Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #1 Del Skrevet 8. februar 2008 Etter at jeg og typen min har hatt sex så er jeg alltid sår der nede i ca ett døgn, jeg blir jo våt nok og han er ikke veldig stor, men ganske... Men vi har bare sex i ca 15-20 min fordi både han og jeg blir så lett såre. Vi må stoppe før orgasme pga at det bare gjør vondt. Han har veldig stram forhud så det er nok hans problem med dette. Men jeg vet ikke hvorfor jeg blir så sår. Har noen et tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 8. februar 2008 #2 Del Skrevet 8. februar 2008 Sopp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #3 Del Skrevet 8. februar 2008 usj... det er det jeg er redd for og... heldigvis ikke så vanskelig å få kurert det da... får vel ta med en tur på apoteket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. februar 2008 #4 Del Skrevet 8. februar 2008 Kan være sopp - i så fall må dere begge kures, hvis ikek smitter dere hverandre hver gang dere har sex framover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2008 #5 Del Skrevet 8. februar 2008 Det kan jo være så mangt. En mulighet er sopp, men da er det ikke bare etter samleie det er "vondt"/sviende. Dette klør og svir ellers også (selv om man nok kan få ulike grader av utbrudd, og en ikke nødvendigvis trenger merke noe ellers - en vet jo aldri). Det er derimot ikke så lurt å ta soppkur dersom en ikke har sopp (da det kan tørke ut og irritere slimhinnene - spør en lege hvis du er usikker). Jeg fikk ca samme problem av å bruke p-piller (altså et merke jeg ikke tålte så godt). Slimhinnene ble generelt litt tørre, og ble derfor kjempefort såre - og kunne sprekke opp litt. Ikke et kjempestort problem, men til tider veldig ubehagelig. De kunne sprekke opp selv om jeg ble våt nok under samleie, eller brukte glidemiddel (men naturligvis ikke i så stor grad). Det ga seg når jeg byttet prevensjon. Finnes sikkert tusen mulige årsaker, hvis han kommer inni deg: sædallergi? (men det gjør han kanskje ikke), stress? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 8. februar 2008 #6 Del Skrevet 8. februar 2008 Det kan jo være så mangt. En mulighet er sopp, men da er det ikke bare etter samleie det er "vondt"/sviende. Dette klør og svir ellers også (selv om man nok kan få ulike grader av utbrudd, og en ikke nødvendigvis trenger merke noe ellers - en vet jo aldri). Det er derimot ikke så lurt å ta soppkur dersom en ikke har sopp (da det kan tørke ut og irritere slimhinnene - spør en lege hvis du er usikker). Jeg fikk ca samme problem av å bruke p-piller (altså et merke jeg ikke tålte så godt). Slimhinnene ble generelt litt tørre, og ble derfor kjempefort såre - og kunne sprekke opp litt. Ikke et kjempestort problem, men til tider veldig ubehagelig. De kunne sprekke opp selv om jeg ble våt nok under samleie, eller brukte glidemiddel (men naturligvis ikke i så stor grad). Det ga seg når jeg byttet prevensjon. Finnes sikkert tusen mulige årsaker, hvis han kommer inni deg: sædallergi? (men det gjør han kanskje ikke), stress? Enig i dette. Men det kan være lurt å tenke på at om han har trang forhud kan han ha lettere for å få soppinfeksjoner enn andre menn. Og menn kjenner ofte ikke at de har soppinnfeksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #7 Del Skrevet 10. februar 2008 Kan være sopp - i så fall må dere begge kures, hvis ikek smitter dere hverandre hver gang dere har sex framover... Nei er du sikker på dette? jeg var hos legen og fikk beskjed om at sopp IKKE er smittsomt, så jeg trengte ikke fortelle denne litt pinlige beskjeden til kjæresten min.. sliter også med sårhet etter samleie, veldig irriterendes! har prøvd andre p-piller med det har ikke funket.. fikk beskjed av gynekolog at jeg(som mange andre jenter) bare har ømfintlige slimhinner.. kjedelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #8 Del Skrevet 10. februar 2008 Det er ikke slik at sopp direkte smitter - fordi man alltid har soppsporer på seg. Det vil si at man alltid kan få sopp, uten å være seksuelt aktiv i det hele tatt. Dette gjelder også menn, selv om de svært sjeldent for sopp i forhold til "oss damene". Hvis man da får sæd inn i skjeden blir ofte pH-verdien forandret (høynet) og man kan få sopp lettere. Det jeg har fått inntrykk av er at sopp likevel kan "smitte" i en viss grad. Det vil si at om man da smører litt krem på sin partner - så vil sjansene for å få det igjen være litt mindre. For når man selv har kverket det meste av sine egne soppsporer - slik at man holder dem i sjakk - så er det jo en ulempe hvis mannen har en hel haug (og gjerne også utbrudd som han selv ikke merker) og overfører disse tilbake igjen til deg selv. Man blir jo da ikke nødvendigvis "smittet", men sjansen for å få et nytt utbrudd er større hvis det plutselig blir veldig mange soppsporer i skjeden igjen. Mulig jeg er litt ute på viddene også, kryssjekk nå det jeg sier hvis du er i tvil. Men etter det jeg har lest (på f.eks. canesten.no) så er det ca. sånn det fungerer. Det er likevel mange faktorer som kan gi sopp; for lite melkesyrebakterier i kroppen, klamhet og høy temperatur i underlivet, antibiotika, mensen, graviditet, tarmbakterier som har "skildd ned til skjeden", for mye vasking av underlivet, sukker, bruk av truseinnlegg ... osv, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smidja Skrevet 10. februar 2008 #9 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg var ofte plaget med sopp før og sår etter sex og generelt veldig ømfindtlig. Alle disse plagene har gått over at jeg begynte med Aco sin serie. Bruk den som heter Aco tvatt olja og intim creme. Suveren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 10. februar 2008 #10 Del Skrevet 10. februar 2008 har prøvd andre p-piller med det har ikke funket.. fikk beskjed av gynekolog at jeg(som mange andre jenter) bare har ømfintlige slimhinner.. kjedelig.. Det sa legene til meg i flere år også helt til en legen sa at det var fordi jeg ikke tålte p-piller. Jeg sluttet og ble helt fin på 2 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #11 Del Skrevet 10. februar 2008 Det sa legene til meg i flere år også helt til en legen sa at det var fordi jeg ikke tålte p-piller. Jeg sluttet og ble helt fin på 2 uker! Å det har jeg tenkt på jeg også er litt redd for hva p-piller gjør me kroppen og liksom.. men hva bruker du nå da? syns alt annet virker så slitsomt og det er så dumt me kondomer, spesielt for kjæresten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #12 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg var ofte plaget med sopp før og sår etter sex og generelt veldig ømfindtlig. Alle disse plagene har gått over at jeg begynte med Aco sin serie. Bruk den som heter Aco tvatt olja og intim creme. Suveren! Å så bra! dette skal jeg prøve! takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2008 #13 Del Skrevet 10. februar 2008 Noen tåler ikke p-piller i det hele tatt, mens andre tåler kun spesielle merker. Det er litt slitsomt å bytte hele tiden også, men det kan jo være verdt det. Jeg tåler ikke p-piller, mens p-ring går fint. Er visstnok færre hormoner i disse(?) Det vet jeg ikke egentlig, men uansett - det funker for meg. Det er umulig å forutse hva som funker for hvem, da. Tenk så enkelt det hadde vært hvis det hadde gått an. ellers er nok aco som allerede nevnt fint. Mulig det kan hjelpe å ta tilskudd av f.eks. omega-3, eller bare drikke masse vann også. Drikke vann burde man uansett gjøre, så det skader neppe. Omega-3 er det noen som ikke tåler, men så vidt jeg vet har det fleste positive effekter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 10. februar 2008 #14 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Å det har jeg tenkt på jeg også er litt redd for hva p-piller gjør me kroppen og liksom.. men hva bruker du nå da? syns alt annet virker så slitsomt og det er så dumt me kondomer, spesielt for kjæresten min Jeg har hatt et års pause der vi bare brukte kondomer eller spiral (noe hærk begge to), men nå har jeg akkurat begynt på cerazette. Mitt siste forsøk på p-piller før jeg evt går over til noe annet... Foreløpig ser det veldig dystert ut for jeg fikk svie og rifter i underlivet allerede etter en uke. Hva eventuelt neste alternativ blir er jeg usikker på, men gynekologen har foreslått bla p-ring. Endret 10. februar 2008 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 10. februar 2008 #15 Del Skrevet 10. februar 2008 henger meg på her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå