i en smurt stor langpanne og stek på nederste rille ved 180 grader i ca 35 minutter. Avkjøl helt i formen. Rør sammen kremost, smør, melis og vaniljesukker og bre over kaken. Kan fryses.
Gjest Emera Skrevet 9. februar 2008 #10 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har en oppskrift på en knallgod kake som faktisk heter "Turkake" 10 dl vaniljesaus, sånn ferdig Piano som du kjøper i butikken 200g smeltet smør 600g sukker 700g mel 2 ts vaniljesukker 6ts bakepulver Alt blandes sammen, ha oppi langpanne, strø kanel og perlesukker på toppen. Stekes i ca 40 min på 175 grader. God tur Den kaken er nydelig! Og superenkel å bake. Takk for tips. Jeg har hybel på Det søte liv, jeg... Jeg og! Til venstre borti gangen...
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #11 Skrevet 9. februar 2008 Den kaken er nydelig! Og superenkel å bake. Hmm, den turkaka falt ikke i smak hos noen av oss i familien.. Den endte faktisk i søpla. Ikke at den smakte helt jævlig, men..ikke særlig god bare. Hvilken kake ble det da, Mim?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå